Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Estreñimiento no embarazo: dieta recomendada

A fibra dietética, a auga e un estilo de vida activo son cruciais para combater o estreñimiento durante a xestación

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 20deFebreirode2015
Img embarazo estrenim hd Imaxe: photo-deti

Entre o 11% e o 38% das mulleres experimentan, en maior ou menor grao, estreñimiento durante o embarazo. Así, de forma aproximada, pódese considerar que unha de cada catro gestantes padece estreñimiento. É unha cifra superior á observada na poboación xeral. O presente artigo detalla as razóns desta diferenza, pero tamén incide en que é importante definir ben cando existe estreñimiento, para evitar tratamentos innecesarios. Así mesmo, achega consellos para aliviar esta condición unha vez está instaurada; entre eles, incrementar o consumo de fibra dietética.

Img embarazo estrenim 01
Imaxe: photo-deti

Que é e que non é estreñimiento

Como en todas as patoloxías, é importante realizar un bo diagnóstico do estreñimiento, porque iso evitará preocupacións, visitas médicas innecesarias e tratamentos inxustificados. Con todo, non é fácil definir cando existe estreñimiento, dado que síntomas que para alguén poden pasar desapercibidos resultarán intolerables noutros individuos. Moitas persoas pensan que padecen estreñimiento cando presentan dificultades para evacuar as feces, cando estas teñen unha consistencia dura ou se se producen cambras abdominais ao defecar.

O diagnóstico médico de estreñimiento (que debe excluír desordes como hipotiroidismo ou obstrucións intestinais, entre outros) establécese cando se presentan, polo menos, dous dos seguintes síntomas, durante polo menos unha cuarta parte das defecaciones:

  • feces grumosas, duras ou que requiren un gran esforzo para evacualas.
  • sensación de evacuación incompleta.
  • impresión de obstrución no ano ou no recto.
  • necesidade de manobras manuais para facilitar a defecación.
  • menos de tres defecaciones á semana.

Por que hai máis risco de estreñimiento no embarazo?

Diversos motivos xustifican a maior frecuencia de estreñimiento no embarazo. Por unha banda, o útero aumenta o seu volume e exerce unha presión sobre o intestino groso que dificulta a mobilidade intestinal. Por outra banda, existe unha maior absorción de auga no intestino. Ademais, os movementos intestinais redúcense durante a xestación. Os expertos consideran que esta diminución responde, entre outros motivos, a un intento por parte do organismo de aproveitar mellor os nutrientes inxeridos e compensar así o aumento das necesidades nutricionais. Así mesmo, numerosas embarazadas reciben suplementos de ferro que, nalgúns casos, poden contribuír a agravar o cadro.

Estreñimiento: consellos para abordalo

Como o estreñimiento, ademais de ser molesto, pode derivar en problemas como hemorroides ou fisuras anais, vale a pena facer o posible para evitar a súa aparición. Segundo o Instituto Nacional de Diabetes e Enfermidades Dixestivas e Renais de Estados Unidos (NIDDK), convén evitar a automedicación e o sedentarismo, seguir unha dieta saudable e non atrasar o momento de acudir ao baño cando se presenta a urxencia por defecar.

En canto ao tratamento, unha revisión da Asociación Americana de Gastroenterología (AAG), publicada en Gastroenterology en xaneiro de 2013, fixo fincapé na importancia da fibra dietética para abordar o estreñimiento. Así, non estraña que diversos autores consideren que a “primeira liña terapéutica” que hai que seguir no estreñimiento non debería estar formada por fármacos, senón por alimentos. Aumentar o consumo de fibra dietética na alimentación dunha muller (embarazada ou non embarazada) pasa por:

  • substituír os cereais refinados (pan branco, pasta branca, fariñas refinadas, arroz branco) por integrais .
  • incrementar o número de veces á semana que se comen pratos baseados en legumes (lentellas, garavanzos, xudías).
  • consumir máis froitos secos (mellor se non teñen sal engadido).
  • tomar un mínimo de cinco racións de froitas e hortalizas cada día.
  • diminuír a inxesta de alimentos superfluos.

O NIDDK engade que é desaconsejable consumir grandes cantidades de queixos ou cárnicos, dado o seu baixo achegue de fibra.

Por último, segundo lese na revisión ‘Tratar o estreñimiento no embarazo‘ -coordinada en 2012 pola doutora Magan Trottier-, o incremento na inxesta de fibra dietética debe acompañarse dun aumento na cantidade de exercicio físico e dun maior consumo de auga. Se os anteriores consellos non funcionan, valorarase o uso de suplementos de fibra -que convén que paute un dietista-nutricionista- ou de determinados fármacos, que debe prescribir un médico tras sopesar riscos e beneficios.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións