Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Estes son o seis pratos únicos máis baratos para facer en casa

Receitas con ensaladas, verduras recheas, pastas, legumes, peixes e carnes guisadas para os días con pouco tempo para cociñar ou escaso orzamento
Por Peio Gartzia 10 de Decembro de 2022
platos unicos baratos
Imagen: Nitrub

Comer é un pracer, sobre todo cando se come con tempo, en boa compañía e gózase dunha serie de pratos ben expostos desde os entrantes até a sobremesa. Pero, que pasa cando por falta de tempo ou de orzamento non é posible seguir ese patrón de varios pratos? Moi sinxelo: antes de acudir a un bocadillo ou un precociñado, está a opción de decantarse polo prato único, unha preparación na que se tentará que estean a maioría dos nutrientes necesarios para o bo desenvolvemento da nosa actividade diaria. A continuación, enuméranse seis ideas xerais de pratos únicos que cumpren estas características e que, ademais, son baratos.

Pouco tempo ou orzamento? Non hai problema. Con lóxica e sen deixase levar pola preguiza, evitarase acabar comendo un bocadillo de mala maneira. Tan só é necesario un pouco de planificación para conseguir uns pratos únicos saudables, completos e a bo prezo.

1. Pratos únicos con ensalada, ricos e baratos

Img ensalada tépeda p hd
Imaxe: Shaiith79

Sempre se considerou que as ensaladas son pratos lixeiros, estivais ou que forman parte da guarnición doutros pratos. Aínda que estes aspectos son certos, hai matices. Ás ensaladas pódeselles dar un par de toques para convertelas nun prato único do menú (si, tamén no inverno). Para iso, hai que dotalas de máis ingredientes que só unhas follas de leitugas soltas. Pódense agregar elementos con proteínas, como os legumes, uns trocitos de peixe, de pechuga de pito ou de ovos cocidos. Outra opción é engadir hidratos de carbono, como arroz, patacas ou pasta, mesmo trocitos de froitas.

Entre as ensaladas máis consumidas como pratos únicos están as de arroz e pasta, en parte pola súa acción saciante e en parte porque o sabor neutro do arroz e da pasta combina de marabilla con outros ingredientes como vexetais, marisco e peixe cocido, encurtidos, froitas, trocitos de pechuga salteados e un longo etcétera (moitas destas cousas poden ser sobras doutro día). Por suposto, se parte da alimentación semanal baséase no consumo de pratos de ensalada con fundamento, pódense variar as salsas e os aliños cos que aderezalas.

As ensaladas son en grao sumo socorridas ao optar por preparar un menú de prato único. Ademais, permiten poder sacar rendemento a sóbralas en bo estado de pratos de días anteriores e evitar así o malgasto. Uns destes ingredientes que se poden aproveitar son os legumes (sobre todo os garavanzos, que quedan máis soltos despois da cocción). Si non se teñen ganas ou tempo de cocer o legume, pódense utilizar legumes en conserva.

2. Pratos únicos con verdura rechea como protagonista

Si quérese comer san e non temos moito tempo, non hai máis que dirixir a mirada ás verduras. Con elas pódese comer san, facer un prato único e, encima, levalo ao traballo nun táper. Bastará quentalo no microondas, non perderá textura, sabor e gusto e o menú só necesitará complementarse cunha peza de froita fresca ou un iogur como sobremesa.

Berenjenas con quinoa
Imaxe: jules:stonesoup

Berenjenas, calabacines, allos porros e pementos son grandes candidatos para cociñalos recheos. Un exemplo de verduras recheas —quizá o máis tradicional e coñecido— é a musaka grega: un prato no que se combinan capas de berenjenas asadas, carne picada e queixo feta, enerxético e práctico para levar e comer fóra de casa como prato único. As verduras recheas de carne, de ave ou peixe (xa sexan calabacines, pementos ou berenjenas) permiten levar o prato xa cociñado e até gratinado. Con tan só quentar coa axuda do microondas rexenérase toda a potencia e o sabor destes pratos.

3. A pasta, tamén como prato único

A pasta é un dos alimentos que máis sacian polo seu alto contido en carbohidratos. Si combínase con calquera elemento proteico, conseguiranse unhas receitas en grao sumo completas e nutritivas. Aínda que case calquera prato de pasta podería ser considerado como prato único, algúns deles son os reis. Cales? As pastas recheas (como tortellini ou ravioli) e a pasta ao forno, como a lasaña e os canelones. Para facer un prato único e económico, pódense elaborar uns canelones recheos de carnes variadas. Si téñense gardados no conxelador de casa os restos dalgún guiso de carne ou de ave, moito mellor; así se abarata a receita e non desperdícianse sóbralas doutros días.

4. Pratos únicos con legumes, unha tradición sinxela e económica

Desde sempre, sobre todo nas épocas de duro traballo físico, as potaxes de legumes foron os grandes alicerces sobre os que se asentaba o menú diario. Os garavanzos, fabas ou lentellas, acompañados por carnes, peixe, arroz ou pataca, cubrían todas as necesidades gastronómicas da xornada. Aqueles pratos contundentes, únicos, cabían nunha modesta cazuela e facíanse cun hervor suave. Tamén se poden recuperar os cheiros e sabores tradicionais, os de toda a vida con dúas receitas con soleira: unha potaxe de garavanzos con bacallau e unhas fabas con costela.

5. Os peixes como prato único

Img papillote peixe hd
Imaxe: angelsimon

Un peixe en salsa cunha guarnición de arroz ou de pasta poden constituír un prato único. Pero polo feito de ser un pouco máis creativos, que tal preparar unhas hamburguesas de peixe, por exemplo de pescada e gambas? Pódense facer caseiras, por exemplo de bacallau, e servilas entre pan e pan de certa calidade.

Para iso, hai que triturar na picadora 300 gramos de bacallau fresco sen pel nin espiñas e engadir un trocito de cebola troceada, un chisco de sal, un par de cucharadas de fécula de pataca e un ovo batido. Débese mesturar todo até formar unha pasta manexable. Con esta pasta, prepáranse catro hamburguesas e cocíñanse á prancha, primeiro volta e volta e, logo, a lume suave, para que se fagan por dentro.

Por outra banda, córtase unha cebolleta vermella en tiras finas e ponse nunha tixola con aceite de oliva, un chisco de sal e unha cucharadita de azucre, a lume medio, ata que se doure (uns 10 minutos). Pódense tostar lixeiramente o interior dos panecillos de hamburguesa e engadirlles unhas pingas de aceite de oliva virxe para darlles máis sabor. Móntanse as hamburguesas coa cebolleta dourada e pódeselles agregar unhas follas de leituga, unhas rodajas de tomate e unha cucharadita de alioli ou maionesa para aderezar.

6. As carnes guisadas, un perfecto prato único

receitas de estofado
Imaxe: Anjela30

E por último, pero non menos importante, está a receita máis reconocible como prato único contundente: os guisos de carne con diferentes guarnicións, xa sexan con menestra de verdura, con arroz, con patacas… Este prato ofrece grandes posibilidades. A carne para facela é barata e, segundo a cantidade que se empregue, pódese economizar aínda máis. É moi recomendable para levar no táper e comer tras quentar no microondas, xa que, ao ter salsa, o guiso rexenérase de forma extraordinaria.

Pódese facer unha carne estofada con menestra de verduras e champiñones. Para iso, se trocean en cubos regulares 600 gramos de carne para guisar, se sazonan con sal e pementa e pásanse por fariña. Logo, se rehogan nunha cazuela con aceite quente. Cando a carne cambie de cor e selouse todo o exterior, engádense cebola, zanahoria, pementos, un dente de allo e un tomate, todo iso picado moi pequeniño. Se rehoga o conxunto.

Cando comecen a dourarse as verduras, vértese un chorrito de viño branco, espérase un minuto a que se evapore o alcol e incorpórase auga até cubrir a carne e a verdura. Déixase cocer durante dúas horas a lume suave xunto cunha folla de loureiro (se se fixese en pota rápida, con 30 minutos sería suficiente). Cando a carne estea branda e case cociñada, engádense 100 gramos de menestra de verdura en conserva, xunto con 100 gramos de champiñones frescos e lamelados (que previamente se han salteado nunha tixola moi quente e cun pouco de aceite de oliva). Hai que esperar uns 10 minutos, para que se unan os sabores. Ponse a piques de sae se fixese falta e, antes de comer, déixase que repouse durante 15 minutos fóra do lume.