Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Efectos beneficiosos dos taninos

Estes compostos, presentes nalgunhas plantas e froitos, destacan polas súas propiedades astringentes e antiinflamatorias

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 17deAgostode2009
Img platanos verdes Imaxe: Ian Ransley

Os taninos son fáciles de identificar. A sensación de aspereza, sequedad e amargor que provocan tanto na lingua como nas encías é moi característica. Percíbense, sobre todo, na froita verde, xa que a medida que esta madura, a súa concentración diminúe ou se enmascara polo sabor doce sobresaliente. Os taninos identificáronse como sustancias con efectos beneficiosos para a saúde, aínda que tamén poden diminuír a absorción dalgúns nutrientes indispensables.

Img platanosImagen: Ian Ransley

Os taninos son compostos fenólicos hidrosolubles de sabor áspero e amargo. Adoitan acumularse en raíces e cortizas de plantas e froitos, así como nas súas follas, aínda que en menor proporción. Considéraselles sustancias antinutritivas porque, en elevadas concentracións, poden limitar a absorción dalgúns nutrientes como o ferro. Pero os taninos teñen, ademais, propiedades astringentes e antiinflamatorias. Ao ser capaces de secar e desinflamar a mucosa do tracto intestinal, resultan moi eficaces no tratamento da diarrea. A mesma actividade astringente e a vasoconstricción que producen, axudan á coagulación de sángrea -acción antihemorrágica local-. Tamén son beneficiosos no tratamento das hemorroides.

A estes compostos atribúeselles unha acción antioxidante xa que son capaces de atrapar os radicais libres. Un exceso de radicais libres pode provocar a aparición de enfermidades dexenerativas, así como producir o envellecemento prematuro da pel como consecuencia dunha excesiva exposición ao sol.

Alimentos ricos en taninos

A pesar das súas propiedades beneficiosas, os taninos tamén poden alterar a absorción de ferro e proteínas

Os alimentos nos que se atopan estas sustancias presentan un sabor áspero e amargo. Os taninos relaciónanse, sobre todo, co viño tinto. Están presentes no hollejo da uva e son os responsables de parte dos efectos beneficiosos para a saúde desta bebida. Hoxe en día, sábese que cando se consome viño tinto de forma moderada, grazas a estas sustancias, pódese evitar a aparición de enfermidades cardiovasculares.

Pero os taninos están presentes noutros alimentos como o té, o café, as espinacas, pásalas negras e algunhas froitas como a granada, os caquis, o marmelo ou a mazá. Na granada, a cortiza e os tabiques internos son as partes do froito con máis cantidade de taninos. Coa súa cortiza prepáranse infusións para tratar a diarrea. O seu consumo está indicado en diarreas infecciosas, cólicos intestinais, flatulencia (exceso de gases) e estómago delicado.

No caqui, a presenza de taninos, abundantes na pulpa, diminúe coa maduración. Na mazá, os taninos aparecen cando se deixa escurecer a pulpa rallada dunha mazá pelada. Así presentada, serve para tratar a diarrea. Con todo, cando está crúa e con pel destaca pola súa riqueza en fibra, esencial para tratar o estreñimiento. É unha froita con dobre función.

No té negro e no té verde, a concentración de taninos, así como a súa poder astringente para corrixir diarreas, aumentan ao deixar repousar o té máis tempo unha vez preparado. Neste caso, a maior concentración de taninos apréciase polo sabor máis amargo e a sensación de astringencia na boca tras tomar un sorbo desta infusión.

EFECTOS ANTINUTRITIVOS

A pesar de todas as súas propiedades, os taninos son considerados sustancias antinutritivas. Isto débese a que unha concentración elevada pode provocar que a absorción dalgúns nutrientes véxase diminuída. No caso das proteínas, os taninos combínanse con elas e alteran a súa absorción. En canto ao ferro, cando os taninos están en elevadas concentracións, forman con este mineral complexos insolubles en auga que non poden ser absorbidos no epitelio intestinal. Para contrarrestar esta situación, convén saber as combinacións dietéticas que favorecen a absorción de ferro vexetal, como acompañar os alimentos con outros ricos en vitamina C: zume de laranxa, kiwi, piña ou ensalada de tomate.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións