Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Embarazo, lactación e infancia: dieta sen peixe?

A contaminación dalgúns peixes con mercurio obriga a buscar alimentos alternativos que suplan os nutrientes beneficiosos destes (omega-3, proteínas de calidade e vitaminas A e D)

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 01deXullode2011
Img panga prueba2 list Imaxe: Joymaster

“Unha muller embarazada (60 kg) que inxira unha ración (100 g) de peixe espada á semana superaría a inxesta máxima tolerable de metil-mercurio “, un potente neurotóxico. “Un neno de entre 7-12 anos (35 kg) pode consumir só media ración (50 g) de peixe espada á semana e ningún outro dos peixes grandes (atún, bonito) nesa mesma semana”. Estas son algunhas das estimacións que levaron ao Comité Científico da Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN) a emitir un “Informe en relación aos niveis de mercurio establecidos para os produtos da pesca”. As mulleres embarazadas e os nenos pequenos (ata 12 anos) son os grupos de poboación máis vulnerables e sobre os que a máxima autoridade sanitaria española emite limitacións nas recomendacións de consumo de peixes azuis para evitar o risco de superar a inxesta máxima de contaminantes como o mercurio na súa forma máis tóxica, o metil-mercurio. Ao ser o peixe azul un alimento esencial dunha dieta saudable, pola variedade de nutrientes beneficiosos que contén (proteínas de alto valor biolóxico, boa proporción de ácidos grasos omega-3 e escasa de acedos grasos saturados, vitaminas A e D), cabe pensar en alimentos alternativos que substitúan ao peixe azul, en particular, durante os períodos nos que non se aconsella o consumo de certas especies.

Dieta sen peixe?

No informe, a AESAN céntrase en non recomendar en certas etapas da vida, como o embarazo, a lactación e a nenez (ata os 3 anos), o consumo dalgunhas especies de peixe azul, como peixe espada, quenlla, atún vermello (Thunnus thynnus) e lucio, variedades que polo seu gran tamaño acumulan nos tecidos metais pesados como o mercurio, incluída a súa forma máis tóxica, o metil-mercurio. Este disólvese de forma fácil na graxa, chega ata o embrión durante o embarazo e pode provocar alteracións no seu desenvolvemento neuronal, así como en nenos de pouca idade. Por iso, para os pequenos ata 12 anos, a autoridade sanitaria limita o consumo a 50 g á semana, ou 100 g cada dúas semanas, e aconsella non consumir ningún dos peixes desta categoría nese período.

O peixe é un alimento esencial nunha dieta saudable por ser fonte de enerxía, proteínas, ácidos grasos omega-3 e vitaminas A e D

No entanto, o Comité Mixto FAO/OMS de expertos sobre os riscos e beneficios do consumo de peixe subliñou en xaneiro de 2010 a importancia de recoñecer tres beneficios do consumo de peixe, como fonte de enerxía, proteínas e unha ampla gama de nutrientes esenciais (ácidos grasos omega-3, vitamina A, D) para moitas persoas. Destacan tamén os beneficios do consumo de peixe na redución de mortalidade por enfermidade coronaria para a poboación adulta en xeral e o beneficio do desenvolvemento neurológico dos bebés cuxas nais embarazadas e lactantes consumiron peixe nestes períodos.

  • Ácidos grasos omega-3. Segundo o informe, non hai necesidade de evitar o consumo de todo tipo de peixe azul. As especies de pequeno tamaño, como anchoas, sardiñas, chicharros e verdeles de ración, son a alternativa aos peixes azuis de maior tamaño. A esta proposta de variar o tipo de peixe no menú semanal, sumarase a de tomar un puñado de noces a diario (4-6 unidades ou 25 g de peso neto). Estes son os únicos froitos secos que conteñen acedos grasos de sériea omega-3, en concreto, acedo alfa-linolénico. O organismo é capaz de converter este en EPA e, en menor medida, en DHA, ambos os ácidos grasos omega-3 naturais na graxa dos peixes azuis. Os ácidos grasos omega-3 teñen un papel demostrado na prevención das enfermidades cardiovasculares e un efecto antiinflamatorio. O DHA contribúe ao desenvolvemento normal do cerebro e dos ollos dos fetos, lactantes e nenos pequenos, así como ao desenvolvemento visual do neno.
  • Proteínas de alto valor biolóxico. Unha ración de pechuga de pito de 125 g (peso limpo) proporciona, do mesmo xeito que o peixe, proteínas de alta calidade e apenas graxa saturada. O ovo é o alimento de orixe animal co mellor perfil proteico, polo que tamén serve como alternativa nas distintas comidas do menú semanal.
    Se se opta por unha alimentación vexetariana, a combinación de leguminosas e cereais garante a calidade proteica, así como o consumo regular de soia e derivados, un legume que contén nunha proporción idónea todos os aminoácidos esenciais para que o organismo forme proteína humana.
  • Vitaminas A e D. De novo, os peixes azuis pequenos, como o boquerón, a caballa ou as sardiñas, proporcionan doses seguras destas vitaminas liposolubles, nas cantidades habituais nas que se comen. As verduras de folla (acelga, berro, espinaca), e aínda máis a cenoria, a cabaza, o boniato ou froitas como o mango e os orejones de albaricoque, son fonte de vitamina A e de beta-caroteno, unha sustancia que o organismo transforma en vitamina A conforme o precisa. O menú durante o embarazo, o amamantamiento e os primeiros anos de vida do neno deberá incluír estes alimentos como fonte natural destas vitaminas, sobre todo, se se limita o consumo de peixes. Ademais, durante o bo tempo, é apropiado tomar o sol con precaución uns minutos para que o organismo teña oportunidade de fabricar vitamina D. En bebés, son suficientes as exposicións curtas de 15 minutos á luz do sol varias veces por semana e, en persoas adultas, 30 minutos ao día en cara e brazos.
  • RSS. Sigue informado

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións