Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Dez craves para compensar os excesos do Nadal

O día antes e o día despois dunha comida copiosa, deben facerse comidas frugales e axudarse con infusións e plantas dixestivas e depurativas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 28deDecembrode2011

A clave para comer de todo sen risco de gañar peso, ter unha indigestión ou pasalo mal ante as tentacións que rompen a dieta que mantiñamos, está en compensar os excesos. Esta é unha recomendación asumible se non se padecen enfermidades, pero complícase en persoas con diabetes, obesidade, celiaquía ou hipercolesterolemia, afeccións que esixen unha alimentación que se rexe por uns patróns máis estritos. O seguinte artigo explica como manter os hábitos de alimentación saudable en Nadal e enumera dez consellos para compensar os excesos do Nadal na alimentación.

Img
Imaxe: Julia Freeman-Woolpert

Como manter os hábitos de alimentación saudable en Nadal

“Teño que porme outra vez a dieta”. A clave para non repetir esta frase tras o Nadal é compensar os excesos e aprender a gozar da gastronomía sen deixar de lado os hábitos saudables. Médicos do Instituto Nacional de Saúde de Estados Unidos trataron de identificar se a inxesta de comidas de decembro afecta o peso. Avaliaron os cambios de peso en 195 persoas adultas durante o seis semanas de festas, desde Acción de Grazas ata Ano Novo, e constataron que o peso medio que se gañou durante as festas foi menor do que se podería supor: unha media de 0,370 quilos. Con todo, os participantes con sobrepeso e obesidade gañaron bastante máis, unha media de 2,3 quilos.

Hai que planificar un menú que permita gozar en Nadal da gastronomía sen deixar de lado os hábitos saudables

A proposta de EROSKI CONSUMER é planificar un menú que permita gozar dos praceres da boa mesa sen descoidar a alimentación sa. Unha medida eficiente é introducir os alimentos menos calóricos (verduras, froitas, peixes e carnes magras) e facelo con preparacións e presentacións máis elaboradas e menos cotiás, que os convertan en pratos especiais e atractivos.

Pódese crear un menú exquisito e equilibrado no que tamén teñen protagonismo alimentos depurativos, como hortalizas e algunhas plantas, que axudan a evitar ou reducir as molestias polos excesos (pesadez, flatulencia, dor de cabeza, acidez). Sempre se quere que as comidas festivas senten ben, polo que en Nadal convén manter os sans costumes adquiridos: non picar entre horas, non abusar de comida rápida, embutidos, patés, queixos, salsas calóricas ou preferir os refrescos lixeiro. Abandonar estas prácticas saudables é máis prexudicial que gañar uns quilos.

Dez consellos para compensar excesos na alimentación

  1. Almorzo frugal. Saltarse o almorzo é sempre un erro, tamén o día despois dunha cea opípara e excesiva. O almorzo nestas semanas pode ser máis frugal e suave, pero non vale obvialo. Serve para repor forzas e para que, ao sentarnos a comer, fagámolo cun apetito normal e con menos ansiedade.
  2. Menú livián, pero exquisito. Deben combinarse alimentos hipocalóricos (hortalizas e verduras, froitas, peixes…) con preparacións sinxelas e dar un toque sofisticado á receita tradicional: unha salsa orixinal, un alimento exótico, unha presentación suxestiva.
  3. Alimentos depurativos como parte do menú. Estimulan os órganos depurativos (fígado, riles, intestino) e alivian as molestias polos excesos, como pesadez de estómago, sensación de hinchazón, flatulencia ou dor de cabeza. Os alimentos que tonifican o fígado son os vexetais de lixeiro sabor amargo (escarola, endibias, alcachofa, cardo, berenjena, infusións de dente de león e cardo mariano), mentres que as verduras e as froitas, como apio, espárragos, borraja, mazá ou pera, activan a acción depurativa do ril.
  4. Alimentos ricos en fibra axudan a evacuar e a aliviar o ventre inchado. Unha froita en compota mesturada con froitos secos e ciruelas pasas, un iogur con salvado, beber auga e un longo paseo axudan a este propósito.
  5. Un iogur ao día favorece unha mellor dixestión.
  6. Ensalada de entrante. Os alimentos crus son ricos en encimas, que axudan ao organismo a realizar unha mellor dixestión.
  7. Germinados na ensalada. Brotes de soia, alfalfa, trigo ou cebada conteñen encimas que contrarrestan os gases.
  8. Repartir sóbralas. Compartir os restos das comidas con amigos e familiares é un truco para non comer de máis o resto de días.
  9. Sobremesas e cafés sen azucre. Máis que optar por edulcorantes tipo sacarina, o consello saudable é adoitar o padal aos sabores naturais dos alimentos, incluído o lixeiro amargor do café e do té.
  10. Camiñar unha hora ao día, como mínimo, axuda a mellorar a dixestión e a que as calorías non se acumulen no organismo. Non ten que realizarse unha hora seguida de actividade, senón que a camiñada pode repartirse en dúas quendas de media hora, un intre pola mañá e outro pola tarde.

Que comer antes e despois dunha comida copiosa

A cantidade que se coma o día antes e o día despois das comidas extraordinarias é un punto de apoio para compensar os excesos.

O día anterior á gran comida ou cea pódese consumir:

Almorzo: té verde, iogur con bífidus con copos de avena e ciruelas pasas e compota de mazá.
Comida: caldo de borraja ou apio, borraja con cabaza, pescada ao vapor con pisto e pan integral e infusión dixestiva (manzanilla, regaliz).
Merenda: iogur bífidus.
Cea: caldo de borraja ou apio, crema de cabaza, cebola e arroz integral e pan integral con queixo fresco e mel.

O día seguinte :

Almorzo: té verde, macedonia de froita natural (piña, papaya, plátano, pera, mazá), zume de laranxa e iogur bífidus.
Comida: caldo de verduras, cardo con alcachofas, espárragos e ameixas, iogur bífidus.
Merenda: uvas, infusión de manzanilla.
Cea: caldo de verduras do mediodía, ensalada completa (escarola, endibias, selecta e froitos secos troceados), pan integral e infusión relaxante.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións