Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Elaboración de ovos sen casca e sen bater

O ovo permite todo tipo de preparacións fáciles de elaborar e indicadas para calquera dieta equilibrada
Por xavi 17 de Maio de 2007

O ovo contén un elevado contido en proteínas que son de calidade superior ás da carne, o peixe e o leite. Pode prepararse de multitude de maneiras que van desde a tortilla ao ovo duro. Sexa como sexa, é un alimento fácil de preparar e recomendado en calquera dieta equilibrada. Aquí preséntanse diferentes formas de preparalo, todas elas cun nexo común: cocíñanse sen bater e sen casca.

As técnicas

ovos escalfadosIntrodúcese auga e vinagre sen sal nun recipiente. Ponse a ferver e, na mesmo recipiente, inclúese o ovo suavemente. Nese momento ponse o lume ao mínimo para que a auga mantéñase de forma constante entre o ferver e o non ferver.

O ácido do vinagre na auga evitará que a clara se disperse. Á súa vez, cunha espumadera, sosteremos a clara e con ela envolveremos o ovo. Deixaremos que a clara calle, pero que a xema quede liquida. Seguidamente sacamos o ovo e deslizámolo coidadosamente nun cazo con auga fría con sal (córtase a cocción radicalmente). Neste momento quítanselle as rebabas que puidesen quedar no ovo.

Sécase o ovo sobre un pano ou papel de cociña. Para servilo, recoméndase como acompañamento algunha salsa ou o propio ovo como guarnición dalgún prato.

Ovos cocotte Elabórase dentro dun recipiente de cerámica individual chamado cocotera, o cal debe engrasarse con manteiga e espolvorearse con sal e pementa. No seu interior introdúcese o ovo, ao cal, se se quere, tamén se lle pode engadir unha cucharada de nata ou algo de manteiga no seu parte superior.

Cóbrese cada molde con papel de aluminio e, á súa vez, introdúcese dentro doutro recipiente para hornearlo ao baño maría durante 2 ou 3 minutos. Nese momento a clara quedará callada e a xema semilíquida

Orixinalmente cociñábanse sós, pero actualmente adoitan levar guarnición (tiras de salmón afumado, crema de allos porros e cabaza ou un pouco de xamón ibérico). Neste caso, introduciremos o acompañamento dentro da cocotera e botaremos o ovo por encima. O proceso posterior é o xa explicado.

Ovos escalfados en salsa ou ovos ao pratoPara facer este tipo de preparado, simplemente débese cascar o ovo encima da salsa á que se lle queira engadir.

Para a elaboración utilizaremos pratos de aceiro inoxidable coa salsa desexada no seu interior (tomate, salsa verde, salsa mariñeira ou boloñesa, por exemplo), cascaremos o ovo encima da mesma e poremos a mestura no ferro ou no forno ata que se calle a clara e a xema quede líquida.

Ovos fritosHai tres formas de elaboración dos ovos fritos:

  • Ovos á poele: elabórase botando un pouco de graxa á tixola, normalmente manteiga, de tal forma que, cando os casquemos, a clara irase facendo lentamente, quedando esta compacta e a xema amarela. Normalmente levan guarnición (pementos, xamón ou guisantes).
  • Ovos á española: estes ovos elabóranse na tixola, con abundante aceite a lume forte, de maneira que a clara quede callada e esponjosa e a xema, de cor branca, por encima.
  • Ovo á andaluza ou ao bolo de vento: frítense os ovos en abundante aceite a temperatura forte. Cando se introducen os ovos, débense voltear rapidamente coa espumadera envolvendo a xema coa clara. A clara quedará callada e a xema liquida.
O ovo, un alimento controvertido

“Cantos ovos debo tomar á semana?” Esta é a pregunta que moitas persoas se formularon algunha vez. A crenza de que o consumo de ovo debería limitarse pola súa influencia no aumento do colesterol e de graxas saturadas é ben coñecida.

Investigacións actuais subliñan os aspectos positivos deste alimento. Non só desmenten os seus efectos negativos, senón que ademais o cualifican de produto de alta calidade, adecuado para todas as idades e un dos máis nutritivos.

O cualificativo de alta calidade débese, segundo estes estudos, ao seu alto contido en proteínas de valor biolóxico, as cales se toman como modelo para valorar a calidade proteica doutros alimentos; graxas saudables, xa que predominan as insaturadas sobre as saturadas; vitaminas e minerais, entre os cales destacan a vitamina A, D e E e o minerais ferro, fósforo, sodio, zinc e selenio; e antioxidantes, pola súa riqueza en vitamina E, selenio, zinc e carotenoides.