Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Especial atención ao iodo no embarazo

É un mineral imprescindible para o correcto desenvolvemento do sistema nervioso do futuro bebé

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 05deAbrilde2007

ImgImagen: Gokhan Okur
Os requirimentos de iodo en mulleres embarazadas non son moito máis elevados respecto da muller non gestante. Con todo, a súa deficiencia pode ser prexudicial para o feto, de maneira que se fai imprescindible cubrir as necesidades básicas deste mineral.

O iodo é necesario para o correcto funcionamento das hormonas tiroideas que interveñen no crecemento do feto, para o desenvolvemento do seu cerebro e para a regulación doutras funcións metabólicas, como o mantemento da temperatura corporal. Por tanto, a carencia grave deste oligoelemento no embarazo conducirá a un dano fetal de tal magnitude que o neonato presentará minusvalía física e intelectual, chegando a desenvolver cretinismo. Esta enfermidade asóciase a atraso mental, malformacións e mesmo sordomudez.

Presenza de iodo segundo o alimento e o tipo de chan

O iodo atópase en peixes e mariscos e en vexetais, nestes últimos en maior ou menor cantidade segundo o tipo de chan, o uso de certos fertilizantes e o procesado dos alimentos. Por exemplo, os chans dalgunhas zonas de Granada (As Alpujarras), León, Galicia, Estremadura e Navarra (Baztán e Roncal) son pobres en iodo e, por tanto, tamén as súas augas e os seus alimentos o son. Na poboación destas rexións existe, por tanto, un risco alto de deficiencia de iodo.

Os peixes, en concreto os de mar, as algas e os vexetais que se cultivan próximos ao mar son ricos en iodo. En cambio, os vexetais doutras zonas conteñen, polo xeral, pouca cantidade deste mineral.

A carencia grave de iodo no embarazo conduce a un dano fetal de tal magnitude que o neonato presentará minusvalía física e intelectual

Como cubrir as necesidades?

Ademais destes alimentos, outra fonte excelente de iodo é o sal yodada. Tanto a Organización Mundial da Saúde (OMS) como o Consello Internacional para o Control de Desordes por Deficiencia de Iodo (ICCIDD) recomendan, durante o embarazo e tamén na non xestación, empregar sal yodada na cociña en lugar de sal común. Unha vez finalizado o embarazo e o período de lactación, pódense combinar, se se prefire, unha e outro sal cada certo tempo, ou utilizar unha mestura de ambas. En cambio, o sal mariño non se recomenda en caso de deficiencia de iodo, xa que o achegue de devandito mineral non é suficiente.

Para cubrir as necesidades de iodo durante o embarazo é necesario:

  • Tomar polo menos catro veces por semana pescados de mar, non de río ou de piscifactoría. Así, o salmonete contén ata 190 microgramos de iodo por cada 100 gramos, mentres que pescados de río como a carpa achegan tan só 1 microgramo do mesmo, sendo a cantidade diaria recomendada de 200-300 microgramos cada día durante o embarazo.
  • Empregar sal yodada, non común ou mariña. Consumir este tipo de sal asegura un achegar diario de entre 150 a 200 microgramos de iodo.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións