Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Dietas para adelgazar: as non recomendadas

Convén ser cauto coas dietas adelgazantes pouco coñecidas, debido aos riscos nutricionais que implican para a saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 14deAbrilde2011

O verán está ao virar a esquina. Comeza a tempada na cal moitas persoas se expoñen o firme propósito de “coidar” a súa dieta para perder os quilos que alteraron a súa figura. Tanto a Axencia Española de Seguridade e Nutrición (AESAN) como a Asociación Española de Dietistas-Nutricionistas (AEDN) reciben todos os anos por estas datas centos de chamadas dos medios de comunicación, interesados polos detalles de facer dieta, e atópanse coa responsabilidade de coñecer e avaliar gran variedade de dietas estrañas. As máis populares o son, en parte, porque as seguen personaxes famosos, o que as fai lamentablemente máis cribles. Modelos da talla de Naomi Campbell e Cheryl Cole ou actrices como Jennifer Aniston din ser fans dalgunhas dietas estrambóticas, como a do grupo sanguíneo, a do sirope de savia ou sirope de arce, a “sopa queima graxas”, o método Dukan ou a dieta dos potitos infantís (Baby food diet). Ante a falta de rigorosidade e a escaseza de fundamentos nos que basean a súa eficacia e seguridade estes e outros supostos “métodos adelgazantes”, a AESAN elaborou un documento co propósito de informar á poboación dos riscos de seguir este tipo de dietas milagre. No ámbito internacional, a Asociación Británica de Dietética (British Dietetic Association) situouse ao redor do cinco dietas mencionadas, que estima as máis populares nestes momentos e que cualifica como as peores dietas, que se deben evitar durante este ano.

Cinco dietas pouco fiables

O acceso universal a Internet e o desenvolvemento das redes sociais ha multiplicado as posibilidades de coñecer diferentes métodos para adelgazar. Desde estas vías, calquera persoa mundana ou personaxe famoso pode facer pública a súa simpatía cara a unha ou outra dieta de moda, o que desafortunadamente aumenta a súa credibilidade. Con todo, cabe considerar que a imaxe corporal e as boas condicións físicas que exhiben as celebridades son froito, en moitos casos, de esixentes plans de exercicio e coidada alimentación, noutros tantos, da cirurxía estética, e en case todos, do retoque dixital co que se consegue ese corpo “perfecto”.

Ante a realidade de que non hai dieta estraña que se poida seguir sen risco nutricional ou de saúde a curto, medio ou longo prazo, a Asociación Británica de Dietética fixo pública a súa postura ao redor de cinco dietas populares que cualifica como as peores dietas, que se deben evitar durante este ano.

1. Dieta do grupo sanguíneo. Con esta dieta, mediante a restrición de determinados alimentos e en función do grupo sanguíneo, promóvese o seguimento dun sistema ineficaz para adelgazar. Na actualidade, pódese concluír que os razoamentos que xustifican esta dieta están baseados na pseudociencia. Os defensores desta formulación alegan que os diferentes nutrientes descomponse no corpo segundo o tipo de sangue (grupo sanguíneo A, B, AB ou 0). A modo de resumo, proponse a seguinte formulación errónea e sen fundamento: as persoas do grupo A deben seguir unha dieta vexetariana e evitar os produtos lácteos; as do grupo B poden seguir unha dieta máis variada que a anterior, pero restrinxida en certos alimentos (millo, tomate, trigo, lentellas, cacahuetes ou pito); a quen son do grupo AB aconséllaselles evitar os afumados, a cafeína e o alcol e optar por alimentos de orixe mariña, o tofu e os vexetais de folla verde; e ás persoas do grupo 0, convenlles “” o consumo elevado de carne, un claro exemplo de dieta hiperproteica.

O veredicto da BDA é negativo porque seguir este tipo de réxime pode conducir a deficiencias nutritivas. Ademais, advirte de que, se se perde peso con esta dieta, é porque no fondo é moi baixa en calorías.

2. Dieta do sirope de arce. É un produto que se publicita como referencia para facer “xaxúns depurativos”. Consiste en mesturar jarabe de savia (o de arce é o máis popular) con mollo de limón, auga e pementa de cayena. Á mestura, que se propón consumir como principal sustento da dieta, atribúeselle a propiedade de aumentar o metabolismo, aínda que tal propiedade non se demostrou. Nestas condicións, a inxesta dietética de calorías redúcese ao redor das 600 Kilocalorías por día.

O veredicto da BDA afirma que é un método perigoso e aburrido. Conclúe que non ten ningún valor nutricional en canto a nutrientes esenciais como proteínas, fibra, vitaminas e minerais. Estas son razóns suficientes para non seguir este tipo de dietas con tan poucas calorías, e menos sen supervisión médica.

3. Sopa “queima graxas” ou sopa de col. A base desta dieta é unha sopa que debe tomarse todos os días sen limitación na cantidade, ao ser baixa en calorías. Unha das versións (en Internet e en papel pódense atopar multitude de propostas de sopas “queima graxas”) elabórase con seis cebolas, dous ramalletes de apio, dous pementos verdes, medio quilo de tomates e un repolo ou unha col, un chisco de sal e de pementa. Se trocea todo, férvese en 10 litros de auga, bátese e se garda para tomar fría ou quente, segundo gustos e apetencias.

O veredicto da BDA é que é un método nutricionalmente deficiente e insustentable, xa que a perda de peso asociada débese á eliminación de líquidos do organismo ao seguir unha dieta moi restrinxida en calorías. Ademais, a BDA advirte de que ningún alimento, ningún, ten a propiedade de queimar “” a graxa, polo que esta dieta fundaméntase nun mito.

4. Dieta dos potitos (Baby food diet). Esta dieta consiste en alimentarse cada día con 14 potitos de bebés de distinta natureza (froitas, cremas de cereais, purés de verduras…) e realizar só unha comida sólida ao día, á hora da cea, que consista en carne magra e verduras.

O veredicto da BDA é claro e conciso: é unha dieta baixa en calorías, polo que se perde peso, xa que o contido en Kilocalorías, azucres, graxas e proteínas dos potitos infantís está regulado. A asociación de dietistas sinala que o feito de masticar os alimentos (en lugar de tomalos en puré) asóciase a unha maior sensación de plenitude e saciedade, polo que propón comer o alimento en anaco en lugar do potito, como alternativa máis saudable para o equilibrio físico e emocional.

5. Método Dukan. É un plan de dieta distribuído en catro fases, que comeza cunha dieta hiperproteica, parte á cal se lle atribúe o efecto inicial de maior perda.

O veredicto da BDA: é un método pouco serio, dado que non está apoiado por resultados científicos sólidos. Eliminar algún grupo de alimentos non é aconsellable. Esta dieta é tan confusa, que moitos seguidores poderían equivocarse e seguir un enfoque de dieta-proteína, similar á dieta de Atkins, cos perigos asociados recoñecidos.

Ante esta realidade, o método máis seguro para perder peso é ser consciente dos erros alimentarios que se comenten e exporse o firme propósito para comer ben: identificar a orixe do exceso de azucres, seguir unha dieta libre de graxas trans, comer menos proteína animal, tomar menos sal e menos café.

ESTÁS a TENTAR ADELGAZAR?

Img dieta prueba2 articuloImagen: Gideon

Existen multitude de dietas e sistemas de adelgazamento que non están baseados en criterios ou coñecementos científicos. Así o advirte a AESAN na súa páxina web, onde informa os riscos e perigos asociados ao seguimento de dietas milagre. Continúa coa notificación de que algunhas delas poden axudar a reducir o peso corporal, pero á conta doutros efectos graves como deshidratación, desnutrición ou carencia de vitaminas e minerais. Ante esta situación preocupante, a AESAN deseñou dous test que, baixo o título Estás a tentar adelgazar?, verifican se a dieta que se segue é adecuada ou pode pór en risco a saúde.

Os dous cuestionarios avalían por medio de preguntas curtas e sinxelas aspectos relativos ao ritmo de perda de peso e sensacións físicas e de estado de ánimo, así como ás características da dieta en canto a tipo de alimentos aconsellados e/ou desaconsellados, cantidades, etc.

1. Perdes dous ou máis quilos á semana?

2. Notas que os teus músculos perderon volume, ton e forza?

3. Séntesche excesivamente cansado/a?

4. Séntesche irritable e experimentas a necesidade para comer compulsivamente con algunha frecuencia?

5. Espértasche pola noite a comer ou che custa conciliar o soño por apetito?

6. Estás a experimentar unha excesiva caída de pelo aproximadamente un mes despois de iniciar a dieta?

7. Estás a notar unha fraxilidade nas uñas, aparición de gretas nas comisuras dos beizos ou algún outro trastorno das uñas ou a pel, de forma excesiva e relacionada no tempo coa dieta?

8. Multiplica o teu peso actual en quilos por 18. As calorías da túa dieta son inferiores ao resultado da devandita operación?

9. Sentiches mareos, lipotimia (baixada brusca da tensión arterial), ou palpitaciones mentres estás a realizar a dieta?

As seguintes cuestións inclúense no segundo test e pretenden profundar nas sensacións físicas que se asocian a unha dieta estrita e ás súas peculiaridades:

1. Suprimíronlle algún grupo de alimentos?

2. Restrinxíronlle de forma drástica o pan, as pastas, os legumes, o arroz ou todos os alimentos chamados hidrocarbonados, feculentos ou farináceos?

3. O seu plan de dieta baséase fundamentalmente nun alimento ou grupo de alimentos?

4. O seu plan de dieta contén unha cantidade ilimitada de alimentos grasos, aqueles que supostamente lle prohibiron sempre noutras dietas de adelgazamento?

4. Polas mañás sente náuseas, inapetencia e moita sede (estes síntomas poden ser debidos á excesiva graxa ou ao excesivo achegue de proteínas)?

6. Obríganlle a “non mesturar” grupos de alimentos na mesma comida (o que se coñece como “disociar”)?

7. Sente con frecuencia necesidade imperiosa de tomar algún doce?

8. Perdeu forza e/ou volume muscular?

9. O seu alento cheira a acetona, especialmente polas mañás?

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións