Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Dieta e ganancia de peso no embarazo

Nove quilos é o peso mínimo recomendado polos especialistas que debe gañar una muller durante a xestación
Por Maite Zudaire 20 de Setembro de 2007

O falso mito para comer por dous

O falso mito para comer por dousO peso da muller embarazada ten una relación directamente proporcional ás calorías que inxere durante o nove meses de xestación, aínda que a dieta non é o único factor determinante que afecta o peso. Os especialistas comparan o peso da muller embarazada en cada consulta co rango de peso medio estimado e recomendado paira cada etapa da xestación.

O máis común entre a maioría das futuras mamás é a súa preocupación por non gañar demasiado peso neses nove meses, en parte pola incomodidade do sobrepeso, que se suma ás molestias que leva propiamente o embarazo, e tamén polo temor a non recuperar fácil e rapidamente a súa anterior figura despois do parto. Aínda que menos, tamén hai mulleres ás que lles ocorre o contrario. O seu aumento de peso durante a xestación non alcanza o límite inferior recomendado, e un dos seus maiores temores é que isto afecte ao normal desenvolvemento do bebé, xa que se cre que podería nacer cun peso e una talla insuficientes.

Cantos quilos hai que engordar?

Os especialistas recomendan que a muller gañe entre 9 e 12 quilos ao longo de todo o embarazo. Por baixo de 9 quilos o peso da nai considérase insuficiente, e pode ser debido a diferentes causas. Encherse ao pouco tempo para comer algo, una incómoda sensación de náuseas e vómitos, molestos ardores de estómago ou falta de apetito son motivos suficientes para que a embarazada non coma todo o que lle demanda o seu organismo, de maneira que as calorías e os nutrientes que inxere son escasos.

A pesar do que poida parecer, esta situación non ten consecuencias negativas no feto, xa que este disporá dos nutrientes que necesita a través das reservas maternas. O bebé desenvólvese de forma normal, polo xeral, mentres que a nai gaña cada vez menos peso.

Calorías precisas paira gañar peso aos poucos

As esixencias de enerxía e de nutrientes varían ao longo do embarazo

As esixencias de enerxía e de nutrientes varían ao longo do embarazo. Se o peso da muller no momento de quedar embarazada é o adecuado, bastaría con ter en conta que, a partir da segunda metade da xestación, aumentan as necesidades enerxéticas a razón de 250-300 calorías extras diarias.

Posto que os requirimentos de certos nutrientes tamén son superiores nesta etapa, con incrementar a cantidade de lácteos e farináceos (cereais e derivados como o pan e a pasta, legumes e patacas) sería suficiente. Por exemplo, una callada, un vaso de leite desnatada e catro dedos de pan achegan pouco máis de 300 kilocalorías, e os lácteos cobren o 100% das necesidades extra de calcio que esixe o embarazo. Igualmente, hai moitas outras fórmulas paira aumentar as calorías da dieta e axudar así á ganancia de peso durante o embarazo, á vez que resulta apetecible paira a muller gestante.

Esta aclaración das calorías extras requiridas pola muller gestante axuda a desterrar o mito de que a embarazada deba comer por dúas. A nai leva no seu seo un ser moi pequeno e non hai razón para que o alimente coma se dun adulto tratásese.

Que se pode comer paira gañar peso?

En caso de ter un peso por baixo da norma, o indicado é incluír una serie de alimentos extra. Aquí preséntanse algunhas posibilidades paira incluír na dieta da muller embarazada con baixo peso.

LácteosConvén tomar lácteos enteiros ou semidesnatados, pero sen abusar deles paira non sobrecargar a dieta de graxa saturada e de colesterol. Paira saír da monotonía do vaso de leite ou do iogur, pódense engadir lácteos a outros pratos como os batidos, as ensaladas ou a carne.

A estes consellos culinarios, débense sumar outras recomendacións dietéticas. É de gran axuda, paira evitar que a futura mamá sáciese demasiado pronto, repartir a comida de todo o día en 5 ou 6 tomas, paira reducir así as cantidades en cada una e non saturar nin o apetito nin a funcionalidade do sistema dixestivo, que durante o embarazo vai máis lento. Paira as comidas e as ceas, a opción de elixir pratos únicos completos tamén é un bo consello. Por exemplo, un prato de garavanzos con arroz e ovo duro, puré de pataca recheo de verduras e atún ou verduras con bechamel e anacos de carne.