Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Febreiro: as fabas secas

Una dos legumes con maior contido en proteínas e ferro

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 19 de Febreiro de 2007


A faba, tamén chamada fabera, habón ou habichuela, pertence á familia das leguminosas. É propia de Oriente Medio e cultívase desde fai miles de anos nos países mediterráneos. Cos anos o seu cultivo estendeuse a zonas cálidas de todo o mundo.

Moita enerxía concentrada

O valor nutritivo das fabas é distinto se son frescas ou secas. As fabas secas en comparación coas frescas teñen maior cantidade de hidratos de carbono e proteínas, polo que o seu valor enerxético é elevado.

As fabas secas son máis calóricas e protéicas que as frescas

O achegue de hidratos de carbono oscila entre un 55 e 60%. O almidón é o compoñente maioritario. Na súa composición destaca o seu elevado achegue de fibra -procedente da pel- que facilita o tránsito intestinal, pero que algunhas persoas non toleran demasiado ben, xa que lles xera exceso de gases ao ser fermentada pola flora intestinal.

As fabas secas son boa fonte de vitaminas do complexo B, en concreto de tiamina, niacina e folatos. En canto aos minerais destacan o potasio, o fósforo, o magnesio e o cinc, ademais dunha cantidade apreciable de ferro. O ferro que conteñen é non hemo, un tipo de ferro que se absorbe peor que o de orixe animal. Con todo, se se consomen xunto con alimentos ricos en vitamina C -pemento verde, tomate ou cítricos como sobremesa-, favorécese a súa asimilación.

Como mellorar as súas cualidades nutritivas

As fabas secas achegan unha cantidade importante de proteínas. Esa cantidade supera mesmo á das carnes, pero a súa calidade é inferior dado que son deficitarias nun aminoácido esencial chamado metionina. Este aminoácido atópase en boa proporción nos cereais e tubérculos, por iso, cando coinciden ambos os alimentos nun mesmo prato -fabas con arroz ou con pataca-, aumenta a calidade da proteína de todo o conxunto.

Na cociña: conservalas e cociñalas

As fabas secas non presentan en xeral problemas de almacenamento. É suficiente conservalas nun recipiente pechado e en lugar fresco e seco.

Con elas pódense elaborar pratos diversos como sopas, purés, potaxes e mesmo ensaladas.

En España é moi típico empregalas, substituíndo aos feixóns, nun cocido xunto con morcilla, carne de porco, chourizo e coles.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións