Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Erros nas dietas

A presión da contorna e as comidas a deshoras, principais causas do fracaso das dietas

A obsesión por un corpo delgado e esvelto, alimentada polo constante bombardeo publicitario de “dietas milagrosas” que prometen erradicar os quilos de máis, leva a moitas persoas a cometer erros na súa alimentación que a longo ou mediano prazo poden ter serias consecuencias. Os expertos alertan de que antes de comezar calquera réxime é fundamental consultar a opinión dun médico paira determinar se se sofre sobrepeso e, nese caso, establecer as súas causas e posibles solucións.

Erros comúns e recomendacións

A elevada preocupación polo sobrepeso non é va. Polo menos na Comunidade de Madrid un estudo reflicte que entre un 5% e un 10% dos mozos de 15 e 16 anos fai dieta inducida pola imaxe corporal. Outros estudos indican tamén que en España un 6% da poboación nova, máis de 300.000 persoas, padece algún tipo de trastorno na dieta alimenticia.

En xuño de 2001 un congreso de 120 expertos españois en Sevilla desvelou que facer una dieta rigorosa eleva dezaoito veces o risco de anorexia, un trastorno que impide ao afectado comer polo medo a engordar, e bulimia, episodios nos que o paciente inxere grandes cantidades de comida que despois vomita.

Se o sobrepeso é circunstancial, antes de lanzarse a unha dieta convén identificar as pautas alimenticias e coñecer en que nos equivocamos coas dietas paira pór remedio a tempo.Estes son os erros máis frecuentes nas dietas:

  • Comer a deshoras e inxerir alimentos que non sacian: Una persoa que picotea non debería facer dieta porque no canto de obter resultados pode incrementar esta práctica. Debe, en cambio, estudar as circunstancias nas que o fai e tratar de eliminala.

  • Saltarse comidas de obrigado cumprimento: Esta é outra práctica común. Moitas persoas creen que suprimir o almorzo pode axudarlles a adelgazar. Nada máis lonxe da realidade. “Almorzar axuda a atenuar a fame e a controlar mellor a inxesta de alimentos ao longo do día”, sinala o autor dun estudo efectuado polo Centro de Nutrición Humana da Universidade de Colorado en Denver, Estados Unidos.

  • Facer una dieta baixo presión: En numerosas ocasións a propia contorna, baixo o manto da imaxe, obríganos a mostrarnos cuns quilos de menos. Con todo, esta presión non debe en ningún momento obrigar a facer algo sen que se desexe de verdade. O máis importante é concienciarse psicoloxicamente.

    Os nutricionistas recomendan absterse de facer dieta a aquelas persoas que se atopen baixos de moral, ou que de antemán consideren que non van ser capaces de aceptar a nova rutina alimenticia como se debe.

Os expertos en alimentación achegan os seguintes consellos paira garantir a efectividade dunha dieta:

  • Favorecer a saciedade: Trátase de inxerir alimentos que sacien paira non ter fame até a comida seguinte.

  • Non distraerse mentres se come, e si cómese demasiado, determinar se iso obedece a causas de ansiedade e depresión. Neste caso convén consultar a un especialista: “se comemos ao ver a tele é moito máis fácil que a comida non nos sacie. Todo o corpo tense que decatar de que estás a comer”, indica a experta.

  • Lograr una alimentación balanceada na que non se inclúan elevadas doses de alcol, auméntense as verduras e froitas, e engádanse exercicios, así o explican os endocrinos.

A sociedade actual favorece a práctica de condutas erróneas na alimentación. Isto cambiaría si, como explica o doutor Cabrerizo, xefe da Unidade de Dietética do Hospital Clínico, explicáseselle aos nenos desde moi temperá idade a importancia para comer ben. “Os pequenos teñen que entender o significado de proteínas e calorías. Son conceptos básicos”, asegura.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións