Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Do cansazo á perda de visión: estes son os síntomas da falta de vitaminas

O déficit de vitaminas (tamén o seu exceso) pode supor problemas graves de saúde. Descobre canto necesitas de cada vitamina e como recoñecer se fáltache ou se sóbrache

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 17deNovembrode2019
Alimentos frutas frutos secos Imaxe: Getty Images

Por exceso ou por defecto: non contar cos niveis adecuados de vitaminas pode supor problemas serios de saúde. Contámosche esas consecuencias, incluso as que provoca unha patologi?a que reduce a absorcio?n destes compoñentes, o SIBO. Ademais, presentámosche nunha táboa as inxestas diarias de vitaminas recomendadas.

Un exceso de vitaminas pode ser to?xico, como moi á súa pesar souberon os exploradores do A?rtico que morreron tras comer o hi?gado dos animais que cazaban, moi rico en vitamina A. O hi?gado de renos, focas, osos polares e osos de trineo é extremadamente rico en retinol, e bastan menos de 200 gramos para provocar unha hipervitaminosis que pode conducir á morte.

No outro extremo do péndulo, atopamos os casos de falta de vitaminas, que pode deberse a múltiples factores.

  • Hai medicamentos que interferen coa absorcio?n ou o metabolismo dalgunhas vitaminas. Os antia?cidos dificultan a absorcio?n de vitamina B12 e os antidepresivos aumentan as nosas necesidades de a?cido fo?lico.
  • O tabaquismo tampouco axuda. Os fumadores necesitan unha maior cantidade de vitaminas antioxidantes, especialmente C e E
  • Hai que ter coidado coas técnicas culinarias que empregamos moi habitualmente. Cando fervemos verduras e tiramos a auga, estamos a perder a maior parte de vitamina B9 e ma?s dun 50 % de B1. Por iso recoméndase que, cando cozamos as verduras, reutilicemos o caldo para aproveitar as súas vitaminas.

Ademais, detra?s do de?ficit de vitaminas escóndese, moitas veces, unha patologi?a que reduce a absorcio?n destes compoñentes, o SIBO. Nos ou?ltimos an?vos, descubrimos que a microbiota, esa legio?n de microorganismos que poboa o noso intestino, pode desempen?ar un papel esencial na aparicio?n de numerosos trastornos. Un dos ma?s habituais é o SIBO (sobrecrecimiento das bacterias do intestino delgado), que afecta á zona do noso tubo dixestivo cuxa misio?n é a digestio?n e a absorcio?n de nutrientes.

Como nos explica o doutor Anxo Dura?ntez, especialista en Medicamento Preventivo e Antienvejecimiento, “un cadro de SIBO pode provocar un problema de malabsorcio?n de vitamina B12, cun efecto paralelo de sobreproduccio?n de vitamina B6. Pode haber, así mesmo, deficiencias na absorcio?n de vitaminas liposolubles —que se disolven en aceites e graxas—, como a A, o D e a E. Tambie?n algunhas bacterias podri?an producir un exceso de vitamina K, o que podri?a pór en risco aos pacientes anticoagulados”.

Normalmente, o SIBO maniféstase en forma de se?ntomas dixestivos (gases, hinchazo?n, diarrea, estren?imiento…), pero tambie?n pode provocar problemas de pel, dores articulares ou, mesmo, trastornos autoinmunes. Son se?ntomas tan diversos e, a miúdo, inespeci?ficos, que é frecuente que o diagno?stico complíquese e que aos pacientes diagnostíquenselles patologi?as como o se?ndrome do intestino irritable, a enfermidade celiaca ou intolerancia á lactosa.

Canto necesitas de cada vitamina

Fonte: ‘Inxestas diarias recomendadas para a poblacio?n espan?onda’, táboas da Federacio?n Espan?onda de Sociedades de Nutricio?n, Alimentacio?n e Diete?tica (FESNAD). Base de Datos Espan?onda de Composicio?n de Alimentos (BEDCA) e elaboracio?n propia. (1) Os excesos de vitaminas prodúcense, sobre todo, por unha excesiva suplementacio?n. (2) A vitamina A mídese en equivalentes de retinol (RE). ?g=Microgramos. (3) Na primavera e verán son suficientes de 10 a 20 minutos ao dei?a de sol. No inverno, case dúas horas. (–) Non hai establecido ningu?n li?mite ma?ximo.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

vitaminas

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións