Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Educación nutricional para non desperdiciar a comida

Seleccionar os alimentos máis ricos en nutrientes, cociñalos e combinalos da maneira máis eficaz e incluír todo o que sexa nutritivo evita o malgasto de comida

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 24 de Xullo de 2012
img_tirar comida listp

O descoñecemento produce lixos cheos de nutrientes e posibilidades. O malo costume de malgastar alimentos é común a cociñas ricas e a cociñas humildes e, en ambos os casos, se empobrecen os recursos, as receitas e a saúde. O malgasto de comida aumenta o risco de contaminación e de pragas , á vez que limita un acceso igualitario á alimentación de calidade. Nesta reportaxe proponse suxestións nutricionais para aproveitar mellor a comida e ideas para desperdiciar menos alimentos.

Imaxe: jbloom

Suxestións nutricionais para aproveitar mellor a comida

A terceira parte dos alimentos producidos no mundo para o consumo humano tírase ou se perde, segundo estimacións da Organización das Nacións Unidas para a Alimentación e a Agricultura (FAO). As perdas anuais ascenden a 800.000 millóns de euros nos países industrializados e a 510.000 millóns de euros nos países en desenvolvemento. Á marxe do diñeiro, o gran problema de fondo é o descoñecemento sobre como reducir o lixo ao mesmo tempo que se gañan nutrientes.

Un bo recurso é incluír como alimento o que se descarta, como os talos, sementes e follas das verduras, as hortalizas e os legumes

As campañas que desenvolve a FAO en certas zonas de América Latina, o Caribe e África promoven unhas cantas ideas para comer mellor e desperdiciar menos. As súas iniciativas teñen por obxectivo lograr un uso racional e saudable dos alimentos, algo que, aínda que se concibiu para países en vías de desenvolvemento, pode aplicarse a calquera cociña do mundo. O éxito estriba en unir técnicas de redución de desperdicios con outras para mellorar a dieta. Entre as suxestións, destacan:

  • Incluír como alimento o que se descarta, como talos, sementes e follas das verduras, as hortalizas e os legumes.
  • Combinar con acerto os alimentos. Entre outros:
    • Cereais con legumes, ou cereais con froitos secos, para obter nutrientes de maior calidade (proteína vexetal de alto valor biolóxico).
    • Alimentos vexetais ricos en ferro con outros ricos en vitamina C (froitos secos con ensalada de tomate, coles, pementos ou cítricos…).
  • Cociñar os alimentos de tal maneira que certos nutrientes estean máis biodisponibles, como no caso da fariña de millo, para o aproveitamento da niacina ou vitamina B3.
  • Conservar os alimentos en cru e en cociñado. Métodos en ocasións milenarios, como a salmuera, esquecéronse e resultan moi útiles en comunidades onde a refrixeración é un luxo ou a subministración de electricidade córtase con demasiada frecuencia.
  • Erradicar as malas prácticas de hixiene na manipulación, o almacenamento e a exposición a vectores.
  • Cociñar en lugar de inxerir produtos envasados en caixas.

En definitiva, requírese aprender a seleccionar os alimentos máis ricos en nutrientes, cociñalos da maneira máis eficaz, incluír todo o que nutra, pór en práctica combinacións eficientes e marcarse como obxectivo non deixar restos. Nada que non poida facerse nos países industrializados.

Ideas para desperdiciar menos alimentos

O primeiro que debe porse en práctica para lograr unha boa nutrición (e unha correcta alimentación) é planificar unha dieta acorde ás necesidades. E isto só conséguese cunha previsión acertada do consumo real que se fai dos alimentos perecedoiros. Un aviso de que hai que cambiar hábitos: os restos dos países industrializados son enormes e débense, en boa medida, á dinámica de usar “e tirar”. Esta rutina promove o apetito insaciable de comprar sen necesidade nin criterio, o que conduce en última instancia a tirar o que ocupa, non apetece ou se estragou.

O lixo de materia orgánica dunha familia de catro membros non debería superar a bolsa de 30 litros diaria

Nestes países, onde os alimentos chegan polo xeral procesados e a distancia entre o produtor e o consumidor é enorme, a atención debe estar centrada en que o lixo de materia orgánica dunha familia de catro membros non supere a bolsa de 30 litros diaria. Hai que vixiar as cantidades que se cociñan, conservar sóbralas e telas presentes para usalas aos poucos días, así como combinar ben os alimentos para confeccionar menús saudables e de cantidades acertadas. Comprar a granel, ter á vista as latas e as conservas, ademais de repasar os conxelados, son outras medidas que axudan a reducir a cantidade de alimentos que se tiran.

Aproveitar mellor a comida: as avoas crean tendencia

Berlín, o foco do que leva e o que está de moda, comeza a exportar ao mundo un modo de vida que se reflicte en lograr lixos cero. Isto xa o facían as avoas hai décadas, como resposta a unha aprendizaxe de anos de guerra e de escaseza. Agora o seu exemplo pode servir de inspiración.

Isto esixe aprender a facer croquetas caseiras, torrijas ou guisos e saber conservar en frascos de cristal sóbralas para empregalas en menús apetitosos. O modelo consiste en repartir entre os comensais o que se intúe que pode terminar no lixo. Se nun tempo o acento púxose en separar os residuos, neste momento pasa por lograr que os colectores estean cada día máis baleiros polo bo uso que se fai da comida.

En calquera caso, hai certos nutrientes básicos que non deberían aparecer no lixo, como auga, hidratos de carbono, vitaminas, graxas, proteínas e minerais. Isto é: auga, cereais e leguminosas, froitas e verduras, lácteos, peixe, ovos e carne, aceites e froitos secos. Estes nutrientes deben estar presentes na dieta, todos, en cantidades precisas, as que se poidan ou as que se deban, pero a lista da compra sempre debería incluílos. Ao contrario que o colector.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións