Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Existen as “chuches” saudables?

É saudable que os nenos coman alimentos doces, pero sempre con preferencia por aqueles cuxo dulzor é natural ou están endulzados da maneira máis sa posible

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 03deOutubrode2013
Img chuches sanas listg Imaxe: mpellegr

Chuchería é sinónimo de azucre. Non hai que negar a maior. Non existen chucherías saudables por moito que se empeñe a industria en transmitir a idea de que son vehículo de vitaminas, minerais ou antioxidantes. Para cumprir esta función dietética, a natureza brinda a froita fresca, mentres que o saber culinario ofrece a posibilidade de converter estes alimentos, noutros aínda máis doces e concentrados en enerxía e nutrientes; a froita desecada. Na vida cotiá, o consumo de alimentos doces -que non chucherías- debería estar integrado dentro dunha alimentación saudable e equilibrada. E está ben que os nenos cómanos, sempre con preferencia polos que teñen un dulzor natural ou están endulzados da maneira máis sa posible, tal como suxírese a continuación, co seguintes seis ideas de “chuches” saudables.

Img chuches sanas
Imaxe: mpellegr

O gusto innato polos alimentos doces

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Falar de chucherías, en termos nutricionais é falar de azucre nos seus máis diversas e curiosas presentacións: azucre, jarabe de glicosa, dextrosa…, e dunha infinidade de ingredientes igual de superfluos como gelatina, aromas, colorantes, e demais aditivos acidulantes, espesantes, gelificantes ou potenciadores do sabor. En resumo, as chucherías son superfluas no nutricional: achegan calorías baleiras (enerxía desprovista de nutrientes), polo que se o consumo é frecuente ou excesivo, esgota as reservas de nutrientes reguladores corporais. Son superfluas en termos de saúde: está demostrada a asociación entre o consumo de chucherías e a carie, a ganancia de peso, malas dixestións e hinchazón abdominal, maior risco de infeccións de fungos, bacterias e parásitos. E superfluas en cuestión de educación alimentaria: polo xeral son alimentos tan procesados e con tantos aditivos que se afastan do valor en grao sumo natural, o menos procesado e manipulado.

Sen perder de vista o aspecto prescindible destes alimentos na dieta habitual, tampouco cabe obviar o gusto innato polo sabor doce, así como a resposta hedónica positiva que se desprende ao probalo. Na revisión sobre as preferencias alimentarias innatas ou adquiridas, dirixida pola especialista en desenvolvemento e comportamento infantil Alison K. Ventura, constátase que “o gusto dos nenos por todo o que é doce non é só un produto da tecnoloxía actual e da publicidade, senón que reflicte a súa bioloxía básica”.

Esta apetencia inherente ao ser humano polo doce, segundo reflíctese na literatura médica, xogou un papel relevante na evolución e na nutrición humana, “axudando a orientar a conduta alimentaria cara aos alimentos que proporcionan máis enerxía”. Pero, que facer cando esta apetencia innata dos nenos atópase cunha tenda de lambetadas? A continuación detállanse seis suxestións doces que nos permiten salvar ese momento con alternativas máis saudables ás chucherías comerciais.

Seis ideas de “chuches” saudables

  1. Img chuch
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Froita en almíbar. Ademais de pexego e piña en almíbar -os máis comúns-, é posible conservar en almíbar calquera froita, segundo a tempada. O azucre é un conservante natural e universal, aínda que o seu consumo como tal ou a inxesta de alimentos aos que se engade en gran cantidade ha de ser moderado e ocasional. Non hai que obviar a relación demostrada entre o exceso de azucres e determinadas doenzas como carie dental, exceso de peso, deficiencias vitamínicas e, mesmo, maior risco de diabetes. A froita en almíbar, aínda que non se equipara a unha chuchería desde o punto de vista nutricional, si é un alimento moi azucarado, polo que non se debe ofrecer de continuo como alternativa á froita fresca. As froitas escarchadas troceadas, soas ou mesturadas con froitos secos, tamén poden ser un bo substituto das chucherías en momentos concretos nos que os nenos demanden algo moi doce con insistencia.

  2. Barritas enerxéticas caseiras. Consiste en mesturar ao gusto variedade de sementes (pipas de girasol, pipas de cabaza, sementes de sésamo, amaranto…), de froitos secos troceados (améndoa, abelá, noces…) e de froitas desecadas, como as uvas pasas, as ciruelas ou os orejones. Por outra banda, quéntase melaza de cereais que será a base para o caramelo. Engádese a mestura á melaza cando estea a ferver, báixase o lume e déixase á calor media ata que se forme unha masa máis densa. O seguinte paso é estender o engrudo nun papel de forno, e hornear uns minutos ata que a masa quede crujiente. Se parte en anacos e ofrécese aos nenos a modo de barrita doce e enerxética.

  3. Img chuch
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Améndoas garrapiñadas. As améndoas garrapiñadas son a receita máis común, aínda que se pode embadurnar en caramelo calquera froito seco, aqueles que máis gusten aos nenos. Sen perder de vista que o azucre caramelizado desvirtúa o valor nutritivo natural dos froitos secos, á vez que endulza, as garrapiñadas convértense nunha “chuche”, aínda que máis saudable, xa que achegan todas as vantaxes nutricionais dos devanditos alimentos.

  4. Orejones ou ciruelas secas recheas de améndoa ou abelá moída. Estes aperitivos doces e nutritivos pódense converter nunha sorpresa para os nenos, que tamén poden colaborar na cociña a elaborar esta sinxela receita. Para facilitar a dixestión das froitas desecadas, convén escaldarlas uns minutos en auga fervendo. Ábrense pola metade e resérvanse. Tóstanse apenas os froitos secos elixidos e machúcanse ata obter un granulado máis ou menos fino, segundo gustos. O resultado mestúrase cun pouco de melaza de cereais (millo ou cebada, polo seu sabor máis suave) e con este engrudo énchense as froitas desecadas. Xa están listas para que os nenos póidanas comer como doces tentempiés entre horas.

  5. Img chuch san1
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    “Piruletas de chocolate”. A autora de ‘O receitario máxico‘ , Desiree Arancibia, escribiu o seu libro convencida de que “cociñar en familia é divertido” e coa sabia intención de que os pequenos descubran que “alimentarse é moito máis que comer”. Para iso, propón aprender receitas elaboradas con materias primas sas. Cun toque “máxico” de sabor e cor, converte sinxelos alimentos como as froitas en deliciosas “chucherías” sas, nutritivas e naturais, ideais para ofrecer como alternativa a todo tipo de gominolas. Unha das súas propostas son as “piruletas de chocolate”, moi vistosas e fáciles de facer. Arancibia suxire “cortar a froita en rodajas, picar cun palito de xeado ou espeto e pór no conxelador durante media hora. Fundir un chocolate (52%-70% de cacao, pode ser interesante) ao baño maría. Sacar a froita do conxelador, untar no chocolate fundido, depositar as piruletas sobre papel vexetal e deixar arrefriar na neveira”.

  6. “Barquitas de laranxa”. A mesma autora propón esta receita que, a modo de resumo, consiste en cortar as laranxas pola metade, espremelas e reservar as cascas como molde. Énchense do zume mesturado con agar-agar e déixanse arrefriar na neveira. Se se queren facer “barquitas” basta recortar papel para facer as velas e picalas cun pau de espeto. Por outra banda, o agar-agar pódese usar como espesante para presentar unha macedonia de froitas vistosa con textura gelatinosa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións