Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Desnatados de chocolate

Os preparados baixos en graxa non representan unha alta porcentaxe da enerxía total diaria, pero non se recomenda consumilos de forma regular

O chocolate, un tabú para moitas persoas que necesitan coidar o seu peso, preséntase en forma de deliciosa crema, aparentemente ao alcance da man de todos os públicos. Baixo as referencias publicitarias de «baixo en graxas» escóndese un pracer para o padal do que convén coñecer todas as súas caras.

Partimos da base de que ningún alimento engorda ou adelgaza. Engorda comer mal. Por tanto, non se pode atribuír a un único alimento a capacidade de engordar ou adelgazar, definicións que, por outra banda, atenden a complexos procesos fisiológicos do organismo. No entanto, si que resulta útil saber o papel que desempeña cada alimento, pola súa particular composición nutritiva, dentro dunha dieta de control de peso.

Por exemplo, das 1500 Kilocalorías que se adoitan prescribir en clínica para unha dieta de perda de peso, unha crema de chocolate desnatada representa unicamente o 8% da enerxía total diaria. A cuestión está en se este tipo de alimentos pódense entender ou non como realmente baixos en enerxía e se é aconsellable consumilos de forma regular.

Os produtos aos que nos referimos, as sobremesas lácteas de chocolate ou cremas de chocolate, adoitan ir acompañados da mensaxe rechamante «baixo en graxas» que, aínda que si que significa máis saudable, non necesariamente cumpre o criterio de «baixo en calorías».

Pracer diario ou ocasional?

Un dos aspectos que converte o chocolate e os seus derivados nun atractivo pracer ao comelos é precisamente que non son alimentos de consumo cotián. Representan esa parte da alimentación relacionada cos costumes sociais e culturais, as cales reservan o máis delicioso para as ocasións especiais.

Unha crema desnatada de chocolate que achegue entre 115-121 kilocalorías (dependendo da marca) sitúase, energéticamente falando, entre un iogur desnatado con froitas (90 kcal) e unhas natillas de chocolate (150-160 kcal). Aínda que estas sobremesas lácteas desnatados con chocolate non se poden considerar como alimentos de consumo habitual en dietas de adelgazamento, nas que para a sobremesa pódense reservar unhas 60 kcal (130 g de froita ou un iogur desnatado), si que poden funcionar como premio ocasional que non rompe a harmonía dunha alimentación hipocalórica equilibrada.

Descifrar as etiquetas

Ás veces resulta unha ardua tarefa chegar a entender ou valorar correctamente o que nos transmite unha etiquetaxe, xa que leva tempo e coñecementos previos do que representa cada nutriente citado no envase. Por exemplo, os 0,9 g de graxa (por cada 100 g de porción comestible, aspecto último que non se advirte na etiqueta) que sinalan as marcas comerciais convértense en 1,2 g, xa que cada envase contén 125 g de produto.

No entanto, as mensaxes publicitarias e a información da etiqueta son insistentes no escaso achegar graso do produto, e o nutriente mais controvertido, o azucre, nin se menciona. Unha sobremesa deste tipo leva, sempre segundo a marca, uns 20 g de hidratos de carbono por unidade de 125 g. Na etiqueta pódese ler, no apartado de «ingredientes», a palabra azucre e, no cadro de «valores medios», hidratos de carbono. Aínda que os termos son diferentes, o concepto é o mesmo. Curiosamente, nalgúns foros de opinión da rede, pódese observar como algúns consumidores confundidos pola táboa de composición que aparece nas páxinas Web oficiais dalgunhas casas comerciais valoran positivamente que a sobremesa teña hidratos de carbono pero non azucres.

En definitiva, este tipo de sobremesas lácteas, de sabor e textura moi conseguidos, representan un verdadeiro pracer con menos enerxía para os padais máis golosos. Por este motivo, poden considerarse alimentos ocasionais en dietas de adelgazamento e mantemento do peso corporal. No entanto, convén ter en conta o seu contido en azucres á hora de valorar o seu consumo noutro tipo de dietas terapéuticas, como en caso de diabetes ou hipertrigliceridemia, e non deixarse levar só pola rechamante mensaxe que alude ao seu baixo contido en graxas.

PIÑEIRO Carbohidratos

ImgImagen: Andrés Nakamatsu
Os carbohidratos, responsables do atractivo sabor doce e comunmente coñecidos como azucres, son sustancias que proporcionan unha enerxía de 4 kilocalorías por gramo de alimento. Hainos de diferentes tipos, pero a sacarosa é o máis coñecido, xa que é o azucre común que se utiliza no fogar como edulcorante de infinidade de alimentos.

Das 115 kcal dunha crema de chocolate desnatada, ao redor de 90 proveñen do azucre. Ademais, as cremas de chocolate desnatadas conteñen edulcorantes como o aspartamo ou o acesulfamo K, cun poder endulzante ata 180 veces maior que o da sacarosa e con menos enerxía, algo que os converte nuns aditivos moi interesantes para potenciar o sabor sen engadir máis calorías.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións