Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Diferenzas entre alimentos semellantes

Algúns produtos, aínda que son moi parecidos entre si, poden ter unha composición nutricional diferente capaz de afectar á dieta

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 20deMarzode2013
Img pan bollo listp Imaxe: erix!

Hai alimentos que son fáciles de recoñecer polo seu alto contido en enerxía, en azucres ou en graxas. Tamén é sinxelo intuír a súa capacidade para sumar calorías e, en consecuencia, quilos se se comen de forma habitual. É o caso da pastelería, as bebidas azucaradas, ou os produtos moi grasos. Con todo, hai outros alimentos de consumo habitual -mesmo básico- que ofrecen dúbidas. É o mesmo comer un pan de barra que uno de molde? A diferenza máis destacable entre as marmeladas é só o seu sabor, ou tamén hai que atender á súa composición? Que pasa cos iogures? E os embutidos? Algúns produtos, aínda que son semellantes entre si, teñen unha composición nutricional diferente; un aspecto que debe terse en conta para levar unha dieta saudable. A seguinte reportaxe explica cales son algúns deles, en que varían e se é necesario modificar a frecuencia de consumo.

Img pan bollo
Imaxe: erix!

Alimentos semellantes, composición diferente

A Pirámide da Alimentación Saudable, a icona gráfica máis recoñecido que suxire un modo -en cantidade e frecuencia de consumo- de alimentación sa, recolle no seu vértice os alimentos, que pola súa particular composición, son superfluos e innecesarios no contexto dunha dieta diaria. Este grupo confórmano alimentos distintos na súa orixe e elaboración, pero con nexos nutricionais en común: son moi azucarados e/ou moi grasos.

Nel inclúese todo tipo de produtos doces e similares ou equivalentes (pastelería, repostaría, refrescos, chocolates, lambetadas, incluso certos cereais de almorzo), snacks doces e salgados, salsas e cremas graxas (manteiga, margarina, maionesa), embutidos e produtos de charcutería grasos, etc. A dúbida para moitos consumidores radica noutros alimentos que, aínda que parecen equivalentes aos produtos máis básicos do seu mesmo grupo, teñen unha composición nutritiva diferente. Unha composición que, nalgúns casos, cabe ter en conta para non distorsionar a calidade da dieta.

  • Pans de molde. Os ingredientes do pan do día son fariña, auga, fermento e sal. Os pans de molde en xeral, para que resulten tan zumentos e consérvense sen endurecerse e sen enmohecerse durante días ou mesmo semanas, levan outros ingredientes ademais dos básicos. Entre eles inclúense azucres, aceites vexetais e vinagre, ademais de diversos aditivos emulsionantes, conservantes e correctores de acidez.
  • Marmeladas. Entre unhas marcas e outras pode haber diferenza de ata un 20% en contido de azucres engadidos. Unha maior adición de azucres vai en detrimento de a calidade gastronómica e nutricional do produto, xa que estes edulcorantes substitúen á froita.
  • Iogures azucarados. O mellor consello é optar polos iogures naturais, de modo que se poida endulzar segundo o gusto particular. Este xesto permite << href="https://www.consumer.es/web/es/alimentacion/aprender_a_comer_bien/2013/02/01/215587.php">reducir o azucre que se engade de maneira paulatina co fin de educar ao padal ata adoitalo ao sabor natural. Os iogures “edulcorados” ou “sen azucres engadidos” teñen un sabor máis artificial, polo que non se adoita ao padal a un gusto máis natural.
  • Chocolates. Nestes alimentos, como no resto, os ingredientes aparecen en orde decreciente segundo a cantidade engadida. Hainos que levan cacao en primeiro lugar (estes serán, en principio, máis naturais), mentres que noutros o azucre é o primeiro ingrediente da lista. Tamén están os que substitúen o azucre por fructosa que, para coñecemento do consumidor, a efectos de calorías é o mesmo. É por iso que a opción máis saudable á hora de escoller o chocolate é a daqueles nos que o cacao ocupe o primeiro posto, e non o azucre ou a fructosa.
  • Embutidos e fiambres. Unha ollada á lista de ingredientes permite distinguir que marcas son preferidas entre outras por incluír máis cantidade de carne e menos graxa e aditivos. No entanto, o consumidor pódese levar unha sorpresa ao ler con detemento os ingredientes e descubrir que distintos produtos (mortadelas, chóped, salchichas) que compra levan os mesmos ingredientes. A diferenza radica na orde no que se engadiron e no maior ou menor contido en aditivos.
  • Patés de fígado de porco. Nalgunhas marcas e variedades, o touciño é o ingrediente máis abundante, e non o fígado, como cabería esperar. O fígado é un produto rico en colesterol pero con apenas graxa, mentres que o touciño, ademais de colesterol destaca polo seu contido en graxa saturada. O perfil nutricional dos patés con máis touciño é peor en tanto que proporcionan máis calorías e máis graxas, aínda cando son, en ambos os casos, alimentos de consumo ocasional e prescindibles nunha dieta cotiá.

Controlar as porcións dos alimentos

En principio, o achegue á dieta en azucres , graxas ou sal dalgúns dos alimentos descritos non é preocupante se se respecta unha porción razoable de consumo. Con todo, si se pode converter nun problema se estes alimentos forman parte habitual dos menús ao empregarse en substitución doutros máis básicos, entendidos como máis naturais, menos procesados e máis saudables.

Pero, que é unha porción razoable? Diversos autores plasmaron nas súas obras científicas capítulos a identificar as porcións ou “medidas caseiras” dos distintos alimentos. Unha referencia é a ‘Lista de intercambios de alimentos españois’ dos nutricionistas Giuseppe Rusolillo e Iva Marques. O documento recolle referencias ao peso e ao volume de alimentos e bebidas que se poden intercambiar por outros da súa mesmo grupo alimentario ao proporcionar equivalente contido en enerxía e macronutrientes (proteínas, graxas e hidratos de carbono). O traballo está acompañado dun álbum fotográfico que recolle 500 imaxes de diferentes alimentos, tamaños e porcións. Serve ademais para comprender que non sempre unha ración de consumo “saudable” correspóndese coa unidade de determinados alimentos (froita, hortalizas ou peixes dos chamados “de ración”).

Os seguintes son algúns exemplos de porcións ?intercambiables? dos alimentos descritos:

  • Pan de molde: unha rebanada, 30 g.
  • Marmelada: culler de sobremesa colmada, 15 g.
  • Iogur: dous envases de 125 g.
  • Chocolate: unha onza, 20 g.
  • Embutidos e fiambres, 40-50 g.
  • Patés, 50 g (unha porción pequena).

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións