Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Diabetes e deporte: por que hidratarse ben

A hidratación é un alicerce fundamental na xestión da diabetes, máis aínda cando realizamos deporte e actividade física no verán

As altas temperaturas propias do verán poden provocar complicacións na saúde das persoas con diabetes que poden producirse como consecuencia dunha mala hidratación. Por iso, os expertos lembran a especial importancia da inxesta regular de líquidos durante a estación estival, co fin de evitar un empeoramento da saúde e episodios graves como hipoglucemias. E sobre todo se se practica algún deporte. Sobre a importancia da hidratación e a diabetes trata o seguinte artigo.

O sedentarismo é un dos principais factores que provoca complicacións de saúde a curto, medio e longo prazo, entre as que se atopan a obesidade e o sobrepeso, causantes de enfermidades como a diabetes. Combater todo isto a través do deporte é crucial e fomentalo a todas as idades resulta clave paira ter una boa calidade de vida.

Á hora de frear a prevalencia da diabetes en todo o mundo, os bos hábitos non só pasan pola alimentación, senón tamén pola práctica regular de actividade física, un alicerce que, xunto coa adherencia ao tratamento e a formación diabetológica, é fundamental.

Diabetes e deporte: a importancia da hidratación

Pero nesta ecuación de vida saudable non pode faltar a hidratación, algo moi importante, e moi especialmente paira as persoas con diabetes. E é que presentan un maior risco de padecer deshidratación cando os seus niveis de glicosa en sangue elévanse, facendo que os riles traten de eliminala mediante os ouriños, aumentando as visitas ao baño e, en consecuencia, a deshidratación. Por estes motivos, a pauta de inxerir os litros diarios recomendados (entre 1,5 e 2 litros), realícese ou non deporte, mesmo cando non se ten sede, non pode esquecerse.

As consecuencias de practicar deporte sen hidratarse de modo correcto poden carrexar episodios de complicacións da diabetes. Así que se deben ter en conta os síntomas de non estar adecuadamente hidratado:

  • aumento da sensación de sede
  • boca seca
  • mareos e dor de cabeza
  • problemas paira concentrarse
  • pel reseca
  • fatiga

Ademais, a través da cor dos ouriños pódese valorar o estado de hidratación: se ten un ton transparente, significa que a persoa está correctamente hidratada; pola contra, escuro, hai que actuar e inxerir os líquidos que sexan necesarios.

Hidratación paira combater as altas temperaturas no verán

Coa chegada das altas temperaturas, a práctica dalgunha actividade física, sumado ao período estival e os cambios de horarios e/ou rutinas que leva, poden resultar o cóctel perfecto paira alterar os niveis de glucemia das persoas con diabetes. Por iso é polo que haxa prestar una especial atención ao control e a xestión da patoloxía no seu conxunto, co fin de evitar posibles complicacións.

Por iso, entre as recomendacións dos expertos, destacan a hidratación constante e a non realización de exercicio ao aire libre durante as horas de maior calor, paira así sufrir non só complicacións da diabetes, senón tamén da saúde como golpes de calor. En concreto, aconséllase:

  • evitar a exposición solar nas horas centrais do día (12:00-17:00 horas).
  • reducir as actividades físicas no exterior nesa mesma franxa horaria.
  • beber entre 1,5 e 2 litros de líquidos diarios, priorizando a auga e deixando de lado a cafeína, o alcol e as bebidas azucaradas.

Deporte e calidade de vida

As persoas con diabetes poden realizar todo tipo de deportes e exercicios físicos de maneira controlada, e tendo en conta sempre a hidratación. A pesar diso, cada individuo debe ter en conta os factores que poden incidir nos seus niveis de glucemia e pautar co seu profesional médico a actividade física máis adecuada.

Os expertos sinalan que, dependendo da idade, débese realizar, uns 30-40 minutos de actividade física diarios todos os días da semana, que consistan en camiñar ou correr de forma suave. Ademais, paira os máis activos recoméndanse todo tipo de actividades aeróbicas, desde o fútbol á natación ou o atletismo.

O deporte contribúe a mellorar a saúde e a previr enfermidades e complicacións, favorecendo o control e a xestión da diabetes, a perda de peso, a prevención de enfermidades cardiovasculares e a mellora da saúde emocional.

O obxectivo de practicar deporte é mellorar a saúde en xeral, sen descoidar a alimentación, a hidratación e o tratamento médico pautado, durante os 365 días do ano.

Etiquetas:

diabetes

RSS. Sigue informado

Federación de diabéticos españoles

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións