Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

EFSA fixa valores dietéticos de referencia para o consumo de carbohidratos, fibra dietética, graxas e auga

Afirma que as a inxesta total de carbohidratos debe atoparse entre o 45% e o 60% do total da enerxía consumida

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 29 de Marzo de 2010

A Autoridade Europea para a Seguridade Alimentaria (EFSA) estableceu no Panel de Produtos Dietéticos, Nutrición e Alerxias os valores dietéticos de referencia para o consumo de carbohidratos , fibra dietética, graxas e auga. As recomendacións de EFSA sobre o consumo de nutrientes constitúen unha base para o deseño de políticas nutricionais, o establecemento de obxectivos de saúde pública relacionados coa dieta e o desenvolvemento de programas de información e educación ao consumidor sobre dietas saudables.

O citado panel conclúe que a inxesta total de carbohidratos, entre os que se inclúen os carbohidratos de alimentos con alto contido en almidón como a pataca e a pasta e os carbohidratos simples como o azucre, debe atoparse entre o 45% e o 60% do total da enerxía consumida tanto para adultos como para nenos. En canto aos azucres, hai evidencias claras de que o consumo frecuente de comidas con alto contido en azucres aumenta o risco da caída dos dentes. Tamén se estableceu relación entre un alto consumo de azucre en refrescos azucarados e a ganancia de peso. No entanto, o panel non dispuña de información suficiente para establecer niveis máximos de consumo de azucre. Isto é debido a que os posibles efectos sobre a saúde están relacionados fundamentalmente con patróns de consumo, o tipo de produtos consumidos e a frecuencia do seu consumo, máis que co consumo total de azucre.

EFSA indica que un consumo diario de 25 g de fibra dietética é adecuado en adultos para o normal funcionamento do intestino groso. Ademais, a evidencia mostra que en adultos hai outros beneficios asociados a un elevado consumo de fibra dietética, como un menor risco de enfermidades de corazón ou diabetes tipo 2 e un mellor control de peso. Coa información dispoñible, non se pode chegar a conclusións claras sobre o papel que xoga o índice glucémico e a carga glucémica no mantemento do peso e a prevención de enfermidades relacionadas coa dieta.

Recóllese tamén no panel que o consumo de graxas debe atoparse entre o 20% e o 35% do total da enerxía consumida. Para bebes e nenos pequenos existen diferentes valores en función das súas necesidades específicas de desenvolvemento. Hai suficientes probas científicas para afirmar que elevadas inxestas de graxas saturadas e graxas trans provocan un incremento dos niveis de colesterol en sangue que pode contribuír ao desenvolvemento de enfermidades de corazón. EFSA aconsella que os lexisladores deben ter presente o beneficio de limitar o consumo de graxas saturadas e graxas trans, así como substituílas por ácidos grasos mono e poliinsaturados, á hora de realizar recomendacións nutricionais e desenvolver directrices dietéticas baseadas en alimentos. Respecto á auga, considérase adecuado un consumo diario de 2,5 litros para mulleres e dous litros para homes.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións