Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Facer dieta ou exercicio, que é mellor para adelgazar?

Para potenciar a perda de peso de maneira saudable, non basta con porse a dieta ou facer algo de exercicio, senón que é preciso unha adecuada combinación de alimentación e deporte

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 08 de Febreiro de 2016
img_diet gym hd 1

O exceso de peso é unha das grandes preocupacións de saúde na nosa sociedade. Cada día, nalgún lugar do mundo alguén se pon a dieta ou sae a correr co obxectivo de perder peso. Pero, que é mellor para adelgazar: porse a dieta ou facer exercicio? Para dar resposta a esta pregunta, no presente artigo repásase a situación actual do sedentarismo e a obesidade, apúntanse algunhas das investigacións que se fixeron sobre o tema, ademais das posicións dos expertos, e ofrécense recomendacións concretas.

Img diet gym
Imaxe: yeti88

Obxectivo: perder peso, cal é a situación actual?

Img dejo cenar 01
Imaxe: belchonock

O notable aumento das cifras de prevalencia de obesidade non se debe só a cambios no compoñente xenético do ser humano. A alta dispoñibilidade de alimentos calóricos e a elevada taxa de sedentarismo son, en gran medida, responsables do incremento da obesidade. Hoxe día, disponse a diario de gran cantidade de comida, de racións con tamaños cada vez maiores e de alimentos con gran densidade enerxética. Ademais, a sociedade é cada vez máis sedentaria, tal e como advirte a Organización Mundial da Saúde (OMS), posto que en moitos países entre un 30% e un 50% da poboación mantense inactiva.

O desequilibrio do balance enerxético (consumo de calorías maior que o gasto de calorías) está na base da orixe da obesidade e, tamén, na base do seu tratamento. Os expertos e investigadores que traballan con esta enfermidade pensan que unha falta de mecanismos de control na inxesta alimentaria, alteracións no gasto enerxético ou desaxustes na regulación das reservas lipídicas poden ser os desencadenamentos do aumento de peso corporal.

En todos os documentos de consenso sobre tratamento do exceso de peso, os especialistas coinciden en que implementar as medidas dietéticas adecuadas e potenciar a actividade física son as medidas terapéuticas recomendadas para o control ponderal.

Dieta e actividade física: a combinación gañadora

A actividade física e a alimentación son os alicerces do tratamento da obesidade. Segundo a Sociedade Española do Estudo da Obesidade (SEEDO), a actividade física e o exercicio son compoñentes no manexo da perda de peso, inexcusablemente xunto a un plan de alimentación estruturado, xa que a práctica de exercicio físico como forma illada de tratamento na obesidade non parece ter un papel destacado na baixada de peso. A SEEDO menciona algúns estudos realizados entre 1995 e 2005 nos que non se observaban grandes perdas de peso cando se realizaba só actividade física como estratexia para baixar peso.

Img bici veggie
Imaxe: wujekspeed

Con todo, si existen diversas investigacións nas que se observa que a práctica de exercicio físico axuda no mantemento do peso corporal a longo prazo. Ademais, os beneficios para a saúde que posúe a práctica de actividade física fan que todas as sociedades científicas relacionadas coa saúde recomenden hoxe día facer exercicio.

Estudos posteriores reafirmaron estas conclusións. Tal é o caso da revisión publicada en 2014 por Swift e os seus colaboradores (“The role of exercise and physical activity in weight loss and maintenance”), onde se observou que a menos que o volume de actividade aeróbica sexa moi alto, a perda de peso que ocorre é clinicamente pouco significativa. Aínda así, os autores coinciden nos beneficios da actividade física na saúde en xeral e en concreto no mantemento do peso a longo prazo.

A American College of Sports Medicine publicou un documento de consenso no que expuña que existía suficiente evidencia para afirmar que unha actividade física de intensidade moderada (de entre 150 a 250 minutos á semana) podía axudar a conseguir unha perda de peso só moderada e que un maior grao de actividade física (máis de 250 minutos á semana) asociábase a perdas de peso significativamente importantes. Se se relaciona unha actividade física moderada á restrición dietética, podía mellorarse a perda ponderal.

Recomendacións concretas para perder peso

Á luz dos estudos, ambos os tipos de tratamentos, dieta e exercicio, deben utilizarse de maneira conxunta para potenciar a perda de peso. O equipo de saúde debe valorar cada caso en concreto e establecer unha pauta de alimentación e actividade física específica para cada persoa, co obxectivo de adaptarse aos seus hábitos e costumes e potenciar ao máximo a perda ponderal e o mantemento do peso perdido. O dietista-nutricionista estudará os hábitos alimentarios actuais e establecerá, de forma conxunta con cada individuo, o plan de alimentación e dieta hipocalórica adecuado. En canto á actividade física, deberanse potenciar actividades aeróbicas, se é posible a diario, de polo menos uns 20-30 minutos; aínda que un estudo da capacidade física de cada persoa será necesario para establecer a intensidade e duración de cada actividade.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións