Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Doces e sobremesas do Nadal, que fago para que non engorden?

Consellos nutricionais para reducir as calorías e optar por alternativas máis lixeiras e saudables nas festas de Nadal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 10 de Decembro de 2013
img_mazapan navidad4 hd

O Nadal son unha época de excesos na dieta. O contido calórico dos menús é moitas veces importante, posto que son comidas con aperitivo, primeiro e segundo prato, ademais de sobremesas. Tamén a miúdo son pratos contundentes, con salsas , cocciones máis elaboradas e alimentos de consumo esporádico como mariscos, carnes vermellas ou aves. A sobremesa e os doces habituais que se inxeren engaden certo achegar calórico a estas comidas tan contundentes. O seguinte artigo ofrece alternativas saudables de sobremesas, con menor achegue calórico, e brinda consellos prácticos para levar un Nadal máis san e equilibrada.

Img mazapan navidad4 01
Imaxe: Olyina

Sobremesas de Nadal: alternativas saudables con menos calorías

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Xeados, biscoitos, pasteis… As sobremesas, en xeral, son alimentos ricos en azucres e graxas. E nestas datas, ademais, veñen acompañados doutros doces tradicionais como turróns, mazapanes, polvorones ou sopapos. A grandes liñas, o contido calórico destas sobremesas sitúase entre as 300 e 400 kilocalorías por ración, mentres que os polvorones, turróns e mazapanes conteñen entre 450 e 500 kilocalorías por cada 100 g, é dicir, unhas 250 kilocalorías por cada 50 g; en todos os casos, cun elevado achegue de graxas e azucres.

Parece imposible evitar os excesos, pero non é así. Algunhas sobremesas e doces caseiros poden axudarnos a controlar o achegar calórico nestas datas e, á vez, manter o sabor doce. Os seguintes son algúns exemplos:

  • Sorbete de froitas frescas. Seleccionar fresas e laranxas maduras e conxelalas cortadas a daditos. Triturar a froita conxelada xunto cun iogur desnatado. Servir nunha copa aromatizada con pel de limón rallada. Necesítase un triturador potente para triturar a froita conxelada (tipo thermomix).
  • Espetos de froita con crema de iogur. Preparar espetos con fresas, mango, papaya e kiwi. Bater iogur natural edulcorado e servir os espetos coa crema de iogur esparexida.

  • Carpaccio de mazá e piña. Cortar a piña en láminas finas, mentres a mazá facelo en láminas algo máis grosas. Cocer as láminas de mazá ao forno, ferro ou microondas; ao momento. Servir o carpaccio alternando as dúas froitas e espolvorear con edulcorante en po baixo en calorías se se desexa.

  • Peras ao viño con canela. Seleccionar peras maduras de tamaño pequeno e polas a ferver, peladas, en viño tinto con canela en rama. Endulzar o viño con edulcorante baixo en calorías que soporte temperatura de ebulición (por exemplo: sucralosa). Servir a froita cun pouco de viño edulcorado.

  • Compota de froitas caseira. Seleccionar mazá e plátano maduros e polos a ferver troceados con pouca auga. Unha vez fervidos, triturar con túrmix para conseguir unha textura fina. Endulzar, se é necesario, con edulcorante baixo en calorías.

  • Crema de castañas. Ferver as castañas peladas en auga abundante (pódense ferver antes para pelalas con maior facilidade). Unha vez fervidas, hai que triturarlas e mesturalas con edulcorante baixo en calorías. Para conseguir unha textura máis clara, engádese auga ou leite desnatada ao gusto.

  • Marmelada caseira de higos. Pelar higos, trocearlos e polos a ferver durante uns 15-20 minutos cun chorrito de jarabe de mazá. Triturar ou simplemente esmagar cun tenedor ata lograr a textura desexada.

  • Fresas con queixo de untar “lixeiro”. Trocear as fresas en metades. Mesturar queixo de untar “lixeiro” con iogur desnatado e estender a crema resultante entre as dúas metades de fresas. Preparar unha crema para edulcorar fervendo dátiles naturais en auga e triturando ao gusto. Servir as fresas derramando a crema de dátiles por encima.

  • Castañas en almíbar con edulcorante. Ferver as castañas peladas en auga abundante, endulzada con edulcorante baixo en calorías que soporte temperatura de ebulición. Engadir canela en rama ou vainilla na ebulición. Servir as castañas co almíbar baixo en calorías.

  • Músico. Servir noces, améndoas, abelás e pasas.

As cremas, marmeladas e compotas poden servirse soas ou utilizarse para acompañar froitas, iogures, xeados, etc.

Consellos para un Nadal san e equilibrado

Controlar as sobremesas e doces pode servir de gran axuda para axustar o achegar calórico nas festas do Nadal. Aínda así, debe prevalecer a moderación durante todo o período festivo, se non se quere gañar quilos de máis.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

É importante manter o equilibrio da dieta durante todo o Nadal. Para iso, debemos “programar” en certa medida os extras na dieta para tentar compensar a boa inxesta calórica o resto dos días. Se o 24 e 25 de decembro teremos comidas importantes, tentaremos que o resto da semana a dieta conteña un bo achegue de verduras e froitas, ademais de que as cocciones sexan dun contido moderado ou baixo en graxa. A clave está en “abusar” das verduras nestas festas do Nadal, posto que achegarán variedade, fibra e vitaminas e minerais á dieta e axudarannos a sentirnos saciados cun baixo contido calórico. En paralelo, evitaremos tomar doces e sobremesas ricas en azucres o resto da semana; non abusaremos de turróns, mazapanes e polvorones, nin picaremos entre horas.

Outra recomendación importante é evitar o exceso de alcol, posto que nestas comidas do Nadal abundan o viño, a cervexa, o cava ou champaña e tamén destilados como o brandy, whisky ou licores que se consomen despois do café. Hai que lembrar que o achegar calórico das bebidas alcohólicas non é nada despreciable.

Por último, programar certa actividade física é básico para estes días de vacacións nos que se alongan as comidas e pasámonos ao redor da mesa moitas horas. Saír a camiñar, pasear ou sacar ao can axudaranos a dixerir mellor e a aliviar a sensación de plenitude despois destas enchentes.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións