Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Dieta recomendada paira as persoas contaxiadas de covid-19

Como debe alimentarse una persoa con covid-19? É igual en todos os casos? Estas son as principais recomendacións dos expertos en nutrición e dietética

alimentos recomendados covid Imaxe: Alexas_Fotos

Como debe alimentarse una persoa que contraeu a covid-19? Hai algunha dieta especial paira mellorar o prognóstico da enfermidade? A que aspectos debe prestar atención? Manter una alimentación saudable é fundamental en todas as etapas da vida, pero cobra una relevancia especial nos momentos de enfermidade. Neste artigo explicamos cales son as claves fronte á covid-19. Evitar as comidas copiosas e vixiar a hidratación son dous alicerces que destacan os dietistas-nutricionistas, quen tamén ofrecen máis consellos paira alimentarse de forma adecuada cando se sofre esta patoloxía.

É necesario seguir una boa dieta durante toda a vida. Pero máis aínda, si cabe, en tempos de enfermidade. A Organización Mundial da Saúde (OMS) é clara respecto diso: a alimentación é moi importante durante a pandemia de covid-19 porque “o que comemos e bebemos pode afectar á capacidade do noso organismo paira previr e combater as infeccións e paira recuperarse delas”. De feito, distintos estudos apuntan que o sobrepeso e a obesidade empeoran as nosas perspectivas se nos contaxiamos de SARS-CoV-2.

“Aínda que ningún alimento nin suplemento dietético pode previr nin curar a covid-19, una alimentación saudable é importante paira o bo funcionamento do sistema inmune —agrega a OMS—. A nutrición adecuada tamén pode reducir a probabilidade de aparición doutros problemas de saúde como a obesidade, as enfermidades do corazón, a diabetes e algúns tipos de cancro”.

5 consellos paira una alimentación saudable

Entre as recomendacións básicas paira seguir una boa dieta, a Organización Mundial da Saúde destaca os seguintes puntos:

📍 1. Consumir alimentos variados, incluídas froitas e verduras. Cereais integrais (como trigo, millo ou arroz), legumes (como lentellas, garavanzos ou xudías), verduras e froitas frescas en abundancia e algún alimento de orixe animal, como carne, peixe, ovos ou leite. Sempre que sexa posible, débense elixir cereais integrais, non procesados, porque son ricos en fibra beneficiosa e proporcionan una sensación de saciedade máis duradeira. Se temos apetito entre horas, podemos picar hortalizas crúas, froita fresca ou froitos secos sen sal.

📍 2. Reducir a inxesta de sal. Debería limitarse a cinco gramos diarios (equivalentes a unha cucharadita). Se cociñamos en casa, é mellor usar pouco sal e reducir o emprego de salsas e condimentos salgados (como a salsa de soia, o caldo de carne ou a salsa de peixe). Se compramos alimentos enlatados ou desecados, o idóneo é elixir hortalizas, froitos secos e froitas sen sal nin azucre engadidas. Tamén é importante consultar as etiquetas dos alimentos envasados e elixir os produtos con menor contido de sodio, así como retirar o salero da mesa e dar máis sabor aos pratos con herbas e especias frescas ou secas.

📍 3. Moderar o uso de graxas (e elixilas de boa calidade). Ao cociñar, convén substituír a manteiga, o ghee ou a manteiga de porco por graxas máis saudables como o aceite de oliva, de soia, de girasol ou de millo. Tamén, preparar algúns alimentos fervidos ou ao vapor en lugar de fritilos. Paira as carnes, mellor comer aves e peixe, que polo xeral conteñen menos graxa que a carne de tenreira, a de cordeiro ou a de porco. É recomendable apartar a graxa visible, limitar o consumo de carnes procesadas (fiambres, embutidos, etc.) e evitar os produtos industriais horneados e fritos que conteñan graxas saturadas e trans.

📍 4. Limitar o consumo de azucre. Non só a que engadimos en casa, senón a que nos achegan numerosos produtos alimentarios. É preciso limitar a inxesta de lambetadas e de bebidas que conteñan azucre, como refrescos, zumes de froita e bebidas a base de mollo, concentrados líquidos e en po, augas aromatizadas, bebidas enerxéticas e deportivas, té ou café listos paira beber e bebidas lácteas aromatizadas. En canto ás sobremesas, recoméndase comer froita fresca en lugar de doces como galletas, pasteis e chocolate. Se tomamos unha sobremesa que non sexa froita, convén asegurarse de que conteña pouco azucre, servirse porcións pequenas e degustalo de maneira ocasional.

📍 5. Beber auga suficiente e evitar o consumo perigoso e nocivo de alcol. Una boa hidratación é crucial paira una saúde óptima. Sempre que se dispoña dela e que sexa apta paira o consumo, a auga da billa é a bebida máis saudable e económica. Tomar auga en lugar de bebidas azucaradas é una forma sinxela de limitar a inxesta de azucre e evitar un exceso de calorías. En canto ás bebidas alcohólicas, a OMS é moi clara: non forman parte dunha alimentación saudable. O seu consumo non protexe contra a covid-19 e pode ser perigoso. A toma frecuente ou excesiva de alcol aumenta o risco inmediato de lesións, ademais de provocar efectos a máis longo prazo como danos no fígado, cancro, enfermidades do corazón e trastornos mentais. Non existe un nivel seguro de consumo de alcol.

Que debo comer si teño covid-19?

As recomendacións básicas dunha alimentación saudable son paira toda a vida, pero a que debemos prestar atención se temos covid-19? Paira as persoas con sintomatología leve (aquelas que cursan a enfermidade en casa), o Consello Xeral de Colexios Oficiais de Farmacéuticos ofrece estas pautas:

  • Seguir una dieta baseada no consumo de froitas, hortalizas, legumes, cereais (preferiblemente integrais), froitos secos, carnes brancas e magras, peixes, ovos e produtos lácteos. Tanto paira cociñar como paira aderezar, utilizarase aceite de oliva, si é posible virxe extra.
  • Manter una boa hidratación, en especial en persoas maiores e durante os episodios de febre. Tomar, polo menos 1,8 litros de líquido ao día, preferentemente auga, aínda que tamén poden tomarse infusións ou caldos desgrasados.
  • Se existen molestias de garganta, falta de apetito ou febre, ofrecer purés, cremas, sopas ou gelatinas paira manter a inxesta de alimentos e líquido.
  • Evitar produtos precocinados, comida rápida e en xeral alimentos moi calóricos, sobre todo en situación de confinamento onde a práctica de exercicio físico está máis limitada.
  • Non existen probas de que iogures, leites fermentadas, probióticos ou prebióticos poidan axudar a previr ou diminuír a covid-19.
  • Tomar determinadas vitaminas (A, B12, B6, C, D), minerais (cobre, ferro, selenio, zinc) ou outros (folatos, espirulina, betaglucano, determinadas plantas ou herbas) non parecen previr ou tratar a covid-19.

Covid-19, anosmia e ageusia

Ademais destes consellos, é preciso ter en conta que durante a enfermidade é habitual sentir inapetencia debido á perda de gusto e de olfacto. Os trastornos olfativos e gustativos son síntomas prevalentes na infección leve por covid-19 e, como apunta o Colexio Oficial de Dietistas-Nutricionistas da Comunitat Valenciana (CODiNuCoVa), a anosmia e a ageusia pode levar una diminución do apetito e empeorar o estado de saúde das persoas que padecen coronavirus. Por iso, recomendan ofrecer pratos apetecibles á vista e ao oído como elaboracións coloridas e alimentos crujientes mentres non se recuperen os outros dous sentidos, paira non diminuír as inxestas e, por tanto, nosas reservas de nutrientes.

“No caso daquelas persoas enfermas que si padecen síntomas e que estes lles estean impedindo comer como o fan de maneira habitual ou que mesmo lles provocaron una falta o apetito, é importante estar vixiantes respecto dos alimentos que inxeren e a súa calidade, así como aos líquidos paira evitar casos de deshidratación e desnutrición”, apunta Rafael Birlanga, vicepresidente do CODiNuCoVa.

Ante a falta de apetito, “ben por perda de gusto e olfacto ou tamén debido ao cansazo ou a tristeza, é importante realizar comidas frecuentes, de catro a seis ao día, e pouco copiosas. O ideal é preparar comidas sinxelas con alta densidade nutricional e en pouco volume”, agrega Vitoria Martínez, dietista-nutricionista.

Os alimentos de calidade son aqueles que achegan vitaminas e minerais, como as verduras, os de orixe proteico, como os legumes ou os peixes azuis, ovo e carnes magras, e graxas de calidade como o aceite de oliva ou o aguacate. Os produtos ultraprocesados, desde logo, non teñen cabida nesta lista.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións