Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Doce amasake

Un doce nutritivo como alternativa natural ás sobremesas procesadas e azucarados

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 23deMarzode2009
Img amasake Imaxe: Wikimedia

O amasake é parente afastado doutros produtos orientais, talvez de nome máis familiar para os padais occidentais, como algúns derivados da soia, miso e salsa de soia, e do arroz (sake, vinagre de arroz). Todos eles teñen un vínculo en común: o koji (Aspergilus ariyzae), un fungo utilizado para fermentar alimentos.

Img
Imaxe: Wikimedia

Os xaponeses levan centos de anos brindando con amasake (literalmente “sake doce” e sen alcol). Alí sérveno nos restaurantes, e é tan obrigatorio para celebrar o Ano Novo como para nós as doce uvas. De feito, a descrición do amasake quedou reflectida no Nihon Shoki, o libro xaponés máis antigo, como un licor doce elaborado a partir do arroz. Trátase dun endulzante natural que resulta da fermentación do arroz polo fungo koji, de maneira que se potencia a dozura natural do arroz integral, aínda que tamén se pode empregar avena ou mijo.

O amasake ten unha consistencia cremosa, e pode tomarse só ou usarse para endulzar e dar sabor a multitude de alimentos; dálle un toque distinto ás sopas e aos aliños ou serve para endulzar pans, galletas, tortas e batidos, entre outros.

Vantaxes para a saúde

Este doce cremoso ofrece maior contido en fibra, encimas e vitaminas do grupo B que ao azucre

En aparencia, este doce cremoso ofrece vantaxes con respecto ao azucre e outros edulcorantes calóricos: o seu elevado contido en fibra, encimas e vitaminas do grupo B. Pero se o consumo de amasake é pequeno, non cabe resaltar as súas propiedades nutricionais. Por outra banda, debido ao proceso de fermentación que sofre, o produto resulta fácil de dixerir: as sustancias complexas (hidratos de carbono e proteínas do arroz) chegan descompostas ao organismo noutras máis simples e fáciles de asimilar (glicosa principalmente e aminoácidos).

Adoitarse ao sabor doce natural do amasake é unha oportunidade para elaborar almorzos e merendas saudables, ao untarlo no pan ou nas galletas, ou mesturalo con froita. Debido á digestibilidad dos seus compoñentes, pode incluírse na dieta de calquera persoa, e supón unha alternativa máis sa e nutritiva ás sobremesas procesadas e azucarados dos que moitas persoas adoitan abusar, en particular os nenos.

No entanto, a pesar de ter un maior valor nutricional en comparación co azucre , o seu consumo ha de ser escaso, mesmo naqueles casos nos que se teña costume tomalo, xa que se ha de entender como un complemento e non como un alimento en si mesmo.

De elaboración caseira

Aínda que o amasake é un produto cuxo consumo en España non está moi estendido, a súa presenza é obrigada en tendas de herbodietética e en comercios especializados en alimentación natural e alimentación ecolóxica. Nestes adoita ser frecuente a venda de amasake de arroz, tamén de mijo ou de avena , de cultivo ecolóxico. Preséntase polo xeral en tarros de cristal e o seu aspecto é o dunha papilla cremosa.

A elaboración caseira non é dificultosa pero si custosa no tempo. A continuación explícanse os pasos que se han de seguir para elaborar amasake caseiro:

Ingredientes: 200 g de arroz integral lavado (a remollo previo), un litro de auga, unha cunca de koji e 1/4 de auga tépeda.
Como se elabora: cócese o arroz no litro de auga. Cando comece a ferver, mantense a lume lento durante unha hora. Logo, colócase o arroz nun recipiente e déixase arrefriar durante 10 minutos. Despois remóvese vigorosamente durante cinco minutos cunha culler de madeira. Nese momento engádese o fungo koji, a auga amornada e un chisco de sal, e mestúranse ben todos os elementos.
A continuación cóbrese cun pano de cociña e déixase incubar de 8 a 10 horas nun forno tépedo (a temperatura non debe superar os 95º C). Remóvese ben cada dúas horas. Unha vez incubado, hai que cocelo, engadindo un pouco de auga para que non se pegue se fose necesario. Déixase ferver entre 5 e 10 minutos. Pasado este tempo, déixase arrefriar. Seguido, repártese en tarros de cristal e se refrigera. O koji (o arroz inoculado co microorganismo que o fermenta) é difícil de atopar. As persoas interesadas poden preguntar a posibilidade nas tendas de dietética.

Unha vez elaborado o amasake, pódeselle dar un sabor distinto se se mestura cunha cucharada de café soluble, con ralladura de limón, con cacao ou con froitos secos machucados.

VARIEDADE DE PRODUTOS FERMENTADOS

Img salsaImagen: palindrome6996
Xapón é un dos países asiáticos que ostenta unha gran variedade de produtos fermentados, cuxa elaboración data desde tempos inmemoriais. Algúns dos nomes destes produtos están a chegar aos andeis de tendas especializadas do noso país, aínda que aínda nos queda moito camiño por percorrer para coñecer a súa extensa gama. O vinagre de arroz negro (kurosu), a salsa de soia (shoyu), a pasta fermentada de cebada e soia coñecida como miso, e outros derivados da soia como o natto e o tempeh son os exemplos máis coñecidos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións