Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Estes son os alimentos dun prato saudable e sustentable

É o menú deseñado polos expertos da prestixiosa comisión EAT-Lancet paira comer de forma saudable e respectuosa co medio ambiente

dieta sana sostenible Imaxe: RitaE

O coñecido como prato de Harvard aúna dous conceptos esenciais. Por unha banda, facilita una dieta saudable, grazas a una aposta polo equilibrio entre proteínas, graxas e hidratos de carbono. Tamén contribúe á sustentabilidade do medio ambiente, posto que aconsella incluír no menú produtos frescos, de tempada e de proximidade. E coas recomendacións dos expertos da comisión EAT-Lancet, promotores da denominada “Dieta de saúde planetaria”, moito máis. Nas seguintes liñas contámosche de que alimentos e as súas cantidades está composto un prato saudable e sustentable, seguindo a estrutura do deseño ideado pola universidade estadounidense, e como facer paira ir diminuíndo aos poucos o consumo de proteínas de orixe animal, una das súas pautas máis destacadas.

O prato da dieta de saúde planetaria

A proposta da comisión EAT-Lancet, formada por unha trintena de investigadores de 16 países especialistas en agricultura, saúde pública, política ou sustentabilidade ambiental, distribúe os diferentes tipos de alimentos nun prato, baseándose no que no seu día idearon expertos en nutrición da Escola de Saúde Pública de Harvard e os editores en Publicacións de Saúde de Harvard.

A metade da inxesta diaria da dieta de saúde planetaria debería estar composta por froitas e verduras, con obxecto de combater a obesidade e o sobrepeso. A outra metade repártese entre os grans enteiros, os alimentos proteícos e as graxas. Sería máis gráficamente desta forma:

dieta sana plato
Imaxe: Eroski Consumer

Aínda que este modelo de dieta baséase en consideracións de saúde e é consistente con moitos patróns de alimentación tradicionais, non implica que a poboación mundial deba comer exactamente os mesmos alimentos. Tampouco prescribe una dieta exacta.

En cambio, esboza grupos de alimentos e rangos de inxesta que, combinados nun menú diario, mellorarían a saúde das persoas. A estas indicacións habería que darlle una interpretación local para que reflicta a cultura, xeografía e demografía da poboación e os individuos.

dieta sana alimentos
Imaxe: Eroski Consumer

Como reducir o consumo de proteína animal

Como se ve no gráfico e na táboa, a dieta planetaria propón que opcionalmente se inclúan cantidades modestas de peixe, carne e produtos lácteos. E é que un cambio positivo paira a nosa saúde e a do medio ambiente implica reducir ou eliminar os produtos de proteína animal, ao mesmo tempo que se dá prioridade aos alimentos integrais.

Podemos optar por eliminalos da nosa dieta. Entón practicaremos o vegetarianismo. Pero si queremos diminuír a cantidade de proteína animal da alimentación, como podemos empezar a facelo? O Instituto Gaples, en colaboración coa Escola de Saúde Pública TH Chan de Harvard, dá algunhas directrices na guía interactiva paira una alimentación saudable e sustentable que lanzou en xuño: Healthy Plate, Healthy Planet. Son as seguintes:

✅ Se comes con frecuencia carne, tenta que na semana haxa polo menos un día ou dous sen carne.

✅ En comidas que inclúan carne, pensa en porcións pequenas.

✅ E si a diario tomas produtos animais, fai que dous ou menos sexan estes:

  • un lácteo: iogur sen azucre, leite ou queixo.
  • peixe, aves, ovos ou carne vermella. Mentres que paira a carne vermella a limitación está nunha vez á semana, o resto poderíase consumir até dúas veces por semana.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións