Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Dieta mediterránea e volta ao ritmo de vida habitual, claves paira perder o peso acumulado en Nadal

Os nutricionistas coinciden en destacar a ineficacia de iniciar réximes estritos tras as festas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 07deXaneirode2003

Coa chegada do novo ano e o fin das festas de Nadal, son moitos os que se expoñen iniciar una dieta equilibrada paira lograr perder os quilos de máis gañados durante os excesos do Nadal. Aínda que nunha persoa sa a alimentación lixeira despois dos abusos gastronómicos non entraña riscos paira a saúde -mesmo en certos momentos é conveniente-, os especialistas recomendan sempre a moderación e a racionalidade como punto de partida. Tema aparte son os pacientes con problemas de obesidade, nese caso aconséllase seguir as prescricións médicas e evitar ante todo a radicalización da dieta.

“As persoas moderadas nas comidas diarias tamén o son nestas datas e, aínda que fagan pequenos abusos na alimentación, van saber volver ao equilibrio anterior ao Nadal”, sostén Federico Soriguer, xefe do Servizo de Endocrinoloxía do Hospital Carlos Haia de Málaga. De feito, a maioría das persoas que aumentan o seu peso no nadal non necesitan una dieta específica paira volver ao estado previo a estas datas; só basta recuperar a actividade normal, afirma Soriguer.

Os especialistas en nutrición coinciden en destacar a ineficacia de iniciar dietas estritas tras as festas. “Isto só propicia que teñan máis facilidades de aumentar peso cando a abandonen”, indica Fernando Urdiales, experto en Medicamento estético. É moito máis simple: “o fundamental paira levar una alimentación sa é recuperar a tan repetida dieta mediterránea, fronte á “antimediterránea” que predomina nas datas do Nadal -rica en azucres e graxas-, repartir as comidas en cinco tomas ao día e facer un almorzo completo”, apunta Urdiales.

“Os excesos -precisa Soriguer- si supoñen un problema paira aquelas persoas que non teñen una relación pacífica coa comida, é dicir, que posúen máis apetito do suficiente paira satisfacer as súas necesidades calóricas”. Non en balde, son os casos de obesidade os que presentan maiores complicacións nestes días.

Preto dun 10% dos pacientes obesos abandonan os seus tratamentos antes de Nadal e reincorpóranse meses despois cun notable empeoramento da súa situación metabólica. As consecuencias deste deixamento van desde o aumento do ácido úrico e do colesterol, até as baixadas de tensión e glicosa. Nestes casos, é imprescindible o control médico paira volver á normalidade.

Tentación todo o ano

No entanto, os expertos lembran que cada vez son máis frecuentes as comidas abundantes, á marxe do Nadal. Estas vacacións non son máis que unha paréntese nas decenas de festas e excepcións que se presentan ao longo do ano, e é a acumulación de excesos os que carrexan a longo prazo problemas de sobrepeso.

“Nestas datas apenas hai tempo de engordar; en dúas semanas só se poden gañar uns gramos”, advirte Soriguer. “A política consumista leva a que o Nadal comece antes cada ano e todas as celebracións fundaméntanse na comida”, lembra Urdiales.

Xustificación e culpa

A psicoloxía xoga un papel importante en moitas das cuestións que incumben ao peso. Dous sentimentos relacionados cos excesos conxúganse e aparecen nas datas do Nadal. O psicólogo Cristóbal Escota fala, en primeiro lugar, do sentimento de xustificación. “Tentamos convencernos psicoloxicamente de que o que facemos non está mal. É o ‘por unha vez non me pasa nada’”, explica Escota.

Con todo, cometido “o erro” maniféstase en certas persoas outra reacción psicolóxica: o sentimento de culpa. “Preséntase en individuos propensos ao trastorno de personalidade e conductual e, no relacionado á alimentación, cun excesivo amor ao corpo”, apunta Escota. Nos casos extremos, o sentimento de culpa pode levar a unha baixa autoestima que desencadea nun cadro de ansiedade. Estes efectos desaparecen cando se cumpre o obxectivo que, no exemplo en cuestión, será a perda dos quilos acumulados mediante a realización de dietas ou exercicio físico. A pesar de todo, se non persiste, non reviste maior gravidade.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións