Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Dieta e hipertensión, basta con quitar o sal?

A dieta DASH, recomendada para previr e corrixir a hipertensión, abarca moitos máis aspectos que o de limitar o sal nas comidas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 08 de Abril de 2015

Os valores normais da presión arterial deben situarse por baixo de 120/80 mmHg. Cando superan os 140/90 mmHg, fálase de hipertensión, un trastorno moi frecuente que afecta a un de cada tres adultos, segundo datos da Organización Mundial da Saúde, e cuxas consecuencias resultan moi preocupantes. Canto máis alta atópase a tensión arterial, maior é o risco de dano ao corazón e aos vasos sanguíneos de órganos principais como o cerebro e os riles. De feito, está entre as primeiras causas de mortalidade. A dieta é clave para previr e corrixir a hipertensión, pero non basta con quitar o sal da mesa. Neste artigo ofrécense os consellos da dieta DASH, a máis recomenda para quen teñen hipertensión ou queren previla.

Imaxe: vankad

Hipertensión: a importancia da dieta

Imaxe: CONSUMER EROSKI

A hipertensión é, hoxe día, un problema de saúde pública importante. O aumento da poboación hipertensa é cada vez máis evidente nos países desenvolvidos. Os Cambios no Estilo de Vida (CEV) -sobre todo os relacionados coa dieta- demostraron ser eficaces na súa prevención e tratamento. Así, a restrición moderada de sodio, xunto cunha dieta saudable e o mantemento dun peso corporal normal asócianse á diminución da incidencia de hipertensión.

Por tanto, nas persoas que teñan cifras elevadas de tensión arterial será imprescindible abordar dous aspectos:

  • 1. Haberá que conseguir reorganizar os hábitos dietéticos para que a súa dieta achegue un contido moderado en sodio e sexa rica en froita e verdura, o que se coñece como dieta DASH (Dietary Approach to Stop Hypertension, é dicir, patrón dietético para frear a hipertensión).
  • 2. Se o individuo presenta sobrepeso ou obesidade, lograr unha redución de peso contribuirá á diminución das cifras de tensión arterial.

En que consiste a dieta DASH

Imaxe: CONSUMER EROSKI

A dieta DASH é unha dieta moderadamente hiposódica e, á vez, rica en froita, verdura e cereais integrais. Contén tamén 2-3 racións diarias de lácteos baixos en graxa e potencia o consumo de carne magra e de peixe, limitando a carne, en especial a carne graxa. É, por tanto, unha dieta pobre en graxa saturada, colesterol e graxa trans, á vez que baixa en sodio e rica en fibra, calcio, potasio, magnesio e fitoquímicos.

A continuación, se listan os alimentos recomendados e os alimentos que se deben evitar para seguir o patrón dietético da dieta DASH:

LÁCTEOS

  • Alimentos NON recomendados: leite enteiro; iogures enteiros e outros derivados como flanes, natillas, mousses, etc.; queixos grasos, como o emmental, manchego ou curado, roquefort, queixo para fundir, etc.; queixos, manteiga e margarinas salgados; nata; e xeados cremosos.
  • Alimentos recomendados: leite semi ou desnatada, iogures desnatados e queixos baixos en graxa (menos de 16 g de graxa por cada 100 g de produto), tales como o queixo fresco ou os queixos desnatados.

CARNES, PEIXES E OVOS

  • Alimentos NON recomendados: carnes salgadas ou afumadas, como bacón, touciño, butifarra, patés ou sobrasada, e embutidos como chourizo, salchichón, mortadela, etc.; extractos e sopas de carne e pito salgados; carnes graxas como porco, cordeiro ou pato; partes graxas do animal, como chuletas ou vísceras, ou carnes elaboradas, como hamburguesas ou longanizas comerciais; peixes salgados ou afumados, como salmón ou bacallau; peixes en conserva, como atún, sardiñas ou anchoas; produtos comerciais precocinados con carnes ou peixes salgados tales como empanadillas, croquetas, rebozados, lasañas, etc.; e ovos fritos en manteiga.
  • Alimentos recomendados: carnes magras como pito, coello ou pavo; partes magras das carnes, como tenreira ou porco; peixe branco e azul (linguado, rape, sardiñas, atún, salmón, etc.); sepia, lura e polbo; tortilla francesa, ovo duro ou á prancha.

VERDURAS E HORTALIZAS

  • Alimentos NON recomendados: verduras en conserva e precocinadas.
  • Alimentos recomendados: verduras e hortalizas frescas, como leituga, tomate, cenoria, calabacín, alcachofas, berenjenas, cebola, espinacas, acelgas, etc.

CEREAIS E FROITAS

  • Alimentos NON recomendados: produtos de pastelería, tales como croissants, madalenas, galletas, etc.; legumes en conserva e precocinadas; e patacas chips ou precocinadas.
  • Alimentos recomendados: arroz, trigo, mijo, millo, pataca, avena e cebada, preferentemente integrais; e legumes como lentellas, fabas, garavanzos e xudías brancas.

FROITAS E FROITOS SECOS

  • Alimentos NON recomendados: froitos secos salgados.
  • Alimentos recomendados: toda clase de froitas frescas (mazá, pera, kiwi, plátano, uvas, sandía, melón, pexegos, fresas, sandía, etc.) e froitos secos (améndoas, abelás, noces).

VARIOS

  • Alimentos NON recomendados: sal; graxas hidrogenadas; salsas comerciais como maionesa, ketchup, salsa de soia e mostaza; aperitivos salgados; e olivas.
  • Alimentos recomendados: aceite de oliva, se é posible virxe extra; e especias como azafrán, cravo, curry, pementa, albahaca, loureiro, eneldo, perexil ou ourego.

Menú de exemplo para seguir a dieta DASH

  • Almorzo: leite desnatada; pan con tomate e queixo fresco baixo en sal; e dous mandarinas.
  • Media mañá: iogur desnatado con abelás.
  • Comida: arroz salvaxe con verduritas (calabacín, berenjena e cenoria); pito ao forno con limón; e sandía.
  • Merenda: plátano.
  • Cea: ensalada de espinacas frescas con tomate; tortilla francesa con pataca ao forno; e kiwi.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións