Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Falsos delgados, falsa saúde

Estar delgado non é sinónimo de estar san, xa que é posible ter un peso normal e acumular graxa interna

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 11 de Novembro de 2014

A beleza está no interior e a graxa poida que tamén. O pasado verán, os medios de comunicación fixéronse eco dunha exposición do doutor Steve Blair, profesor da Universidade de Carolina do Sur, que puxo o foco sobre a aparencia, sobre o que parece ser pero non é. Os seus estudos profundan nas teorías que advirten de que se pode aparentar estar delgado e, con todo, ter acumulada graxa perigosa nos órganos vitais. En definitiva, que manterse delgado non é garantía de estar san. Blair avoga por introducir a actividade física como ferramenta esencial para asegurar que haxa correlación entre peso e saúde. Neste artigo, repasamos os principais achados sobre as falsas aparencias de saúde.

Imaxe: victorO

Falsos delgados, aparencias perigosas

Na literatura científica utilízase a expresión “falsos delgados” (skinny fat, en inglés) e o acrónimo “TOFI” (Thin Outsider, Fat Inside; en español, “delgado por fóra, gordo por dentro”), que acuñou en 2007 Jimmy Bell, profesor de imaxe molecular no Imperial College de Londres. O profesor e o seu equipo analizaron a 800 persoas con máquinas de resonancia magnética para crear mapas que mostrasen onde acumulaban a graxa. Das mulleres escaneadas por Bell e os seus colegas, o 45% rexistraba un índice de masa corporal (IMC) normal, pero o mapa revelaba niveis excesivos de graxa interna. Entre os homes, a porcentaxe foi case do 60%. Por iso, Bell concluíu que ser delgado non significa automaticamente non ter exceso de graxa.

A graxa interna que rodea órganos vitais podería ser tan perigosa como a graxa externa

A importancia deste descubrimento plásmase nunha teoría. A graxa interna que rodea órganos vitais como o corazón, o fígado ou o páncreas, invisible a primeira ollada, podería ser tan perigosa como a graxa externa máis evidente que se acumula debaixo da pel. Un pasou máis que avanzou o equipo financiado polo Britain’s Medical Research Council é que as persoas que manteñen o seu peso a través de dieta en lugar de facelo mediante o exercicio é probable que teñan maiores depósitos de graxa interna, mesmo se son delgadas. Ademais, os médicos temen que as persoas delgadas poidan asumir falsamente que están sas porque non teñen sobrepeso.

Graxa interna, graxa externa e desenvolvemento muscular

Seis anos máis tarde da investigación de Bell, o doutor Steve Blair desenvolveu esa idea e agregou un novo dato: as persoas de fisionomías máis xenerosas teñen onde albergar o excedente, pero no caso das anatomías máis concisas, leste vai parar aos órganos ou arterias. Isto tradúcese en que os obesos en boa forma física poderían estar máis sans que os delgados en mala forma. A clave reside no mapa de graxa do informe Bell, ao que Blair engade unha nova variante que confirma a necesidade de cuestionar as aparencias. Á graxa externa e á graxa interna súmaselle o desenvolvemento muscular. É dicir, aínda que o nivel de graxa sexa equilibrado e o IMC aceptable, unha carencia de desenvolvemento muscular pode ser tamén perigosa.

Os médicos non están seguros acerca dos perigos exactos da graxa interna, pero algúns sospeitan que contribúe ao risco de enfermidades do corazón e diabetes, e cada vez é máis evidente que está detrás da síndrome metabólico. As teorías suxiren que a graxa interna altera os sistemas de comunicación do corpo. A graxa que envolve os órganos internos podería enviar sinais químicos erróneas para almacenar graxa no fígado ou no páncreas. En última instancia, podería dar lugar a resistencia á insulina e a potenciar diabetes tipo 2 ou enfermidades do corazón.

Blair apunta que, polo menos como prevención, poténciese a actividade física. Ten moi presente o que Bell sostivo: os loitadores de Sumo teñen un mellor perfil metabólico que persoas moito máis delgadas, pero sedentarias, porque a graxa dos deportistas almacénase principalmente debaixo da pel e non se adhire aos seus órganos nin aos seus músculos vitais. De feito, os expertos non dubidan de que as persoas activas con sobrepeso teñen mellor saúde e menos riscos que as persoas fracas sedentarias.

Para estar sans, non só dieta, tamén exercicio

A obesidade é un factor de risco, pero segundo os expertos, existen outros máis perigosos. Fumar, a xenética e as taxas de presión arterial e colesterol son os determinantes máis importantes tanto para a formación de graxa externa como interna. Por iso, cando se trata de estar en forma, os expertos sinalan que non hai atallo. Se o que se desexa é estar delgado, entón talvez a dieta é suficiente. Pero se se busca estar saudable, o exercicio ten que ser un compoñente importante do estilo de vida.

A boa noticia é que a graxa interna quéimase facilmente a través do exercicio habitual e cunha mellora na dieta, que limite os alimentos máis grasos. O doutor Bob Ross, un experto en obesidade da Universidade de Queen, en Canadá, asegura que se se fai exercicio, aínda que non se baixe de peso, o feito de queimar calorías ten un efecto efectivo para combater a graxa visceral.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións