Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Embarazo e intolerancia á lactosa

Os vexetais de folla verde, algúns peixes e os froitos secos son bos substitutos do leite de vaca como fonte de calcio

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 11deXaneirode2007

Durante o embarazo, convén que a muller con intolerancia á lactosa coñeza os alimentos aconsellados para evitar trastornos por unha alimentación insuficiente en determinados nutrientes. En especial, na xestación hai que coidar o consumo de calcio para evitar a súa deficiencia e seguir unha dieta con alimentos ricos neste mineral.

A lactosa é o azucre que se localiza de forma natural no leite e nalgúns dos seus derivados, aínda que o queixo contén unha cantidade moi escasa. Para dixerir este azucre e transformalo en unidades máis pequenas, requírese a encima lactasa. As persoas con intolerancia á lactosa non teñen suficiente lactasa ou ben a súa función está alterada. Por este motivo, deben comer alimentos sen lactosa ou con moi pouca cantidade desta.

Os lácteos son os alimentos que por tradición se coñecen como boa fonte de calcio na dieta. Se a muller embarazada ten intolerancia á lactosa, terá que coñecer a forma de obter todo o calcio que necesita o seu organismo, pero o primeiro é evitar o consumo de leite de vaca.

Calcio sen leite

Para cubrir as necesidades de calcio en mulleres embarazadas con esta intolerancia, pódense consumir derivados do leite que apenas teñan lactosa. O iogur e os queixos son exemplos deste tipo e tamén existen produtos sen lactosa ou baixos en lactosa-, ademais de variados alimentos distintos dos lácteos que son ricos neste mineral.

Derivados do leite. Os iogures e os queixos semicurados ou curados, en xeral, toléranse ben porque apenas conteñen lactosa, xa que na súa elaboración este azucre transfórmase en ácido láctico. No queixo, a cantidade depende da variedade, que vai desde o 1.350 mg por 100 g de queixo Parmesano ao 100 mg pola mesma cantidade de requeixo (o leite de vaca ten un 120 mg por cada 100 mililitros).

Os iogures e os queixos semicurados ou curados toléranse ben porque apenas conteñen lactosa

A cantidade de calcio apenas varía nas diferentes variantes de leite ou queixo, tanto na súa forma enteira, como semidesnatada ou desnatada, xa que esta característica só afecta á cantidade de graxa. No entanto, cada persoa debe valorar segundo o seu nivel de intolerancia, xa que os mesmos produtos poden ter consecuencias diferentes.

Alimentos vexetais. Hai alimentos vexetais que son tanto ou máis ricos neste mineral. No entanto, o aproveitamento do calcio non é tan eficaz debido á presenza de sustancias que interferen na súa absorción, como os fitatos e oxalatos. Os froitos secos, o batido de améndoas, as sementes de sésamo e o tahini (crema de sésamo), os cereais integrais e os legumes en xeral, son fontes inestimables de calcio. O batido de soia e derivados como o tofu, tamén se poden contemplar como substitutos.

Máis fontes de calcio

Outro alimento que sen ser lácteo nin vexetal é unha boa fonte de calcio é o peixe do que se come a espiña, como sardiñas en lata ou boquerones. No entanto, hai unha ampla variedade de peixes ricos neste mineral. A cantidade de calcio das sardiñas é de 44 mg por cada 100 g, en calquera preparación, xa sexan frescas, en salsa de tomate ou en aceite de girasol ou de oliva. O linguado, un peixe branco moi apreciado polo seu sabor suave e a súa textura, achega 30 mg por 100 g.

O salmón, pola súa banda, ademais de conter unha moderada cantidade de graxa e ser rico en fósforo, potasio, ferro e magnesio, achega 30 mg de calcio por 100 g. Os boquerones achegan 30 mg, e son boa fonte de vitamina A e D, niacina, riboflavina e tiamina.

O marisco tamén ha de considerarse como unha fonte nada despreciable deste nutriente. Destacan as gambas, os lagostinos, as vieiras e as recoiro. As ameixas e os berberechos conteñen 128 mg de calcio por cada 100 g, o polbo ten 144 mg e os mexillóns, 80 miligramos.

LICUADOS DE FROITOS SECOS

Img leche soja1
Os ‘leites’ vexetais de froitos secos como a de améndoas ou a de abelás son outra opción. As proteínas dos froitos secos non son comparables ás animais, aínda que a súa composición en aminoácidos esenciais convérteas nas de maior calidade entre os vexetais. En xeral, o batido que se obtén dos froitos secos ten calcio, magnesio, fósforo e potasio, e destaca pola súa riqueza en fibra e as súas graxas monoinsaturadas e ricas en ácido oleico e linoleico.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións