Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Dez consellos para previr a obesidade infantil

Existen múltiples accións cotiás que os adultos poden pór en práctica para evitar a obesidade dos nenos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 15deMaiode2013

A obesidade deixou de ser unha epidemia para converterse, segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), nunha “pandemia“. É dicir, é unha “enfermidade epidémica que se estende a moitos países ou que ataca a case todos os individuos dunha localidade ou rexión”. De entre os devanditos individuos, os máis vulnerables son os nenos. Tanto é así, que a obesidade infantil é hoxe unha auténtica crise de saúde pública. Á vista das desalentadoras estatísticas desta patoloxía no mundo, ten sentido afrontar a súa prevención desde a máis tenra infancia. A continuación ofrécense dez suxestións para combater a obesidade infantil e explícase que factores inciden nela.

Img prevenir obesidad infantil
Imaxe: imcountingufoz

Previr a obesidade infantil en dez pasos

De igual forma que os pais seguen criterios concretos á hora de escoller un colexio ou un colchón para o seu fillo, deberían ter presentes certas recomendacións para previr a obesidade. Aínda que o papel das administracións é tan ou máis importante que o dos individuos (tal e como confirmaron en febreiro de 2013 investigadores da Universidade de Zaragoza), a continuación cítanse unha serie de consellos para que pais ou coidadores preveñan, na medida das súas posibilidades, esta enfermidade.

Os pequenos cambios son poderosos, e sobre eles inciden todas as entidades implicadas na saúde infantil desde hai varios anos. A seguinte lista detalla os máis relevantes. Adaptáronse a partir de consideracións dos Centros para o Control e a Prevención de Enfermidades.

  1. Servir racións adecuadas para a idade do neno. Un estudo recente ha observado que o tamaño da vaixela inflúe, como no adulto, no volume de comida inxerido polo menor.
  2. Ter no fogar unha variedade de hortalizas, froitas e cereais integrais (pan integral, pasta integral, arroz integral, etc.).
  3. Escoller leite e produtos lácteos baixos en graxa ou desnatados.
  4. Limitar o consumo de carnes vermellas ou de derivados cárnicos.
  5. Promover o consumo de legumes e froitos secos.
  6. Retirar da vista do neno as tentacións ricas en calorías (o mellor é non telas no fogar).
  7. Fomentar a actividade física, sen esquecer que os nenos imitan aos adultos: se os pais fan deporte, os fillos tamén o farán. Para previr a obesidade, o mínimo de tempo diario que deberían dedicar os nenos a realizar actividades de intensidade de moderada a vigorosa ascende a 60 minutos. Unha revisión acaba de comprobar que o sedentarismo na adolescencia é a norma.
  8. A bebida de elección para acougar a sede debe ser a auga. O consumo habitual de zumes está desaconsellado.
  9. Débese limitar o consumo de azucre, pastelería e, sobre todo, bebidas azucaradas (“refrescos”). Diversos expertos consideran que se debería enviar “mensaxes claras” á poboación sobre os efectos negativos de ditas bebidas.
  10. Restrinxir a non máis de 2 horas diarias o tempo que os nenos dedican a ver televisión, xogar a videoxogos ou a navegar por Internet (os menores de 2 anos de idade non deberían ver a televisión). Un estudo aparecido en abril de 2013 en BMJ Open sinala que os fillos de pais que ven moita televisión adoitan repetir a súa (mal) exemplo.

Factores que alimentan a obesidade infantil

Img tv obesidad
Imaxe: tempophage

Científicos da Universidade de Zaragoza resaltan a importancia dos últimos dous puntos da lista anterior. Constataron , nun estudo cuxa primeira asinante é a dietista-nutricionista Silvia Bel-Serrat, que ver pouco a televisión e tomar unha baixa cantidade de bebidas azucaradas é crucial para previr o risco cardiovascular en nenos. De feito, estes dous factores foron máis importantes incluso que seguir unha dieta rica en froitas e hortalizas ou practicar exercicio físico. A publicidade de “comido lixo” inflúe de forma negativa, tal e como mostrou un recente artigo de Eroski Consumer.

A nosa alimentación, cada vez menos saudable, o estilo de vida, moi sedentario, e outros motivos englobados no concepto “contorna obesogénico“, explican en gran medida as actuais taxas de obesidade na infancia. Os nenos con exceso de peso teñen máis posibilidades de padecer diversas enfermidades e ademais adoitan sufrir máis rexeitamento e estigmatización social que os nenos cun peso normal. Non menos significativo é que terán serias dificultades para diminuír o seu peso se entran na idade adulta con obesidade. De aí a importancia de facerlle fronte a tempo.

Ademais do dez puntos anteriores, para previr a ganancia excesiva de peso convén limitar o número de veces que os nenos comen en restaurantes de comida rápida (fast food) e, en paralelo, promover as comidas en familia. Isto último non só prevén a obesidade, tamén exerce beneficios psicosociais. Todo iso sen esquecer que as escolas ou outros ambientes educativos próximos ao neno poden previr de forma eficaz esta patoloxía. Aínda así, os pais deberían ter presente a reflexión do compositor Gustav Mahler: “Non hai máis que unha educación, e é o exemplo”.

Obesidade na primeira infancia, de que se nutre?

Cada vez existen máis probas que sinalan que o peso na idade escolar pode determinar o peso que se terá na idade adulta. No entanto, existen poucos datos en relación á primeira infancia. Neste sentido, un rigoroso estudo publicado en decembro de 2012 en Arquives of Diseases in Childhood indicou que os factores que poden predisponer a un bebé a padecer sobrepeso ou obesidade son os seguintes:

  • Sobrepeso da nai antes do embarazo
  • Tabaquismo materno durante o embarazo
  • Peso elevado do bebé ao nacer
  • Rápida ganancia de peso por parte do bebé nos primeiros meses
  • Incorporación temperá de alimentos sólidos (convén que aparezan a partir dos 6 meses)
  • Non amamantamiento

Este último factor -o risco que pode supor non aleitar ao bebé en relación á obesidade infantil- foi mencionado por importantes documentos de referencia publicados en 2007 , 2011 e 2012. No entanto, unha análise máis recente (febreiro de 2013) sinala que o efecto negativo do tabaquismo materno sobre a obesidade infantil xustificaríase polo estilo pouco saudable que adoita existir nos fogares nos que a nai fuma.

En calquera caso, a prevención da obesidade na primeira infancia pasa por evitar o tabaquismo no fogar, tratar o exceso de peso da nai (no seu caso), aleitar ao bebé de forma exclusiva ata o seis meses e seguir coa lactación materna a demanda (complementándoa con alimentos saudables habituais na dieta da familia) ata os dous anos de idade ou máis.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións