Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Dieta para a dor de cabeza

A dor de cabeza non está relacionado con alimentos específicos, pero a hemicrania si poden desencadearse ante sustancias determinadas

Img dolor cabeza 2 listp Imaxe: Mike Johnson

Existe algunha relación entre os alimentos que consumimos e a dor de cabeza? Que papel desempeña a dieta na hemicrania e as jaquecas? É posible que un cambio de hábitos na mesa reduza a súa aparición, a súa intensidade ou a súa frecuencia? Moitas persoas -en especial, as que sofren estas dores con asiduidade- fanse estas preguntas. Aínda que a dor de cabeza non está relacionado con alimentos específicos, a hemicrania si poden desencadearse ante determinadas sustancias. Por tanto, quen padecen estas dores -moi intensas, recorrentes e incapacitantes- poden sentirse mellor se introducen cambios no seu estilo de vida, incluída a dieta. A continuación explícase cales son estas sustancias, que alimentos contéñenas e cales non deberían faltar na mesa.

Img dolor cabeza 2
Imaxe: Mike Johnson

Alimentos que poden desencadear unha hemicrania

Algunhas sustancias presentes na comida provocan unha reacción inmunológica cun consecuente aumento de Inmunoglobulina E e, por tanto, de aminas . As aminas, á súa vez, poden xerar inflamación e desencadear a dor de cabeza. Nalgúns casos, isto sucede aínda que non se teña alerxia ás aminas ou aos compostos fenólicos, xa que estas sustancias son vasodilatadoras ou inflamatorias do sistema circulatorio cerebral.

Escribir un ‘diario alimentario’ é útil para establecer relacións entre o que se come e a hemicrania

Os alimentos que as conteñen son bastantes, tal como pódese ver na lista que segue. Con todo, iso non significa que deban evitarse todos. Suprimir alimentos de maneira indiscriminada non só fará que as comidas sexan monótonas e diminúa a calidade da dieta, tamén repercutirá no plano nutricional, empobreciéndolo. O recomendable, xa que a hemicrania é unha doenza de longa duración, é tomarse o traballo de identificar que alimentos desencadéana para evitar só eses e non todos os demais. Unha boa ferramenta para cumprir este propósito é escribir un ‘diario alimentario‘ que axude a descubrir se existe unha relación directa entre o consumo dalgún deles e o desenvolvemento das jaquecas. No caso de que un alimento asóciese de maneira directa, deberanse realizar “dietas de exclusión”.

Os alimentos a observar son os seguintes:

  • Ricos en aminas: aguacate, bebidas alcohólicas en xeral, berenjenas, ciruelas vermellas, conservas de peixe, chocolate, embutidos (bacon, chourizo, fuet, lombo embuchado, salami, salchichón, salchichas, sobrasada), espinacas, fresas, froitas cítricas, froitos secos, fígado, higos, leite e iogures, fermento e produtos fermentados con ela (como pans ou biscoitos caseiros), manteiga, marisco, pasas, peixes e carnes afumados ou desecados, plátano, queixos curados e queixos para untar (azul, brie, cabrales, camembert, cheddar, emmental, gouda, gruyere, manchego, parmesano, roquefort, stilson, etc.), refrescos estimulantes, alimentos fermentados, preservados en vinagre ou marinados, tomate e vinagres.
  • Ricos en compostos fenólicos: café, chocolate, té.
  • Ricos en sal: alimentos deshidratados (tipo sopas para reconstituir), conservas de peixe, embutidos, legumes enlatadas, pescados en salgadura ou afumados, snacks.
  • Certos aditivos: aspartamo, enzoato, colorantes (amarelo E-102 e E-110, amarante E-123 e vermello E-124), glutamato monosódico, nitritos, sulfitos.

De todos eles, os que máis se relacionan coa hemicrania son os seguintes:

  • Os aditivos, pola súa importante capacidade inflamatoria. Convén lembrar que son moi utilizados en alimentos manufacturados de consumo habitual, como refrescos, zumes, chicles e lambetadas, xeados, iogures, marmelada, salsas, embutidos, viño, cervexa, sopas instantáneas, etc. Por tanto, unha alimentación baseada nos alimentos frescos e naturais será sempre a mellor opción.
  • Os colorantes E-102, E-110, E-123 e E-124 (amarelo, laranxa e vermello), así como aspartamo, benzoato, glutamato monosódico, nitritos e sulfitos.
  • As bebidas excitantes (café, té, chocolate) e o alcol, por conter sustancias que producen cambios rápidos no sistema circulatorio.
  • Os alimentos alergénicos por natureza, como o leite, o peixe, os mariscos ou o ovo.

Pola contra, cando se padece de hemicrania hai alimentos que non deberían faltar. Estes son:

  • As graxas omega-3 e omega-6, que axudarán a regular os procesos inflamatorios. É preciso atopar un equilibrio entre elas, que se atopan nos aceites de sementes, os froitos secos e o peixe azul.
  • Os alimentos ricos en vitamina C e vitamina B2, como os cítricos e os cereais, de maneira respectiva.

A hemicrania, moitas veces, acompáñanse de vómitos e diarreas. Por iso, ademais de vixiar a influencia de certos alimentos, é preciso prestar atención á hidratación. Beber auga impedirá que empeore o estado xeral do paciente. Así mesmo, desde o punto de vista dietético, é esencial non facer nunca un xaxún prolongado -en concreto, non estar máis de tres horas sen comer- e tentar manter un nivel estable de azucre no sangue: sen picos nin baixóns.

A hemicrania e o estilo de vida

Ademais dos alimentos, a hemicrania poden desencadearse como consecuencia dun estilo de vida moi habitual hoxe en día. Algúns dos factores que as favorecen son:

  • Un consumo considerable de alcol
  • Unha sesión intensa de exercicio físico
  • A menstruación
  • Unha situación de tensión
  • Un consumo excesivo de sustancias estimulantes (e habituais na vida de moitas persoas), como a nicotina, a cafeína ou a teína
  • A falta de soño
  • O exceso de traballo
  • O exceso de medicación (anticonceptivos, analxésicos, antibióticos, antihistamínicos, antidepresivos, antihipertensivos, diuréticos, expectorantes, mucolíticos, neurolépticos, tranquilizantes, etc.)

Descanso, exercicio e dieta: tres ingredientes para combater hemicrania

Img reponer energia
Imaxe: Lululemon Athletica

Para manter afastadas a hemicrania, o máis recomendable é procurar un estilo de vida saudable e equilibrado. É importante realizar exercicio aeróbico de maneira habitual. Cando se acelera a respiración, redúcense a tensión, a depresión e a ansiedade, axentes potenciais da hemicrania e das cefaleas (en particular da cefalea tensional, ocasionada pola tensión acumulada ao carricho, pescozo, coiro cabeludo e mandíbula).

Tamén é importante manter o catro ou cinco comidas diarias nun horario máis ou menos fixo. Estas inxestas asegurarán unha repartición homoxénea de calorías e un nivel constante de azucre en sangue (o cal evitará as hipoglucemias, outro detonante da hemicrania). Por suposto, é contraproducente realizar dietas “milagre” nas que se propoña pasar varios días ou semanas consumindo un só alimento, ou se propoñan xaxúns prolongados.

Outro aspecto fundamental para a saúde é non traballar en exceso, así como durmir e descansar o suficiente, para asegurar o descanso necesario diario. Se se considera necesario, débese levar un control habitual da tensión arterial e da glucemia para procurar manter ambas as en niveis normais. E por suposto, consultar a un dietista-nutricionista se se necesita axuda para planificar a dieta.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións