Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Fame emocional: fuxir dos problemas a través da comida

O confinamento pon a proba o noso estado de ánimo e existe o risco de querer controlalo comendo: os datos de consumo suxiren que buscamos consolo na comida insana

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 12deAbrilde2020
apetito emocional estres problemas Imaxe: Richard Reid

Durante o mes de marzo, as vendas en liña de produtos de gran consumo subiron un 48 %. Moitas destas compras foron alimentos ‘capricho’ (como snacks, pastelería ou doces) para aplacar a ansiedade, o aburrimento ou a angustia do confinamento. En medicamento a isto denomínaselle fame emocional: o modo de distraernos ou de negar os problemas mediante a comida. Ollo! Este comportamento pode provocar enfermidades a medio prazo e facer que salgamos de casa peor de como entramos. Con axuda dunha nutricionista, contámosche como recoñecer estas situacións e dámosche algunhas claves para evitar a mala alimentación durante o resto da corentena.

Na segunda semana de confinamento social —entre o 23 e o 29 de marzo—, as vendas en liña en España de produtos de indulxencia, é dicir, chocolates, patacas fritas ou galletas, creceu un 20 %; os de almorzo e merenda, un 21 % e os de repostaría en casa, un 57 %. Estes datos, que desvelou recentemente a consultora Nielsen, son unha radiografía exacta dun termo médico que se acuñou nos anos oitenta: a fame emocional.

Dirixido a explicar o uso da comida como distracción ou negación dos problemas, esta conduta pode levar patoloxías posteriores relacionadas co sobrepeso ou os trastornos alimentarios. “A fame emocional é esa fame ligada a sensacións e estados de ánimo, moitas veces negativos, como tristeza, cansazo, rabia ou aburrimento, aínda que tamén a emocións positivas. Estes momentos de inquietude, xunto co feito de sentirnos encerrados, de non ter liberdade de elección, lévanos a buscar acougo naquilo que temos máis a man: a comida”, afirma a nutricionista Rosa Bayerri.

A comida sempre foi un recurso para atopar consolo e, mesmo, pracer para todos os individuos, despois dunha xornada de traballo, dunha discusión, dun bo ou mal día… Pero o problema chega ao estar confinados: todo se acrecenta e, ademais, córrese o risco de consumir máis produtos insanos. “Cando comemos baixo esa fame emocional non o facemos buscando cubrir as necesidades enerxéticas do noso corpo; buscamos cubrir as nosas necesidades emocionais, e os produtos como os ultraprocesados, a pastelería, os snacks, o alcol, etc. están pensados e deseñados para iso. Son alimentos ricos en azucres, en graxas ou en sal ou, no peor dos casos, unha combinación de eles”, explica Bayerri.

As graxas e os azucres consumidos en exceso incrementan a liberación de dopamina, serotonina ou adrenalina, neurotransmisores que interveñen nos estados de ánimo, regulan os ciclos da fame e do soño. Así que, ao tomar este tipo de produtos actívase directamente a sensación de pracer. Un exemplo atopámolo no aumento de inxesta de cervexa durante o confinamento. Segundo un informe de Kantar, de cada dez españois, oito asocian o consumo de cervexa co aperitivo ou a comida, e sete ao verán e a paella. É dicir, beber cervexa lévanos a eses momentos nos que sentimos pracer e fomos libres. “É unha mal aprendizaxe consumir estes alimentos e a súa satisfacción”, engade a nutricionista.

Como evitar a mala alimentación no confinamento

Para fuxir desa fame emocional, alimentarse ben e manter un estado de saúde óptimo durante o confinamento e, o que é máis importante, tamén despois do peche, hai que establecer rutinas e pautas. “Hai que chegar á aprendizaxe consciente de consumir alimentos sans, de cociñar para os demais pero tamén para nós, de ter uns horarios de comida regulares, de diferenciar a fame física da fame emocional… Isto fará que, de forma natural, elixamos alimentos e non produtos comestibles de pouca calidade”, afirma Rosa Bayerri, que lanza estes consellos:

  • Realiza unha boa compra, con alimentos sans e sen ultraprocesados.
  • Feixe exercicio físico para obter un beneficio tamén psicolóxico; hai que sentir pracer a través doutra actividade diferente a comer.
  • Dorme as horas necesarias. Se se dorme menos, xorde a irritabilidad e o cansazo, e iso levaranos a comer alimentos calóricos.
  • Bebe auga. Este hábito tamén se debe ter nos domicilios, non só na mesa da oficina.
  • Ocupa o teu día. Se non podes traballar, escolle outras actividades que sempre desexaches facer.
  • Busca receitas elaboradas con produtos sans, vistosos e gustosos. Agora tes tempo para levalas a cabo.
  • Evita a sobreinformación, así chegarás a unha mentalidade positiva.
  • Se a situación supérache, non só por cuestións de alimentación, pide axuda a un profesional.

Así foron nosas compras na segunda semana de corentena

Segundo os datos da consultora Nielsen, así foi o incremento no consumo en liña na semana do 23 ao 29 de marzo respecto da semana anterior:

  • Produtos frescos: +21,7 %.
  • Alimentación envasada: +14,3 %
  • Produtos de indulxencia (doces, snacks e galletas): +20 %
  • Almorzo e merenda: +21 %
  • Produtos de repostaría: +57 %
  • Celulosas e desechables: +14 %
  • Artigos para a saúde: +111 %

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións