Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Durante o embarazo, saciarse con alimentos sans

Os alimentos ricos en fibra, aqueles que conteñen unha alta porcentaxe de auga, os que se toman quentes ou os que requiren dunha longa masticación, son os que presentan un maior poder de saciedade
Por maitezudaire 20 de Decembro de 2005

O embarazo é unha etapa na vida da muller na que as súas necesidades nutricionais aumentan para poder formar a un novo ser. Isto adóitase traducir nun aumento do apetito, o que non significa que a muller embarazada deba inxerir grandes cantidades de alimento nin tampouco que teña que comer por dous. O embarazo non é unha escusa para coller peso sen control, por iso é importante coñecer cales son os alimentos que sacian e nutren sen achegar cantidades excesivas de graxa e calorías.

A importancia dos tentempiés

A hora do xantar e da merenda son momentos que non hai que pasar por alto xa que ambos teñen a súa importancia. O xantar axuda a non chegar ao mediodía con moita fame e así evitar que se inxiran cantidades excesivas de alimento na comida. O mesmo ocorre coa merenda e a hora da cea. Unha boa opción á hora de elixir estes tentempiés é tomar alimentos que sacien sen achegar cantidades excesivas de graxa e calorías. Por exemplo, tomar para o xantar uns biscotes integrais con queixo fresco e marmelada, no canto dunhas galletas de manteiga recheas de nata, ou unha infusión, catro galletas sinxelas e unha peza de froita para a merenda, no canto de tomar un refresco e un puñado de galletitas salgadas.

Os alimentos quentes “enchen” máis que os fríos

Os pratos quentes teñen un maior poder de saciedade que os que se toman fríos. Por tanto, encherá máis un prato de verdura cocida, un puré, unha crema ou unha sopa que unha ensalada. Do mesmo xeito, un estofado ou guiso tamén sacia máis que un filete á prancha, xa que os primeiros manteñen a calor durante máis tempo e ademais ao estar elaborados con verduras e hortalizas a sensación de saciedade é maior. No entanto, convén preparar estes pratos con pouca graxa para que o contido calórico do prato non se eleve demasiado.

Alimentos que hai que masticar

Os alimentos que requiren dunha masticación máis longa teñen un maior poder de saciedade xa que o cerebro, onde se atopa o centro do fame e a saciedade, manda o sinal de que xa se inxeriu unha cantidade suficiente de alimento. Por iso, aínda que as ensaladas ou as froitas tómanse frías, resultan interesantes posto que requiren dunha longa masticación.

Os alimentos que máis sacian

Os legumes son consideradas alimentos “perigosos” á hora de controlar o peso. Con todo, isto non é do todo certo. Os legumes son ricas en hidratos de carbono e apenas conteñen graxa, a non ser que se cociñen con chourizo, touciño entrefebrado, morcilla… o mesmo que ocorre co pan, o arroz ou a pasta. Ademais conteñen cantidades destacables de fibra, polo que sacian sen achegar calorías en exceso.

As froitas e as hortalizas e verduras sacian por un dobre motivo. Por unha banda conteñen elevadas cantidades de auga e por outro son alimentos ricos en fibra, a condición de que, no caso das froitas, consúmanse enteiras ou se anada o seu pulpa aos zumes. Ademais ao ser alimentos ricos en auga o seu contido calórico é moi baixo, mentres que conteñen cantidades elevadas de vitaminas, minerais e sustancias con acción antioxidante. Por tanto, ademais de resultar pouco calóricas e moi nutritivas, as froitas e verduras sacian e axudan a acougar o apetito.

A auga é o único alimento que non contén calorías e sacia, aínda que este efecto de saciedade é limitado pois ao pouco tempo o estómago volve sentirse baleiro. O certo é que non sempre apetece tomar un vaso de auga, polo que unha sopa, un caldo ou unha infusión, poden ser unha boa alternativa. Ademais, tanto sopas como infusións teñen a vantaxe de que adoitan tomarse quentes.

Algúns trucos

Se seguindo estes consellos séguese chegando con moito apetito ás principais comidas e inxérense por tanto cantidades excesivas de alimento, pode resultar útil comezar cun caldo, un vaso de auga ou unha peza de froita. De este modo acóugase o estómago e sáciase o apetito, polo que se consegue diminuír a cantidade de alimento que se toma durante a comida ou cea.