Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Do cansazo á perda de visión: estes son os síntomas da falta de vitaminas

O déficit de vitaminas (tamén o seu exceso) pode supor problemas graves de saúde. Descobre canto necesitas de cada vitamina e como recoñecer se fáltache ou se sóbrache

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 17 de Novembro de 2019
alimentos frutas frutos secos Imaxe: Getty Images

Por exceso ou por defecto: non contar cos niveis adecuados de vitaminas pode supor problemas serios de saúde. Contámosche esas consecuencias, incluso as que provoca unha patología que reduce a absorción destes compoñentes, o SIBO. Ademais, presentámosche nunha táboa as inxestas diarias de vitaminas recomendadas.

Un exceso de vitaminas pode ser tóxico, como moi á súa pesar souberon os exploradores do Ártico que morreron tras comer o hígado dos animais que cazaban, moi rico en vitamina A. O hígado de renos, focas, osos polares e osos de trineo é extremadamente rico en retinol, e bastan menos de 200 gramos para provocar unha hipervitaminosis que pode conducir á morte.

No outro extremo do péndulo, atopamos os casos de falta de vitaminas, que pode deberse a múltiples factores.

  • Hai medicamentos que interferen coa absorción ou o metabolismo dalgunhas vitaminas. Os antiácidos dificultan a absorción de vitamina B12 e os antidepresivos aumentan as nosas necesidades de ácido fólico.
  • O tabaquismo tampouco axuda. Os fumadores necesitan unha maior cantidade de vitaminas antioxidantes, especialmente C e E
  • Hai que ter coidado coas técnicas culinarias que empregamos moi habitualmente. Cando fervemos verduras e tiramos a auga, estamos a perder a maior parte de vitamina B9 e más dun 50 % de B1. Por iso recoméndase que, cando cozamos as verduras, reutilicemos o caldo para aproveitar as súas vitaminas.

Ademais, detrás do déficit de vitaminas escóndese, moitas veces, unha patología que reduce a absorción destes compoñentes, o SIBO. Nos oúltimos añvos, descubrimos que a microbiota, esa legión de microorganismos que poboa o noso intestino, pode desempeñar un papel esencial na aparición de numerosos trastornos. Un dos más habituais é o SIBO (sobrecrecimiento das bacterias do intestino delgado), que afecta á zona do noso tubo dixestivo cuxa misión é a digestión e a absorción de nutrientes.

Como nos explica o doutor Anxo Durántez, especialista en Medicamento Preventivo e Antienvejecimiento, “un cadro de SIBO pode provocar un problema de malabsorción de vitamina B12, cun efecto paralelo de sobreproducción de vitamina B6. Pode haber, así mesmo, deficiencias na absorción de vitaminas liposolubles —que se disolven en aceites e graxas—, como a A, o D e a E. También algunhas bacterias podrían producir un exceso de vitamina K, o que podría pór en risco aos pacientes anticoagulados”.

Normalmente, o SIBO maniféstase en forma de séntomas dixestivos (gases, hinchazón, diarrea, estreñimiento…), pero también pode provocar problemas de pel, dores articulares ou, mesmo, trastornos autoinmunes. Son séntomas tan diversos e, a miúdo, inespecíficos, que é frecuente que o diagnóstico complíquese e que aos pacientes diagnostíquenselles patologías como o séndrome do intestino irritable, a enfermidade celiaca ou intolerancia á lactosa.

Canto necesitas de cada vitamina

Fonte: ‘Inxestas diarias recomendadas para a población españonda’, táboas da Federación Españonda de Sociedades de Nutrición, Alimentación e Dietética (FESNAD). Base de Datos Españonda de Composición de Alimentos (BEDCA) e elaboración propia. (1) Os excesos de vitaminas prodúcense, sobre todo, por unha excesiva suplementación. (2) A vitamina A mídese en equivalentes de retinol (RE). μg=Microgramos. (3) Na primavera e verán son suficientes de 10 a 20 minutos ao deía de sol. No inverno, case dúas horas. (–) Non hai establecido ningún límite máximo.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

vitaminas

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións