Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Dieta infantil: dúas claves para mellorala

O exemplo que dan os adultos e os hábitos familiares son claves para mellorar a dieta dos nenos e combater desde casa a obesidade infantil

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 09deAgostode2013

Vivimos nun ambiente que moitos expertos cualifican de “obesogénico“, é dicir, que incrementa as posibilidades de que os nenos padezan obesidade. A nosa contorna dificulta a lactación materna, facilita que os nosos fillos sexan sedentarios, pon ao seu alcance máquinas expendedoras de comida que en realidade non é do todo “comida”, abarata os alimentos calóricos e inclúe unha publicidade constante de alimentos insanos. Tamén nacen como cogomelos falsos gurús que promoven dietas milagre (que desorientan á poboación e xeran o chamado efecto yoyó). A pesar de que hai máis factores na ecuación -a obesidade é un fenómeno complexo sobre o que inflúen a xenética, a contorna e outros aspectos biolóxicos-, un dos máis significativos é o que se produce no fogar do menor, nos hábitos da familia e no exemplo que ofrecemos os adultos. O presente texto aborda dúas cuestións crave para fomentar unha dieta saudable desde casa.

Img dieta infantil ej
Imaxe: Steven Depolo

Dieta infantil e saúde: os pais son o modelo

Img inf die
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Un estudo recentemente publicado na prestixiosa revista científica International Journal of Obesity, e centrado en nenos de 2 a 5 anos, avaliou o efecto do ambiente do fogar sobre a cantidade de actividade física e a calidade da dieta dos pequenos en idade preescolar. As súas dúas conclusións foron as esperadas:

  1. Os modelos de conduta dos pais poden reducir o consumo de alimentos “lixo” dos nenos e evitar o seu sedentarismo.
  2. Limitar o acceso aos alimentos insanos pode tanto aumentar a cantidade de alimentos saudables que consomen os menores, como diminuír a súa inxesta de comido “lixo”.

Estas constatacións súmanse ás evidencias que apuntan que instaurar unha “política” de saúde no fogar e predicar co exemplo son aspectos cruciais á hora de promover uns bos hábitos nos menores. A continuación analízase de forma breve cada unha destas dúas claves.

1. Política saudable no fogar

Img inf
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Tanto unha alimentación sa como o exercicio físico son alicerces que sosterán a saúde dos menores durante o resto da súa vida e previrán que sufra obesidade e unha longa lista de enfermidades crónicas. É por iso que, dentro das normas que os pais seguen á hora de educar aos seus fillos, debe incluírse a implementación dunha “política” saudable que contemple os seguintes aspectos:

  • Limitar a cantidade de alimentos insanos que hai en casa. Existe un refrán que resume á perfección este consello: “Ollos que non ven, corazón que non sente”. Se o neno non ten ao seu alcance alimentos cheos de calorías pero faltos de nutrientes, ninguén terá que prohibirllos.
  • Fomentar un maior número de comidas compartidas. Cada vez máis investigacións científicas confirman algo de sentido común: comer en familia mellora a calidade da dieta do menor. Mesmo existen estudos que indican que este hábito pode evitar comportamentos de risco en adolescentes.
  • Promover a actividade física e restrinxir o tempo que os nenos dedican a actividades sedentarias. A Academia Americana de Pediatría (AAP) aconsella limitar a menos de 2 horas diarias o tempo que os pequenos dedican a ver televisión, xogar a videoxogos ou a navegar por Internet (os menores de 2 anos de idade non deberían ver a televisión).

2. Máis exemplo e menos sermóns para uns hábitos saudables

Hai outro devandito popular que contén unha gran dose de sabedoría: “Predicar co exemplo é o mellor argumento”. Que os propios pais escollan uns bos costumes, tanto de alimentación como de actividade física, resulta decisivo para que os nenos sigan o mesmo camiño. Por unha banda, nun fogar no que os pais se alimentan de forma equilibrada é moitísimo máis probable que haxa alimentos sans ao alcance do menor. Numerosos estudos sinalan que cando no fogar hai máis froitas e hortalizas, os pequenos consomen maior cantidade delas. E viceversa: se en casa hai máis alimentos insanos (como bebidas azucaradas), a inxesta do menor é menos saudable.

Img inf
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Por outra banda, se os pais evitan o sedentarismo, é moi pouco frecuente que permitan que os seus fillos pasen horas fronte ao televisor ou xogando a videoxogos. Farán o posible para motivar ao neno a que mova o esqueleto, xa sexa mediante xogos, paseos, deportes ou calquera actividade que faga acelerar o corazón. Ademais, terán roupa deportiva adaptada á idade do neno ou coñecerán espazos nos que se poida mover con liberdade.

Os investigadores responsables do estudo indicaron que os pais “son un modelo de rol para os seus fillos” e que o ambiente no fogar é “crítico” para previr a obesidade infantil. Por último, que os pais melloren os seus propios hábitos co obxectivo de promover a saúde dos seus fillos mellorará tamén a súa propia saúde. Un círculo virtuoso que, como ben resume o cantautor (e médico) uruguaio Jorge Drexler, confirma que canto máis damos, máis recibimos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións