Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Executivos: é posible levar unha dieta saudable?

A tensión, o cansazo e o baixo nivel de actividade física inciden en que os traballadores con este perfil leven unha alimentación pouco recomendable para a saúde

Durmir ou comer? Esta pregunta fanlla moitos executivos, empresarios e xerentes cando deberían comer pero están tan cansos, física e mentalmente, que prefiren durmir. Sinal inequívoco de que algo non marcha ben, porque non debería chegarse a este nivel de cansazo e porque unha boa ou mala alimentación influirá de maneira directa no rendemento laboral. Para este perfil de traballadores, cuxo principal inimigo é a tensión e a falta de tempo libre, existen pautas dietéticas concretas que poden axudar a mellorar o seu benestar e o seu desempeño. A seguinte reportaxe explica como facer fronte á tensión coa nutrición, cales son os erros alimentarios máis habituais dos executivos, que alimentos axudan a combater o cansazo e por que non é recomendable “porse a dieta” de calquera xeito.

Imaxe: AFGE

A tensión, inimigo da saúde e a alimentación equilibrada

O executivo, xerente ou directivo é unha persoa que desempeña un cargo de condución e xestión nunha empresa. O é quen toma decisións, ordena e guía durante toda a xornada a outras persoas. A súa función é utilizar da maneira máis eficiente posible todos os recursos dos que dispón a fin de obter o máximo rendemento dos mesmos. Un labor estresante que se multiplica cando o directivo é, ademais, o dono da empresa, xa que o que está en xogo é seu. Non é casualidade que o 58% dos traballadores españois afirme sufrir un aumento de tensión laboral desde o comezo da crise, segundo a enquisa do Regus Business Tracker.

O día a día dun executivo caracterízase pola tensión, a tensión e a preocupación. Non hai un día igual a outro, non hai horario fixo, nin hora de entrada nin de saída, nin rutina ou procesos que se repiten cada día. O que ten o executivo son responsabilidades e obxectivos. Por iso, ademais, o estado de ánimo e a motivación varían de maneira constante: éxitos e fracasos altérnanse sen cesar.

Segundo o Instituto de Saúde Carlos III do Ministerio de Economía e Competitividade, as desordes dietéticas poden ser desencadenamentos de tensións, pero o máis frecuente é que se produza á inversa; isto é, que a tensión laboral afecte os hábitos alimentarios con inxestas inadecuadas e extemporáneas, alteracións do apetito -perda total ou un apetito feroz e incontrolable- e estreñimiento crónico.

Non se coñecen todos os efectos da tensión nas necesidades nutricionais, pero sábese que baixo estas circunstancias, o metabolismo do organismo pode estar sometido a unha gran presión. Este estado pode repercutir no sistema inmunitario, diminuíndo as defensas e facéndonos máis vulnerables a contraer infeccións ou enfermidades. O artigo ‘Alimentos contra a tensión‘ de EROSKI CONSUMER ofrece consellos interesantes. Así mesmo, o Consello Europeo sobre Información Alimentaria (EUFIC) recomenda aumentar o consumo de certos nutrientes:

  • Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Vitamina C. Contida en laranxas, kiwi, froitas do bosque, pementos, patacas e brécol, sobre todo, a vitamina C é consumida polo organismo para a fabricación de adrenalina, segregada en situacións de tensións. A súa carencia reduce a actividade dos macrófagos, células inmunitarias, o que aumenta a propensión a arrefriados e outras infeccións.

  • Beta-carotenos (precursor da vitamina A). Presente en cenorias, verduras de cor verde escuro e froitas de cor amarela e laranxa. Os beta-carotenos participan no funcionamento do sistema inmunitario, xunto co ácido fólico (presente en espinacas, verduras de folla verde e cascarilla dos cereais) e o zinc (presente no xerme de trigo, o fígado e a carne vermella).

  • Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Proteínas de alto valor biolóxico, pero non acompañadas de graxas; é dicir, carnes magras, peixes, ovos, leite e legumes.

  • Exercicio físico regular. Non é un nutriente, claro, pero estimula a secreción de endorfinas, sustancias naturais que melloran o bo humor e o estado de ánimo, moi importante para coidar o sistema inmunitario.

Os erros alimentarios máis habituais do executivo

Segundo un estudo da Universidade de Washington publicado pola revista ‘Preventing Chronic Disease‘, os traballadores que padecen tensións, teñen un nivel de responsabilidade moi elevado e toman decisións de maneira constante consomen maior cantidade de comida rápida e menos porcións de froitas e verduras, realizan menos actividade física e teñen unha maior inclinación a comer mentres realizan outra tarefa. Algúns dos erros máis habituais son os seguintes:

  • Non almorzar máis que un, nada nutritivo, café.
  • Comer fóra de casa, con presión, con présa e probablemente con ansiedade.
  • Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Consumir alimentos hiperenergéticos, extradulces ou extragrasos, precisamente para estimular a secreción de serotonina e outros mediadores, como compensación á tensión e a ansiedade.

  • Acumular tensión durante o día e traducila pola noite nun ataque pouco reflexivo da neveira.
  • Abusar dos cafés e as bebidas excitantes durante o día e terminar o día con algunha copa de alcol.
  • Mascar chicle acotío e estimular a secreción de mollos gástricos de maneira innecesaria.
  • Non realizar nada de actividade física nin ter momentos de relax entre semana.

Combater o cansazo coa alimentación

Xa sexa polo volume de traballo, as longas viaxes ou as alteracións do horario, o executivo ou directivo tende a alterar o seu ritmo circadiano; é dicir, o “reloxo biolóxico” ou aqueles factores que levan a que o organismo funcione como un reloxo. Os principais síntomas que se perciben ao alteralo son a tensión, o insomnio, a irritabilidad, os cambios de humor, a fatiga, as alteracións do apetito e o estreñimiento.

En ‘Ergonomía práctica’, de José Luís Melo, explícase que todos os seres vivos teñen dous períodos moi diferenciados e asociados: o cansazo e o descanso. Con todo, o executivo e o empresario teñen moita dificultade para descansar e desconectar das súas responsabilidades, o cal consome e prexudica ao seu organismo. Hai que ter en conta que a mala alimentación tamén leva a un maior esgotamento. Por iso, para combater o cansazo, recoméndanse:

  • Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Alimentos ricos en antioxidantes: froita fresca e ensaladas a diario, para rexenerar ao organismo afectado pola tensión.

  • Hidratación suficiente; de preferencia, auga, zumes naturais e infusións. É importante evitar os refrescos, as bebidas moi azucaradas, o alcol e o café.
  • Alimentos que proporcionen enerxía en pouco tempo, pero que á vez sexa duradeira, que sexan fáciles de consumir, en calquera momento do día, e que sexan moi nutritivos:

    • Froitos secos.
    • Chocolate puro.
    • Hidratos de carbono (pan, arroz ou pasta) con fibra, integrais.
    • Carnes magras.

Por que non é boa idea porse a dieta

Unha enfermidade moi frecuente entre os executivos é a obesidade, derivada dun mal control da tensión, uns malos hábitos alimentarios, o sedentarismo e consumo habitual de alcol. Con todo, “porse a dieta”, no sentido máis coloquial da expresión, non é boa idea, porque o ritmo de traballo é alto e o rendemento é esencial: se optásemos por unha dieta restritiva, non conseguiriamos o obxectivo desexado.

Que se recomenda, entón? Corrixir os malos hábitos alimentarios e optar por uns máis saudables:

  • Un momento de reflexión para recoñecer que hábitos ou que circunstancias empúxannos a practicar malos hábitos alimentarios e empezar por modificar as causas: as présas, a improvisación…
  • Deas-ayunar: cortar co xaxún. E buscar unha opción de almorzo que achegue enerxía e saciedade: leite con galletas de fibra, iogur con cereais ou froita, barrita de cereais e rolo de xamón e queixo…
  • Facer máis tentempiés saudables e menos cafés. O café bloquea a adenosina (neurotransmisor) e iso xera o efecto de sentirse activo, con todo, en exceso pode provocar ansiedade. Os tentempiés poden ser os froitos secos, a auga, a froita, as barritas de cereais, etc.
  • Comidas lixeiras e sinxelas, non copiosas nin graxas, porque a tensión retarda e dificulta a dixestión, ademais de alterar a metabolización dos alimentos.
  • Non estar máis de 4 horas en xaxún.
  • Tomar alimentos con fibra en todas as comidas para combater o estreñimiento: cereais, froita, verduras ou ensaladas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións