Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Dieta flash: que é e por que está desaconsellada?

A dieta flash púxose de moda pola súa suposta rapidez e eficacia para adelgazar, pero non ten base científica e implica riscos para a saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 14deNovembrode2012

Quizá porque nos gustan as promesas de eficacia garantida e sen esforzo, cada ano coñécense novas propostas dietéticas que responden o anhelo de perder peso a calquera prezo. Unha das máis recentes é a chamada “dieta flash”, un proposta “milagre” que non ten sustento científico, pero si múltiples riscos para a saúde. Ao coñecer en detalle as pautas deste réxime “proteinado”, a Asociación Española de Dietistas-Nutricionistas (AEDN) non tardou en emitir a súa postura respecto diso: desaconsellala. Na seguinte reportaxe explícase que é a dieta flash, cales son os seus riscos e por que os profesionais en nutrición desaconséllana. Ademais, proponse sete consellos para afrontar a perda de peso de maneira sensata.

Img cinta metrica
Imaxe: Heavy Weight Geek

Que é a dieta flash

A dieta flash é unha dieta milagre que asegura unha “perda de peso rápido”, algo que pode causar graves problemas de saúde

A dieta se autodenomina “proteinada”, unha acepción que está de moda entre diversas empresas que venden produtos para adelgazar (como PronoKal ®), pero non se define en ningún manual, guía ou consenso de obesidade. Non é de estrañar que a Sociedade Española de Endocrinoloxía e Nutrición (SEEN) sinale, ao referirse a a “dieta proteinada”, que “non existe fundamento científico para esta dieta e é absolutamente desaconsejable“.

Como a inmensa maioría de dietas milagre, a dieta flash asegura unha “perda de peso rápido”. En paralelo, a prestixiosa American Obesity Treatment Association ten unha “carta de dereitos do paciente“, entre os que chama a atención o seguinte: “Os pacientes teñen dereito a saber que perder peso con rapidez pode causar graves problemas de saúde”. Un deles é o coñecido efecto yoyó (ou weight cycling no ámbito científico), que non só nos predispone a gañar máis peso cos anos, senón tamén á hipertensión, aos cálculos biliares, e mesmo, a sufrir un maior risco de morrer de forma prematura, tal e como recolle unha importante guía de prevención e tratamento da obesidade.

Dieta flash: por que está desaconsellada

O Grupo de Revisión, Estudo e Posicionamento da Asociación Española de Dietistas-Nutricionistas (GREP-AEDN), formado por profesionais con ampla experiencia en aspectos relacionados co control de peso corporal, decidiu desaconsellar á poboación o seguimento da dieta flash tras revisar os seus fundamentos nun completo documento. Os motivos que apoian a súa postura son os seguintes:

  • Falta de sustento científico.
  • Posible violación da lexislación vixente.
  • Cumprimento das características que definen ás dietas fraudulentas ou os métodos fraudulentos para perder peso.
  • Riscos para a saúde.

A asociación, ademais, cuestiona algúns postulados desta dieta -como a redución de carbohidratos- e advirte sobre algunhas afirmacións dos seus promotores, as cales considera infundadas ou falsas. Para o GREP-AEDN, a “restrición case total de carbohidratos” que propón a dieta flash é un erro. A razón? A inxesta de estros nutrientes cobre ao redor do 41% da enerxía da dieta, é dicir, está por baixo das recomendacións establecidas pola Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (45-60%) ou a Organización Mundial da Saúde (55-75%).

Así mesmo, o máis recente consenso español relacionado co control de peso corporal indica que “no tratamento da obesidade non se recomenda inducir cambios na proporción de proteínas da dieta”, e que “as dietas con maior contido de hidratos de carbono complexos igual ou superior ao 50% do achegue enerxético total) asócianse con índices de masa corporal máis baixos en adultos sans”.

Por outra banda, entre as afirmacións emitidas polos responsables deste método, chaman a atención declaracións que afirman que tomar bebidas frías “facilita a fixación de graxas”. As bebidas ou comidas frías simplemente tempéranse no estómago e non afectan en absoluto á regulación do noso peso, tal e como detalla o dietista-nutricionista Juan Revenga. Sexa como for, o “método” é un compendio de afirmacións veraces mesturadas con outras falsas e é por iso, entre outros motivos, que os especialistas en nutrición desaconséllano.

Os riscos da dieta flash

Entre os riscos de seguir a dieta flash destacan os seguintes:

  • Debilidade.
  • Fractura ósea.
  • Ganancia de peso a longo prazo.
  • Síndrome metabólico.
  • Dano renal.
  • Desordes gastrointestinales.
  • Perda da autoestima.
  • Depresión.
  • Alteracións no comportamento.

Sete consellos para afrontar a perda de peso de maneira sensata

Se se padece exceso de peso, convén deixar de lado calquera dieta que se base en facer malabares coa alimentación. Os seguintes son pasos que se deben seguir se se considera que se teñen uns quilos de máis.

  1. Acode ao médico. El decidirá se de verdade sóbrache peso e se é imprescindible que o diminúas. A perda de peso só está indicada cando o seu exceso pon en risco a túa saúde.
  2. Acode a un dietista-nutricionista. É a persoa indicada para calquera modificación que teñas que facer na túa maneira de alimentarche.
  3. Valora a posibilidade de acudir a un psicoterapeuta. O éxito do tratamento consiste en modificar a conduta alimentaria e iso pode ser algo complexo, xa que se mesturan múltiples aspectos psicolóxicos.
  4. Apúntache a unha dieta sa.
  5. Reduce un pouco a ración. Diminuír a ración dos teus pratos non suporache un esforzo significativo e, a cambio, pode reportarche resultados exitosos a medio-longo prazo.
  6. Apunta o teu peso e o que comes. Hoxe sabemos que o autocontrol do peso e dos alimentos inxeridos é de axuda no manexo da obesidade.
  7. Inscríbeche a unha vida activa. Manterás o ton muscular e aumentarás a enerxía que gasta o teu corpo, entre outras moitas vantaxes.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións