Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Exercicio e verduras contra a obesidade

A taxa de obesidade en España duplicouse nos últimos 25 anos, pero esta tendencia pódese cambiar se se mellora a alimentación e evítase o sedentarismo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 30 de Novembro de 2018

A obesidade é unha enfermidade de carácter grave cada vez máis presente nas sociedades desenvolvidas. A ausencia de actividade deportiva, xunto cunha mala alimentación, provoca cada ano un aumento no número de casos de exceso de peso, tanto en adultos como en nenos. En España, en tan só 25 anos, a porcentaxe de poboación que sofre obesidade duplicouse: pasou dun 7,4 % a un 17 % na actualidade. Os datos resultan aínda máis preocupantes no caso dos menores, pois un 40 % dos pequenos españois ten sobrepeso, case a metade. Como reverter esta situación? Neste artigo lémbrase que é fundamental fomentar o desenvolvemento habitual dalgunha actividade física e o consumo diario de froitas e verduras, e entre estas últimas, algunhas de forma especial.

Existe un gran número de enfermidades cardiovasculares que poden derivar da obesidade, a mala alimentación ou a falta de actividade física. No caso da diabetes de tipo 2, o risco de sufrir esta enfermidade é tres veces máis alto en persoas con obesidade.

Son moitos os factores que impulsan, cada vez máis, unha sociedade sedentaria e mal alimentada. O ritmo de vida acelerado, a ausencia de tempo suficiente para cociñar en casa ou a facilidade para acceder a alimentos ultraprocesados fai que se recorra de forma habitual a estes produtos, normalizando unha mala alimentación. Así mesmo, as longas xornadas de traballo ou as responsabilidades diarias fan que apenas quede tempo, ganas ou enerxía para desenvolver algunha actividade física.

Por tanto, non se trata só para comer mal e non facer exercicio, senón que detrás escóndense outros moitos factores culturais, sociais, ambientais, económicos e, mesmo, políticos. É imprescindible abordar esta situación con urxencia para concienciar á sociedade sobre os riscos que levan hábitos de vida pouco saudables.

E, ademais, resulta fundamental fomentar o desenvolvemento habitual dalgunha actividade física e o consumo diario de froitas e verduras. Segundo algunhas enquisas, o 62 % dos nenos españois confesa que non practica ningunha actividade deportiva dentro da contorna escolar. A alimentación tamén é unha cuestión de hábitos e educación. Os datos expostos reflicten que máis da metade da sociedade non come as pezas de froita e verdura recomendadas, substituíndoas por alimentos procesados e prexudiciais para a saúde.

Alternativas saudables para afrontar esta situación

A inxesta de verduras conxeladas é unha das mellores alternativas para combater o sobrepeso ou a obesidade. Grazas ao coidadoso proceso de ultracongelación , o produto mantén todas as súas propiedades. Ademais, pódense adquirir en calquera época do ano.

Aínda que o consumo de todo tipo de verduras é beneficioso para perder peso e equilibrar o organismo, existen algunhas que son máis adecuadas para incluír en dietas de adelgazamento, polo seu alto contido en nutrientes e o seu baixo contido en graxas:

  • A cenoria é unha gran aliada. Pódese incorporar á alimentación de múltiples formas: en batidos, guisos, salsas, sofritos... ou mesmo se pode consumir en cru. A cenoria componse de fibra, betacarotenos e encimas dixestivas, polo que é perfecta para baixar de peso.
  • O pepino pertence á familia da sandía e a cabaza e destaca polo seu alto contido en vitaminas do grupo B. Tamén contén acedo fólico, vitamina C, calcio, ferro, magnesio, fósforo, potasio e zinc. Ademais de mellorar a saúde dixestiva e impulsar a perda de peso, protexe ao corazón e ao cerebro, combate o cansazo e é un gran antiinflamatorio natural.
  • A alcachofa está entre os alimentos máis comúns nas dietas de adelgazamento. Combate o estreñimiento grazas ao seu alto contido en fibra, que tamén se encarga de protexer o intestino. Ten vitaminas, minerais e flavonoides como o potasio, o magnesio, o ácido fólico ou o cinarósido, que conta con propiedades antioxidantes.

  • As espinacas, ademais de ser saborosas, teñen moitas propiedades nutricionais. Están compostas por auga e proteínas vexetais, e o seu contido en graxa é moi baixo. O talo é moi rico en fibra, polo que é importante non refugalo. Entre os nutrientes máis abundantes, presentes nas follas de espinacas, destacan as vitaminas A, C, E, K, B1, B2 e B6. Ademais, conteñen ferro, magnesio e calcio. Para adelgazar, é esencial non cociñalas con auga, para que non perdan os nutrientes. Pódense facer nunha tixola con pouco aceite ou incorporar a unha ensalada.
  • Os pementos tamén son grandes aliados na perda de peso. É importante consumilos en pequenas cantidades e crus, para que manteñan todos os seus beneficios. Son vexetais moi beneficiosos á hora de queimar calorías; o seu alto contido en capsaicina eleva a temperatura do corpo e favorece a perda de peso.

Co obxectivo de concienciar á sociedade sobre a necesidade de incorporar as verduras na dieta diaria como hábito de vida saudable, a Asociación Española de Fabricantes de Vexetais Conxelados (ASEVEC) conta cun espazo en Internet que permite coñecer con profundidade e rigor o mundo das verduras conxeladas. Na páxina pódese ver o proceso de fabricación das verduras conxeladas, as zonas españolas onde se recollen as diferentes variedades, consellos de saúde e ata o mellor tratamento e uso na cociña para elaborar pratos deliciosos.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

ASEVEC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto