Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Exceso de peso e embarazo

A obesidade da gestante, previa ao embarazo ou adquirida durante o mesmo, debe considerarse sempre como un factor de risco paira a nai, o feto e o recentemente nado.

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 09deAgostode2002

Os países desenvolvidos están a sufrir una epidemia de obesidade,
da cal, por suposto, non están exentas as mulleres embarazadas.
Dependendo do grao de sobrepeso que teña a muller ao entrar no embarazo
o persoal médico establecerá cantos quilos son recomendables
gañar. No entanto, na paciente con sobrepeso e principalmente na obesa
non se acepta o mesmo aumento de peso que na embarazada que non presenta leste
problema, e leste debe ser menor. En concreto, recoméndase que aumente de 7
a 11 quilos, necesarios paira contribuír á ganancia ponderal do feto e aos
tecidos de soporte da nai.
Os aumentos menores relaciónanse cun incremento no risco de retardo
do crecemento intrauterino. Dado que as mulleres obesas talvez titubeen en
aumentar algo de peso sequera durante o embarazo, asesoraráselles
e advertiráselles que a xestación non é una época paira
someterse a un réxime de perda de peso. Máis ben, una
meta nutricional apropiada sería resaltar a importancia de seleccionar
alimentos de gran calidade nutricional e evitar os que son ricos en calorías
e que resultan innecesarios.

No caso de que a gestante sufra un aumento moi brusco de peso, basicamente
nos primeiros 5 meses de xestación, a revisión ginecología
descartará una posible diabetes gestacional. Así mesmo, despois
das 20 semanas de embarazo, tamén hai que estar atenta a un aumento
repentino de peso, xa que si vai acompañado de hinchazón en pés,
mans e rostro pode desenvolver preeclampsia, é dicir, presión arterial
elevada polo embarazo.


Riscos da obesidade no embarazo

O manexo da obesidade require fundamentalmente do consello preconcepcional
que permite ás mulleres con exceso de peso coñecer os riscos que a súa situación
implica paira o futuro da súa xestación, talles como:

– Maior posibilidade de partos moi prematuros (< 32 semanas) e mortes fetales temperás ou tardías cando se trata da súa primeira xestación. – Nas mulleres multíparas, é máis elevado o risco de morte fetal tardía, ás 28 semanas ou posterior. – Aumenta a frecuencia de preeclampsia conforme increméntase o índice de masa corporal. – Maior risco de dar a luz un lactante cun defecto do tubo neural, independentemente do seu consumo de ácido fólico. Ao parecer o consumo adecuado de folato non parece conferir protección a estas mulleres, como no caso das mulleres embarazadas de peso normal. É posible que estas mulleres requiran aínda máis acedo fólico. – Son máis numerosas e frecuentes as complicacións obstetricias, como un parto prolongado, o cal aumenta o risco de cesárea e aparentemente o de ter un neno moi prematuro. – Maior risco de padecer diabetes gestacional. Esta enfermidade consiste nunha alteración do metabolismo dos azucres do organismo durante o período de embarazo e leva aparellado como principal complicación, bebés de peso excesivo, frecuentemente por encima dos 4 quilos; situación denominada macrosomía fetal. Se se dá esta situación, hase de seguir una dieta específica.
Risco das dietas de adelgazamento

A xestación non é momento ideal paira comezar a facer un réxime
de adelgazamento. Até o momento non hai evidencias que permitan asegurar
que as dietas hipocalóricas administradas durante o embarazo resulten
beneficiosas paira a nai ou o bebe. Ao contrario, a diminución de
inxesta calórica, trae consigo, a inxesta insuficiente de nutrientes
esenciais, feito que pode producir trastornos no crecemento do bebé
dentro do ventre materno.

Por tanto, é recomendable non someter a toda muller embarazada obesa una restrición
de calorías, senón que debe atenderllas co mesmo criterio
nutricional que una embarazada non obesa. Un déficit de nutrientes ten
como consecuencia, entre outras disfuncións metabólicas, o emprego de
proteínas e graxas como fonte de enerxía coa produción
de corpos cetónicos que alteran o desenvolvemento neurológico fetal.

Son moitos os riscos posibles paira o feto se existen restricións moi severas
na alimetación durante o embarazo; polo que os réximes
que se apliquen deberán estar ben confeccionados e vixiados por un
dietista-nutricionista.


Orientacións xerais sobre o plan de alimentación

Sábese con certeza que o descenso sostido de peso previo á xestación
prevén efectivamente moitas das complicacións asociadas á obesidade.
Por conseguinte, cun adecuado manexo dietético e con controis prenatales
frecuentes e específicos, pode arribarse a un feliz termo de
a xestación.

Alimentos básicos que non deben faltar da
dieta da muller embarazada…

Lácteos, preferentemente desnatados.
Coa mesma cantidade de calcio e proteínas que os seus homólogos
enteiros, e a metade de graxa e de calorías.

Cereais e derivados, talles como pan, arroz,
pasta…., en cantidade e frecuencia moderada, respectando as indicacións de
a pauta dietética establecida polo dietista-nutricionista. O pan,
as galletas e os cereais de almorzo, preferentemente integrais, co
fin de aumentar o valor de saciedade e contribuír ao achegue de fibra.

Legumes, combinadas con ingredientes
vexetais, na cantidade e frecuencia establecida na pauta dietética.

Froitas, predominantemente frescas e de
tempada, con pel e moi ben lavadas.

Verduras e hortalizas. Polo menos una ensalada
ao día. Incluír verduras como ingrediente de primeiros e segundos pratos,
cociñadas con pouca graxa.

Carnes, peixes e ovos. Elixir os cortes
magros das carnes e eliminar a graxa visible. Elaborar devanditos alimentos
con técnicas culinarias que requiran pouca graxa, talles como o forno,
o ferro, a grella, o microondas, estofado con pouco aceite.

Graxas e aceites (de oliva e sementes).
Utilizarase con mesura o aceite, de oliva e sementes, e aconséllase
limitar ao máximo o resto de alimentos grasos, talles como manteiga
ou margarina, maionesa, nata, manteiga, sebo, embutidos, froitos secos grasos,
olivas, aguacate…

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións