Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Embarazada e ben hidratada ante a calor

Unha boa hidratación alivia algúns dos malestares máis comúns do embarazo, como o estreñimiento e as infeccións de ouriños

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 11deAgostode2008
Img refresco Imaxe: Brian Lary

As recomendacións que fan médicos, matronas ou dietistas ás mulleres embarazadas sobre a importancia e a necesidade de beber suficiente líquido van máis aló de hidratar ao organismo. Grazas a unha boa hidratación, algúns dos síntomas derivados dos cambios hormonais que se suceden durante o embarazo alívianse ou, cando menos, non empeoran. A diminución da secreción da saliva é unha situación propia do embarazo, o que pode dar lugar á sensación de ter a boca seca, mal sabor de boca e halitosis.

Estas incomodidades pódense aliviar se a muller embarazada toma suficiente cantidade de auga ou outros líquidos, que axudan a xerar máis saliva. Tamén os cambios hormonais son responsables de que se reduza a mobilidade dos intestinos, o que explica que sexa tan frecuente o estreñimiento durante o embarazo. Esta situación empeórase se a gestante non toma suficientes líquidos.

Salvo contraindicación médica, en caso de notar lixeira hinchazón nas pernas é básico beber abundantes líquidos
Ademais, durante o verán e debido á calor, é frecuente notar as pernas inchadas e cansas, situación molesta e incómoda que se debe na maioría dos casos a que o organismo retén líquidos ao non recibir suficientes. Salvo contraindicación médica, en caso de notar lixeira hinchazón nas pernas, a primeira recomendación e máis básica é beber abundantes líquidos, co fin de forzar a función dos riles, favorecer a circulación do sangue e dos líquidos e eliminar toxinas e demais produtos de desfeito do organismo.

Non en balde, ao beber a cantidade de auga que o corpo elimina a diario, uns dous litros (oito vasos), todos os órganos -corazón, ril, fígado, músculo e pel- están ben hidratados e funcionan mellor. O sangue está máis diluída e é máis fácil distribuír os nutrientes por todo o organismo. Os ouriños é máis abundante e isto axuda a depurar o corpo de toxinas. Redúcese a posibilidade de que se produzan cálculos renais, e en consecuencia infeccións de ouriños ou cistitis, un problema relativamente frecuente entre as mulleres embarazadas.

Tamén se prevén ou se mellora o estreñimiento, moi común durante o embarazo, ao estar as feces máis brandas. Ademais, no verán, se o corpo está ben hidratado, regula mellor a temperatura corporal mediante a evaporación de auga pola pel. Isto supón unha vantaxe, xa que se o embarazo está moi avanzado, o sobrepeso fai que sexa máis incómodo soportar a calor.

Hidratarse, dentro e fóra de casa

Existen numerosas alternativas á hora de elixir as bebidas que máis apetezan para acougar a sede, tanto se se está en casa coma se sáese a tomar algo. En casa pódense preparar, de maneira rápida e sen complicacións, zumes a partir de calquera tipo de froita, aproveitando agora no verán as que están de tempada: sandía, melón, pexego, paraguaio, uva moscatel, pera, laranxa.

Tamén se poden combinar os zumes de froita con licuados de hortalizas como o de tomate, pepino e limón, ou zumes de cenoria, remolacha, entre outras. Un tipo de zume de hortaliza moi popular nos meses de verán é o gazpacho, que non só pode consumirse como entrante ou primeiro prato dunha comida, senón que constitúe un tentempié moi saudable a calquera hora do día. Aínda que haberá que ver se “repite” algún dos ingredientes do gazpacho ou se resulta demasiado ácido para o estómago, xa que durante estes meses adoita estar máis delicado.

Se a froita mestúrase con iogur ou con leite, obtense un refrescante e nutritivo batido. E tanto con zumes como con batidos pódense elaborar deliciosos xeados se se meten en moldes no conxelador.

As infusións con xeo tamén resultan refrescantes e, ademais, non conteñen calorías se non se lles engade azucre, do mesmo xeito que os refrescos “lixeiro”. Neste caso, convén elixir as que non leven cafeína nin outros excitantes. No entanto, convén lembrar que non hai nada tan refrescante e hidratante como a auga, á que se lle pode engadir un pouco de zume de froitas, de infusión, unhas follas de menta ou unhas bolitas de anís para que saiba diferente se custa beber a auga soa.

REFRESCARSE SEN ALCOL

ImgImagen: Brian Lary
Durante os meses de verán nos que a calor aperta, resulta apetecible tomar algunha bebida que axude a soportar as altas temperaturas. A cervexa é unha das bebidas máis consumidas, e a muller embarazada pode optar por tomar, por exemplo, cervexa sen alcol.

Sábese que cando unha muller embarazada inxere alcol, este atravesa a placenta rapidamente e chega ao feto. Dado que o organismo do feto aínda é inmaturo, tarda moito máis tempo en metabolizar o alcol que o dunha persoa adulta. Por tanto, o nivel de alcol no sangue do feto tras a inxestión de alcol é máis elevado que o da nai e pode permanecer moi alto durante máis tempo, o cal resulta prexudicial para o bebé.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións