Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Dietas hiperproteicas: todas as proteínas son iguais?

Na dieta hiperproteica excédense as recomendacións diarias de proteínas que necesita o organismo

img_dietas hiperproteicas hd

Moitas persoas preocúpanse polo seu físico, unhas veces por razóns de saúde e, outras, por cuestións estéticas. Neste último caso, triunfan as dietas drásticas para perder peso. Entre estas dietas de adelgazamento, as máis populares son a Dukan e a Atkins, as cales se caracterizan por ser ricas en proteínas e pobres en carbohidratos. Con todo, estas propostas “milagrosas” son innecesarias, pouco efectivas a longo prazo e, o máis importante, moi arriscadas para a saúde. No seguinte artigo explícase que é unha dieta hiperproteica e que diferenzas hai nas proteínas segundo os alimentos dos que proceden.

Img dietas hiperproteicas
Imaxe: alex9500

Que é unha dieta hiperproteica?

Unha dieta hiperproteica é aquela en a cal se exceden as recomendacións establecidas para os requirimentos diarios de proteínas. Na actualidade, acéptase que o consumo de 0,8 gramos por quilos de peso ao día de proteína é suficiente para cubrir os requirimentos nutricionais do adulto san. Este valor, por exemplo, equivale a un filete de carne de 250 g ou 300 g de peixe ao día para unha persoa de 80 kg. No caso das proteínas vexetais, os legumes son as raíñas: poden cubrir as necesidades proteicas cun prato de 250 g (para un adulto san de 80 kg).

En España, os alimentos que máis contribúen á nosa inxesta proteica son os cárnicos e derivados. Neste sentido, mentres que a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC) suxire un consumo medio de carne de entre 43 e 71 gramos ao día, a nosa inxesta real ascende a 179 gramos diarios; é dicir, do 252% ao 416% das devanditas recomendacións.

Onde atopamos as proteínas?

Como se ve na seguinte táboa, os alimentos que máis proteínas conteñen son os de orixe animal. No entanto, os vexetais son tamén fonte de proteínas que presentan beneficios nas dietas de adelgazamento: cando o obxectivo é perder peso, as proteínas provenientes de carnes e lácteos non deben nunca superar ás que proveñen de vexetais.

Img proteinas unimur
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Os estudos científicos confirman que as persoas que consomen maiores cantidades de proteínas vexetais son moito menos susceptibles a padecer obesidade, diabetes e enfermidades cardíacas que quen toman a maior parte das súas proteínas de fontes animais. Por tanto, a inxesta de proteínas vexetais desempeña un papel importante na prevención da obesidade.

Dietas hiperproteicas máis populares, cales son as súas consecuencias?

A dieta Dukan e a dieta Atkins son dúas propostas que se caracterizan por un consumo de proteínas moi elevado. A principal diferenza entre ambas é que a Dukan reduce o mínimo a inxesta de hidratos de carbono (pan, pasta, arroz, etc.), mentres que a Atkins non é tan estrita na devandita restrición. Os seus promotores aseguran que estas dietas obrigan ao organismo a consumir as súas propias reservas (primeiro de glúcidos e máis tarde de lípidos) e a eliminar o exceso de proteínas sobrantes, o que en teoría produce o adelgazamento. Con todo, a perda de peso inicial débese sobre todo á perda de líquido, xa que con ese tipo de dietas faise traballar máis ao ril (para desfacerse do exceso de proteínas), producindo maior cantidade de ouriños.

De forma prolongada, poden provocar problemas de saúde moi serios. A inxesta elevada de alimentos de orixe animal, con alto achegue de graxas saturadas, xera problemas cardiovasculares. Ademais, ese exceso de proteínas prolongado no tempo sobrecarga ao fígado e ao ril. Entre esta longa lista de problemas para a saúde, tamén destaca a osteoporose, a depresión e, mesmo, ataques de pinga.

Por todo o exposto, estas dietas son por completo desaconsejables. Son desequilibradas e teñen consecuencias metabólicas en diversos sistemas e órganos, incluíndo alteracións no metabolismo hidroelectrolítico e acedo base, no metabolismo óseo, na función renal e na función endocrina.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións