Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Elixir a marmelada adecuada

A gran variedade na composición de marmeladas obriga a fixarse na lista de ingredientes para elixir a que máis conveña

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 08deXuñode2009

En moitas ocasións, o consumidor non coñece con exactitude o significado que se esconde detrás de cada unha das denominacións legais dos alimentos: ingredientes, formas de elaboración e, mesmo, contidos mínimos. Isto sucede á hora de elixir as marmeladas, xa que é fácil dubidar entre tomar unha marmelada ou unha confeitura por non saber que diferenza hai entre ambas.


Outra das dúbidas que poden xurdir á hora de elixir un tipo ou outro de marmelada orixínase porque hai novas versións con menos azucre que, con todo, seguen mantendo o característico e buscado sabor doce. O feito de que as marmeladas non inclúan entre os seus ingredientes azucre non significa sempre que sexan baixas en calorías .

Con azucre engadido: calorías de sabor doce

Esta é a marmelada tradicional que se elabora a base de froitas ás que se engade unha elevada cantidade de azucre . O que contén na súa composición é o azucre común, coñecido como sacarosa. Máis da metade do produto adoita ser azucre e é o compoñente que actúa como conservante, ademais dos propios ácidos da froita, que tamén colaboran na súa conservación. Por iso, as marmeladas son alimentos que teñen un período de vida moi longo. O achegue enerxético do azucre nas marmeladas rolda as 180-200 calorías por 100 gramos.

Dentro deste tipo de marmeladas hainas de multitude de sabores: fresa, frambuesa, pexego, albaricoque, ciruela ou kiwi, entre moitas outras. A diferenza entre unhas e outras é o tipo de froita utilizado na súa elaboración, xa que a cantidade de azucre engadido non varia moito dunhas a outras.

Con fructosa: apta para diabéticos

Na elaboración das marmeladas con fructosa , a diferenza da tradicional, substitúese a sacarosa por fructosa, un carbohidrato que dá sabor doce e resulta apto para as persoas con diabetes, en particular para as que padecen diabetes tipo I, dependentes da inxección de insulina. A fructosa atópase de forma natural nas froitas e no mel. O seu poder edulcorante é o responsable do sabor doce.

A fructosa dá sabor doce ás marmeladas e resulta apta para as persoas con diabetes

A fructosa ofrece numerosos beneficios ás persoas diabéticas: absórbese rapidamente no organismo pero non provoca cambios bruscos nos niveis de glicosa en sangue. Outro dos beneficios é que non estimula a secreción de insulina.
En ocasións, este tipo de produtos acompáñanse da mensaxe “marmeladas sen azucre”, o que pode levar a unha confusión sobre a súa achegar calórico se non se len as etiquetas. Aínda que estas marmeladas conteñan fructosa en lugar de sacarosa isto non significa que acheguen menos calorías que as que conteñen azucre. O achegue enerxético de ambas as sustancias edulcorantes é similar; tanto a sacarosa como a fructosa achegan 4 kilocalorías por gramo.

Por este motivo as marmeladas con fructosa non son máis adecuadas para as persoas con sobrepeso ou obesidade, aínda que si poden ser unha boa opción para quen teñen diabetes. Por outra banda, o consumo excesivo de fructosa contribúe a aumentar o nivel dos triglicéridos en sangue, polo que non se ha de abusar deste produto en caso de hipertrigliceridemia.

No mercado tamén podemos atopar marmeladas con menos proporción de fructosa que as anteriores. Estas marmeladas son máis adecuadas para persoas que padecen sobrepeso ou obesidade, aínda que sempre hai que ter en conta a cantidade que se tome. Pode darse o caso que non se consuma habitualmente marmelada, polo que o criterio para elixir unha ou outra sería máis polo gusto que polo contido en calorías.

Sen azucre engadido
Estas marmeladas conteñen un valor enerxético moi baixo porque os edulcorantes que substitúen ao azucre non achegan calorías como a sacarina, o aspartame ou o ciclamato, entre outros. Por iso, son adecuadas para persoas que seguen dietas baixas en calorías e para quen teñen diabetes ou hipertrigliceridemia.

En definitiva, a clave para elixir un tipo de marmelada está en fixarse na lista de ingredientes. Se se trata dun alimento cuxo consumo é ocasional, por exemplo para tomar nos almorzos do fin de semana, non habería motivo para privarse dunha marmelada tradicional, salvo se padécese diabetes.

ETIQUETAXE E MENSAXES PERMITIDAS

A adición de azucre ás marmeladas, entre outros alimentos, por parte da industria alimentaria é, xunto con graxas, proteínas, fibra, sal e/ou sodio, vitaminas e minerais, un dos compoñentes que se regulou na normativa correspondente ao “Regulamento 1924/2006 relativo ás declaracións nutricionais e de propiedades saudables nos alimentos”. A mensaxe que acompaña ás marmeladas nas que se modificou o seu contido de azucre debe axustarse por lei ás declaracións aprobadas, que son as que seguen:
Baixo contido de azucre. Unha marmelada poderá declarar que contén un baixo contido de azucre se o produto non inclúe máis de 5 g de azucre por 100 g de produto.
Sen azucre. Só se denominarán así as marmeladas que non conteñan máis de 0,5 g de azucre por 100 g de produto.
Sen azucres engadidos. Trátase de marmeladas ás que non se engadiu ningún monosacárido (fructosa, glicosa, jarabe de glicosa ou fructosa…), nin disacárido (sacarosa), nin ningún alimento utilizado polas súas propiedades edulcorantes. Se os azucres están naturalmente presentes nos alimentos, como é o caso das marmeladas de froitas, na etiquetaxe deberá figurar a indicación de que “contén azucres naturalmente presentes”.

ENTRE MARMELADAS E CONFEITURAS

Tal e como se desprende da análise efectuada por CONSUMER EROSKI en 2006, para escoller entre unha ou outra marca de marmelada ou confeitura é importante ter en conta a denominación: normal, extra ou tipo lixeiro; a súa proporción de froita e azucre, e os aditivos, así como non deixarse levar por que o tarro aparente unha fabricación máis caseira. Tanto as marmeladas como as confeituras están realizadas a partir da cocción de froita en almíbar (auga e azucre). A marmelada elabórase cun contido mínimo de froita -enteira, troceada ou triturada- do 30%. Se a froita representa máis do 50% denomínase “extra”. En cambio, a confeitura elabórase con azucres, pulpa ou puré de froita e auga. A cantidade debe ser como mínimo do 35% e, se o contido é igual ou superior ao 45%, pode distinguirse como “extra”.

As marmeladas e confeituras constitúen un bo complemento do almorzo, grazas ao seu achegue en azucres -hidratos de carbono simples- e enerxía coa que afrontar a xornada diaria. A pesar de que persiste a crenza de que conteñen moitas calorías, a verdade é que 20 g achegan 50 calorías no caso das confeituras e 35 nas marmeladas.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións