Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Dietas para perder moito… tempo

Propostas para adelgazar hai moitas, pero non todas son eficaces, seguras nin sas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 24 de Xuño de 2018
img_dietas perder tiempo hd

Hai case tanta variedade de dietas como de alimentos. Coñecemos unhas cantas a través das persoas famosas, as revistas do corazón, os libros e a publicidade, que moitas veces promoven métodos pouco fiables para perder o peso con rapidez. As chamadas “dietas milagre” carecen dalgunhas sustancias necesarias para estar sans e teñen exceso doutras que poden supor un perigo para a saúde. As dietas extremas e non aptas son moitas máis das que cabería imaxinar e chegan a propostas tan desatinadas como beber auga de mar ou combinar o xaxún e o café. A continuación, repasamos tres delas ás que se recomenda non achegarse, nin sequera a modo de proba.

1. Dieta detox

En medicamento enténdese que desintoxicar é o proceso que permite eliminar sustancias nocivas do organismo, como os narcóticos. No entanto, para o medicamento alternativo, as toxinas son algo máis metafísico e inasible e, no caso das dietas desintoxicantes, se para algo serven é para perder diñeiro, como alertou un estudo da Universidade RMIT (Australia) en 2007. Moitas delas baséanse en comprar carísimos complementos dietéticos ou en facer caso a falsos gurús que cobran un dineral polos seus infundados consellos, tal e como detalla unha revisión que se publicou en 2012 en British Medical Bulletin.

Estes réximes, ademais, afástannos dunha dieta saudable, fannos confiar en terapias alternativas dubidosas (como advertiu un estudo de International Journal of Health Sciences), poden provocar problemas de colon e promoven o consumo de vitaminas ou suplementos cuxos resultados, na maioría dos casos, son “decepcionantes”, segundo unha investigación da Agency for Healthcare Research and Quality de Estados Unidos.

2. Dietas con nome (ou apelido)

As dietas Dukan e Atkins caracterízanse por un consumo de proteínas moi elevado. A principal diferenza entre ambas é que a Dukan reduce ao mínimo a inxesta de hidratos de carbono (pan, pasta, arroz, etc.), mentres que a Atkins non é tan estrita na devandita restrición. Os seus promotores aseguran que estas dietas obrigan ao organismo a consumir as súas propias reservas (primeiro de glúcidos e máis tarde de lípidos) e a eliminar o exceso de proteínas sobrantes, o que en teoría adelgaza.

Con todo, a perda de peso inicial débese sobre todo á perda de líquido, xa que con ese tipo de dietas faise traballar máis ao ril (para desfacerse do exceso de proteínas), producindo maior cantidade de ouriños. De forma prolongada, a inxesta elevada de alimentos de orixe animal, con alto achegue de graxas saturadas, xera problemas cardiovasculares. Ademais, ese exceso de proteínas continuo no tempo sobrecarga o fígado e o ril, altera o metabolismo hidroeléctrico, o metabolismo óseo e as funcións renais e endocrinas e pode derivar en osteoporoses, depresión e, mesmo, ataques de pinga.

3. A dieta do único alimento

Non é infrecuente atopar dietas baseadas nun só alimento, co reclamo de que é unha pauta sinxela de seguir. Desde un punto de vista dietético, resulta irracional e inexplicable. Propostas como a dieta da piña ou a dieta da alcachofa chámanse así cando poderían chamarse “a dieta da froita” ou “a dieta das verduras”. Céntranse en produtos concretos baseándose na súa presunta función “especial” ou propiedades “purificadoras”, “depurativas”, “quemagrasas” ou “eliminadoras de líquidos”; palabrería pseudocientífica que non describe ningún proceso real. Os seus promotores salientan a ausencia de certos elementos ou propiedades: que son baixos en calorías ou apenas teñen graxa. Pero un estudo de American Journal of Medicine, publicado en 2016, advirte de que as dietas baixas en graxas son as peores para adelgazar.

Máis aló da restrición calórica, que adoita ser excesiva, resulta máis preocupante o feito de que é imposible inxerir todos os nutrientes e a enerxía que se necesita a partir dun ou uns poucos alimentos, o que fai que seguir estas dietas sexa unha irresponsabilidade. Levan a ausencia case total de proteína e graxa (no caso de pautas que só engaden froita e verdura) ou unha inxesta mínima de micronutrientes, xa que non hai un achegue de minerais e vitaminas suficientes. Inculcan a idea errónea de que se pode adelgazar de forma sa e rápida ou de que facelo non implica ningunha clase de planificación, establecemento de obxectivos ou unha pauta personalizada.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións