Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Elixir ben o turrón non só depende do padal

Analizamos 27 variedades das túas marcas de turróns preferidas para que saibas que conteñen e cales son as eleccións máis intelixentes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 01 de Decembro de 2018

Duro, brando, de chocolate crujiente ou con améndoas, de xema ou nata-noz, con licor… Chegadas o nadal, estes doces tan españois de tradición centenaria e alma árabe adornan a sobremesa de todos os fogares, e as opcións para a súa goce son tan numerosas como distintos os nosos padais. Con todo, teñen todos os turróns o mesmo valor nutricional? Canto debemos consumir? Para responder a estas preguntas, analizamos case unha trintena de turróns, prestándolle especial atención aos seus ingredientes, así como ao contido en azucres, graxas e graxas saturadas.

Foi no apartado das graxas saturadas onde observamos o maior contraste, posto que os turróns de chocolate, cada vez máis preferidos polos consumidores (cun 35 % das vendas totais), son os que presentan un maior índice de ácidos grasos. Este é un factor que debemos ter en conta polo efecto adverso que estes teñen sobre a nosa saúde e en especial respecto da diabetes e as enfermidades cardiovasculares. E é que non só é importante a cantidade de graxas; tamén a calidade das mesmas.

Cada español consome, de media, 0,8 quilos de turrón ao ano; unha cifra que non sería en absoluto excesiva, se non fose porque esa inxesta se concentra nun período moi reducido de tempo, é dicir, as dúas semanas das vacacións do Nadal. Por iso é recomendable circunscribir o seu consumo ás datas de celebracións sinaladas, no canto de tomalos a diario, e facelo con moderación.

A améndoa, ingrediente crave

Imaxe: nito103

Aínda que a gama de turróns que hoxe en día podemos atopar nas tendas é case inesgotable, durante moito tempo limitouse a tan só dúas opcións: o duro e o brando, cuxos ingredientes básicos son a améndoa tostada, o mel, o azucre e a clara de ovo. En maior ou menor medida, enteiros, moídos ou en forma de pasta, os froitos secos como a améndoa ou a abelá están presentes en todos os turróns analizados, e son os responsables das súas cualidades máis interesantes e beneficiosas. Xunto ao seu contido en fibra e proteínas achegan máis aspectos positivos que outros doces do Nadal como polvorones e mantecados, elaborados con manteiga de porco (na que predomina a graxa saturada).

Neste sentido, os que máis vantaxes ofrecen son o turrón brando, cun 18 % de proteínas respecto da inxesta recomendada, e o duro, cun 14,6 %. Ambas as cifras contrastan co 8 % dos turróns de chocolate, o 9,8 % dos de nata-noz e o 11 % dos de xema tostada. E non esquezamos o seu achegue de fibra, vitaminas (A, B e E) e sales minerais (potasio e fósforo).

Calorías por ración

O seu consumo, no alto da Pirámide da Alimentación Saudable baseada na dieta mediterránea, ha de ser ocasional debido ao seu alto contido en azucres libres e, nalgúns casos, graxas de mala calidade. En canto ao seu valor calórico, os turróns analizados móvense entre as 236 calorías por ración de 50 gramos do turrón de xema queimada Vicens e as 299 do praliné de chocolate con améndoas Eroski, o que sitúa o seu consumo entre o 12 % e o 15 % da inxesta calórica recomendada para todo un día. Por contra, 50 gramos de piña (equivalentes a unha rodaja de 9 por 1,5 centímetros) achegan só 25 calorías.

Azucre e glute

Máis aló do azucre, os turróns inclúen outros endulzantes como mel e jarabes de glicosa e fructosa, polo que para coñecer o contido total dun turrón habemos de examinar a lista de ingredientes ou acudir á táboa nutricional que aparece nos envases.

Por outra banda, ser celiaco non é xa impedimento para gozar deste doce do Nadal con tranquilidade, pois son numerosas as marcas que confirman a ausencia de glute na elaboración dos turróns. Así, todas as variedades de turrón de xema, nata-noz, duro e branco analizadas, fóra dos turróns sen azucres engadidos El Almendro, poden consumirse libremente. A maioría das tabletas de chocolate, con todo, conteñen glute e por tanto non son seguras para este sector da poboación.

Para acceder á análise completa, consulta a revista impresa.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións