Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Entrantes lixeiros para un menú estival equilibrado

Doce propostas de aperitivos sans que, por unhas 100 calorías, fan posible un picoteo delicioso e moi saudable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 12 de Xullo de 2011

O verán e as vacacións convidan a preparar grelladas, parrilladas e menús estivais con propostas frescas que sorprendan aos invitados. En cuestión de entrantes ou aperitivos, os receitarios da cociña tradicional enchen as mesas de pratos saborosos debido a abundante graxa e, por tanto, demasiadas calorías. Tartaletas de ensaladilla rusa, fornecido de embutidos, fritos variados (croqueta, gambas “en gabardina”, tigres ou xamón e queixo) ou panecillos untados de paté, son aperitivos populares que se serven para picar algo antes da comida principal. O truco para preparar entrantes tanto ou máis ricos, pero máis lixeiros e sans, está en reinventar as receitas tradicionais e indagar en propostas novas para sorprender aos invitados con orixinais pratos para picar.


Un aperitivo saudable, fresco e livián serve de entrada compartida á comida ou a cea sen cargar de calorías o menú. Tomados como o que son, aperitivos e non comidas en si mesmas, estas doce ideas de entrantes proporcionan apenas 100 calorías ou mesmo menos.

  1. Melón con xamón ibérico. Non cabe dúbida dos ingredientes destas receitas, pero pódese innovar coa presentación do melón con xamón ibérico en forma de espeto, sopa ou gazpacho. O xamón ibérico pódese substituír polo xamón de pato. O gusto agridoce da piña congenia ben co salgado do xamón ibérico, en espeto en forma de lasaña de láminas finas, a piña con xamón ibérico resulta deliciosa.
  2. Gambas á prancha en lugar da o ajillo e embadurnadas de aceite ou rebozadas. Un aperitivo con catro ou cinco gambas recentemente cociñadas con refrito de allo e limón ou de perexil e limón convértese nun prato de luxo e moi bo gusto.
  3. Rabas de lura e chopitos teñen moitas menos calorías que o resto de fritos (aros de lura, croquetas, xamón e queixo, pementos, tigres ou gambas). Senllos alimentos pásanse por pan rallado, polo que apenas se rebozan, de maneira que non absorben tanto aceite.
  4. Mexillóns ao vapor con salsa picante ou escabechados pódense alternar con outros mariscos elaborados de forma sinxela, como a receita de polbo a feira ou polbo salteado con verduras.
  5. Pementos recheos de marisco en salsa lixeira, sen rebozados nin adornos de salsas graxas, senón acompañados dunha salsa lixeira de pemento suavizada con tomate. Son lixeiras as receitas de pementos do piquillo recheos de peixe, de espinacas e gambas, receita na que se prescinde da nata, ou de cogomelos .
  6. Gazpachos de sabores e cores. Ao tradicional gazpacho andaluz, que mestura tomate, pepino e pemento, saíronlle como alternativas deliciosas e refrescantes sopas frías, como o gazpacho de melón, de sandía , de cereixas, ou de leituga .
  7. Tartaletas ou volovanes con recheos lixeiros. As verduras crúas ao natural, con aliños suaves, sen salsas, ou as verduras asadas son unha acertada elección para o recheo. A base do hojaldre ou a tartaleta será o máis enerxético do aperitivo. Suxestivas propostas son as de hojaldre recheo de verduras asadas e ovos de paspallás, de verduras de tempada, de champiñón e ovo ao forno, de ensalada de atún, salmón e olivas ou a orixinal tartaleta de boniato salteado con verduritas, abelás e tofu ao mel.
  8. Minibrochetas sorprendentes como a de tomate cherry, queixo e anchoas. Pártese o tomatito pola metade e colócase no inicio e o final do espeto, na que se intercalan tacos de queixo fresco, anacos de anchoa e láminas de pepino. O resultado é unha minibrocheta moi vistosa, saborosa e lixeira. As propostas de espetos quentes son a de pito con salsa de mazá, de lagostinos salteados e a de verduras asadas con salsa agridoce de laranxa.
  9. Encurtidos recheos como os pepinillos e cebolletas grandes, con mestura de atún ou de ensaladilla ou de palitos de cangrexo. Outra posibilidade é servir unha mestura de pepinillos e cebolletas en vinagre con ou sen olivas.
  10. Banderillas ou “montaditos”. Aperitivos lixeiros son os canapés de atún, ovo duro e gamba cubertos cunha fina capa de maionesa alixeirada ou unha vinagreta con cebolleta fresca ben picada.
  11. Patés vexetais. Hummus ou paté de garavanzos, de champiñóns, tofu, aguacate, berenjenas asadas e trituradas con noces, de cenoria e olivas, de pemento, puré de olivas, de cogomelos e noces. Igual de sorprendentes son as cremas untables elaboradas con todo tipo de verduras e de restos que sobraron da comida, desde remolacha, cenorias, alcachofas ou espárragos. Os patés vexetais, servidos ben fríos e sobre torradas finas de pan de sementes ou de multicereales, resultan uns entrantes gustosos e saudables. Outra proposta de presentación é servir de recheo de volovanes ou tartaletas como a deliciosa e orixinal receita de volovanes de paté de berenjena e chips de verduras.
  12. Flocos de millo caseiros en lugar de patacas fritas e demais snacks salgados. Os flocos de millo que se venden embolsadas e listas para cociñar no microondas teñen máis aceite, do que non sempre se coñece o tipo, e abundante sal, polo que non son equivalentes aos flocos de millo caseiros de gran.

Se se ten costume de tomar o aperitivo fóra de casa, a oferta dos establecementos de restauración e hostalaría cada vez é máis variada. Entre as opcións sempre figuran algunhas máis adecuadas, lixeiras e saudables para non alterar o plan dietético que se segue.

RECEITARIO DE SALSAS LIXEIRAS

As salsas teñen o seu fundamento en moitos pratos: ligan os ingredientes, dan corpo á receita, potencian o sabor ou o fan máis zumento, pero ao mesmo tempo, poden duplicar ou triplicar as calorías e a cantidade de graxas da receita. Algúns trucos para adaptar as receitas de salsas tradicionais e convertelas nunha opción baixa en graxa e calorías é usar leite desnatada e caldos desgrasados, ademais de prescindir das ligazones espesas, como natas, manteigas ou maionesas. Ao mesmo tempo, é esencial reducir a cantidade de aceite adoitada. O aderezo con herbas aromáticas dá un gusto especial, do mesmo xeito que o toque dun viño flambeado.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións