Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Fabas frescas de tempada

Un prato xeneroso de fabas frescas e outras verduras garante a metade da fibra necesaria para todo o día e unha boa dose de folatos, ferro, magnesio e potasio

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 12deXuñode2012

A primavera é unha tempada propicia para comer fabas frescas que se sementaron no inverno. As diferenzas nutricionais con respecto ás fabas secas son substanciais, en especial, en referencia ao valor enerxético e ao seu contido en carbohidratos e en proteínas. A tempada é tan curta, apenas dura unhas semanas ou uns meses, que merece a pena saber que se manteñen frescas ata catro días no frigorífico e que hai diferentes formas de cociñar e presentar esta “verdura-legume” para degustala durante o tempo que dura o seu colleita.

Img
Imaxe: Jennifer Woodard Maderazo

A semente de faba crúa contén un alto contido en proteínas e bos valores para o potasio, o calcio, o magnesio, o fósforo e o ferro, en comparación con outras leguminosas. O valor destes elementos nutritivos duplícase ou se triplica nas fabas secas, fronte ás frescas. No entanto, durante a tempada de recollida das fabas frescas, estas leguminosas son boa fonte de fibra e de vitaminas do grupo B, como os folatos e a niacina.

Fabas frescas: ricas e con fundamento nutritivo

As fabas frescas son boa fonte de fibra, folatos e niacina, por tan só 54 kcal por cada 100 gramos

As fabas compórtanse como verduras no aspecto nutritivo, mentres que no aspecto enerxético apenas proporcionan 54 kcal por cada 100 gramos, catro veces menos enerxía que a mesma cantidade de grans secos. Si hai que considerar a forma de cociñado, xa que o costume de acompañalas con abundante xamón ou bacón, así como ser moi xenerosos co aceite ao guisar as fabas, desvirtúa por completo a lixeireza destas leguminosas frescas.

Un prato xeneroso de fabas frescas mesturadas con outras verduras para suavizar o seu pronunciado sabor, como un rehogado de cebola, cenoria e cabaza, garante un bo achegue de fibra. Proporciona uns 10 gramos de fibra, case a metade da cantidade diaria recomendada, que se estima en 25 gramos. O complemento proteico podería servirse como segundo prato en forma de peixe ou de pito, como proteína magra, ou ben podería cociñarse un prato único contundente. Neste último caso, ao estofado de fabas e verduras agregaríase ovo, xamón ou tacos de bonito ou salmón.

Ademais, as fabas frescas dixírense mellor, teñen hidratos de carbono de fácil asimilación, xa que ao non madurar non se transformaron en almidones xeradores da molesta dixestión e flatulencia, habitual tras a inxesta de fabas secas.

As verduras de folla verde e legumes frescos, como as fabas e os guisantes, son as mellores fontes vexetais frescas e naturais de folatos e achegan unha cantidade nada despreciable de ferro. A combinación de ambos os nutrientes, reforzada por outros alimentos ricos en vitamina C que favorezan a absorción de ferro vexetal, fai a estes vexetais indicados en caso de anemia. Senllos nutrientes tamén están aumentados durante o embarazo, polo que a tempada natural destes vexetais é unha oportunidade para que as mulleres embarazadas varíen os menús e os pratos de verduras.

Fabas frescas, consérvanse así durante tres ou catro días no frigorífico

As fabas frescas consérvanse durante tres ou catro días no frigorífico ou nun lugar fresco e seco. Soportan moi ben o conxelado ata tres meses, aínda que antes de conxelalas, convén escaldarlas. O escaldado consiste en quentar as fabas en auga fervendo durante dous minutos, deixalas arrefriar e conxelalas unha vez que as sementes estean frías. Desta forma, tras descongelarlas, as fabas xa están listas para engadir a todo tipo de pratos.

As fabas que se consuman frescas e verdes, sen deixar madurar e secar a semente, colléitanse cando as vainas alcanzan un tres cuartas partes do seu volume final. A medida que maduran, os azucres naturais que forman parte da súa composición transfórmanse en almidón e o froito perde o seu dulzor agradable e a súa consistencia tenra.

As vainas deben estar turgentes e crujientes, cunha cor verde brillante. Se ao dobralas non rompen, é sinal de que non están frescas. As manchas de cor marrón na vaina son un claro signo de descomposición. As sementes frescas identifícanse a súa cor verde pálido ou branco cremoso.

RECEITAS CON FABAS

A combinación de fabas frescas debulladas con xamón é moi recorrente. No entanto, gáñase orixinalidade con presentacións como a tosta de fabas frescas con ibérico, a ensalada de fabas e gambas, a crema fina ou o ovo escalfado con fabas e xamón. Ao ser unha leguminosa fresca cun sabor pronunciado e inconfundible, a mestura con verduras suaviza o sabor final do prato con moi bos resultados, como na receita de fabas campestres. Aínda que son pratos pouco tradicionais, tamén destacan as preparacións que combinan diversos legumes. Pódese probar a suculenta receita de feixóns vermellos estofadas con fabas verdes.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións