Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Febreiro: As noces

As noces son un dos froitos secos máis saudables para o corazón

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 05deFebreirode2007

A noz é a semente da árbore da nogueira. É nativa dunha rexión que se estende desde Italia ata China, aínda que hoxe en día o seu cultivo estendeuse por rexións tépedas de todo o mundo, en especial de Europa, Asia e Norteamérica.

Un alimento moi completo

As noces son froitos secos oleaginosos e como tal destacan polo seu elevado contido en graxa. En concreto, máis da metade do seu peso é graxa. Con todo a maior parte é rica en acedos grasos insaturados, é dicir, trátase dunha graxa moi saudable. Os ácidos grasos máis abundantes son o linoleico e o linolénico, ambos os esenciais. O linolénico pertence a sériea omega 3, do mesmo xeito que os ácidos grasos que se atopan na graxa do peixe. Esta particularidade das noces implica que o seu consumo axuda a reducir o nivel de colesterol e de triglicéridos no sangue, evitando ademais a formación de trombos e freando os procesos inflamatorios.

Ademais da graxa, as noces son boa fonte de proteínas de orixe vexetal. Estas son deficitarias en metionina, un aminoácido esencial -unidades máis sinxelas das proteínas- que abunda nos cereais, polo que ao combinar ambos os grupos -por exemplo pan con noces ou ensalada de arroz e noces- obtense unha proteína de tan boa calidade como a que contén a soia ou os alimentos de orixe animal. Tamén destacan na súa composición as vitaminas B1, B2, B3 e en especial a B6. Dos seus minerais sobresaen o fósforo, o potasio e o magnesio.

Aliadas do corazón

Debido á boa calidade da súa graxa as noces están especialmente indicadas en persoas con enfermidade cardiovascular e aquelas que teñan o colesterol e os triglicéridos elevados. É suficiente tomar 3-4 noces ao día, aínda que non hai que esquecer que, do mesmo xeito que outros froitos secos oleaginosos, son un alimento moi calórico, polo que se hai exceso de peso se ha controlar o seu consumo. É por este motivo que se se quere obter os efectos beneficiosos deste alimento sen incrementar o peso, hase de reducir a inxesta doutros alimentos grasos e calóricos que formen parte da dieta como a manteiga, a margarina ou os embutidos.

O seu emprego na cociña

As noces na cociña ofrecen moitas posibilidades, tanto crúas como cociñadas. No mercado as noces pódense atopar con casca ou peladas durante todo o ano, aínda que o inverno é a mellor tempada para adquirilas. Para unha maior comodidade, se as noces cómpranse con casca, pódense pelar con antelación e conservalas en frascos ben pechados para que se manteñan en bo estado e estea listas para o seu uso en calquera momento. Se se toman crúas é importante masticarlas moi ben para que a súa dixestión sexa máis fácil.

Este froito seco pódese incluír en diferentes tomas do día e pode formar parte de moitos pratos; primeiros, segundos e sobremesas. Combinadas con pan ou con queixo forman un bocado delicioso, aínda que hai un sen fin de receitas máis que inclúenas como ingrediente.

Suxestións de receitas con noces

  • Ensalada de noces e queixo
  • Cardo con noces gratinado
  • Sopa de allo con noces
  • Pementos verdes con arroz e noces
  • Raviolis con salsa de noces
  • Arroz con noces e espárragos
  • Intxaursalsa ou sopa doce de noces
  • Muesli tres cereais con mazá e noz
  • Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións