Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Diferentes formas de preparar verduras e a súa influencia sobre o valor nutritivo

Os expertos opinan que non tomamos suficiente cantidade de verduras...

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 22deOutubrode2001


As verduras son alimentos ricos en vitaminas, minerais, auga, fibra e sustancias
antioxidantes
, indispensables paira o bo funcionamento do noso organismo.

Con todo, segundo diferentes estudos sobre os hábitos alimentarios
da poboación española realizados polo INE (Instituto Nacional
de Estatística) e o MAPA (Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación),
non chegamos ás recomendacións de consumo destes alimentos, de acordo a
os criterios de “dieta
equilibrada”
.

A dieta equilibrada recomenda incluír cada día verduras e hortalizas,
se non como primeiro prato, como ingrediente ou ben como acompañamento de
os segundos, tanto na comida como na cea.

Ademais, convén tomar cada día una ración de verduras crúas,
en forma de ensaladas, xa que esta é a forma en que mellor se aproveitan todos
os seus nutrientes (a cocción en auga ou nun medio graso; aceite, manteiga…,
fai que se destrúa gran parte das vitaminas que conteñen).

Diferentes formas de preparar verduras e a súa influencia sobre o valor nutritivo

Verduras asadas: Esta técnica realza o seu sabor, pero se perden aproximadamente
un 25% das súas vitaminas (máis que coa cocción en auga).
Á prancha quedan ben as hortalizas un pouco carnosas (berenjena, calabacín),
os cogomelos e os champiñones. Se sazona a peza, se unta con aceite e se
coloca no ferro. Paira facilitar o paso da calor ao interior do alimento,
pódense facer uns cortes transversais.
Estas mesmas hortalizas tamén se poden cociñar ao forno. Enteiras se
resecan menos, aínda que troceadas acúrtase o tempo de cocción. Pódense
facer sen aceite, envolvendo o alimento nun papel que resista a calor.
– Ingredientes básicos: Escoller entre pementos, tomates, berenjenas,
calabacín, cebola ou allo porro.
– Ingredientes adicionais: Pataca, aceite de oliva, sal.
– Condimentos: Pementa, pemento doce, orégano, allo…
Verduras fritas: Fritas, rebozadas ou empanadas, absorben parte do aceite
da fritura. Resultan máis calóricas que as cociñadas con outras
técnicas culinarias e tamén máis difíciles de dixerir.
Verduras cocidas e en fervido (cocción en auga): Paira reducir ao
máximo as perdas de vitaminas e sales minerais ao cociñar as
verduras convén: Usar a menor cantidade de auga posible, engadir as verduras
ou hortalizas ao auga cando xa está a ferver, deixar as verduras e hortalizas
pouco cocidas (ao dente) e cocelas en anacos grandes, non deixalas na auga de
cocción despois de cociñadas se non se vai a consumir devandito líquido,
aproveitar a auga de cocción paira elaborar sopas ou caldos ou guisos e engadir
sustancias acedas (limón, salsa tomate, vinagre) á auga de remojo
una vez limpas antes de cocelas, xa que deste xeito contribúese a evitar
una excesiva perda de vitaminas.
Verduras ao vapor: Son as técnicas culinarias que logran menores
perdas nutritivas e conservan mellor o sabor destes alimentos.
Verduras en ensalada: Esta é a forma en que mellor se aproveitan todos
os seus nutrientes, xa que a calor, fai que se destrúa gran parte das vitaminas
que conteñen.
Verduras en puré: Convén ter en conta que non é o mesmo pasar
polo pasa-purés ou o chinés que triturarlas, porque neste último
caso a fibra queda no prato, aínda que sexa triturada.

 

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións