Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Fígado graso: dieta recomendada

Para evitar complicacións crónicas graves como a cirrosis ou o cancro de fígado, é clave unha selección adecuada de alimentos e complementos nutricionais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 14deXuñode2012
Img higado graso dieta listp Imaxe: Eunice

O fígado graso é unha afección caracterizada pola acumulación de graxa no fígado e é a enfermidade hepática crónica máis común no mundo occidental. Nestes casos, unha selección adecuada de alimentos e complementos nutricionais favorece a recuperación dos hepatocitos, as células hepáticas, e ata pode conseguir que o trastorno reverta, segundo a fase de desenvolvemento. Os consellos nutricionais para combater o fígado graso son claves. Requírese unha dieta con máis fibra, sen azucres simples, menos graxas malas e nada de alcol. Ademais, os ácidos grasos omega-3 están considerados os protectores do fígado.

Img higado graso dieta
Imaxe: Eunice

Consellos nutricionais para combater o fígado graso

Os síntomas que poden delatar un fígado graso son hinchazón abdominal despois de comer, plenitude, dixestións pesadas e fatiga crónica

A composición da dieta afecta á acumulación de graxa e a inflamación hepática. En consecuencia, unha alimentación adecuada, proposta con precisión e coñecemento por un nutricionista, convértese na diana para a melloría ou a curación desta doenza.

En termos xerais, o control das calorías da dieta é clave para favorecer a perda de peso en persoas con sobrepeso e obesidade. A estas indicacións súmanse outras infalibles como: aumentar o consumo de fibra, reducir os azucres simples e as graxas saturadas, aumentar os ácidos grasos omega-3 e suprimir sen dilación calquera tipo de bebida alcohólica.

  • Máis fibra: a fibra atrasa o vaciamiento gástrico. Isto provoca unha gran sensación de saciedade que contribúe a controlar o apetito e, de forma indirecta, axuda a reducir o peso. Ademais, a fibra limita o incremento da glucemia tras as comidas e axuda a controlar a resistencia á insulina, habitual nas persoas afectadas de fígado graso.

    Consellos prácticos: elixir o pan integral, do mesmo xeito que o resto de cereais (como o arroz, a pasta ou o cuscús). Substituír os cereais de almorzo por muesli ou por copos de avena ou millo ao natural, sen azucarar. Incluír legumes, segundo tolerancia, entre 2 e 3 veces por semana, así como engadir as verduras a cada comida. As de folla verde son idóneas para a protección hepática.

  • Sen azucres simples: unha alimentación rica en azucres simples diminúe a sensibilidade á insulina e aumenta o nivel plasmático de triglicéridos e acedos grasos libres, o cal conduce a esteatosis hepática. Pola súa asociación directa nos trastornos metabólicos, o papel nocivo da fructosa e a sacarosa (o 50% é fructosa) revisouse con amplitude. Estes azucres concéntranse de forma maioritaria no propio azucre usado para endulzar ou en aditivos edulcorantes (como jarabe de millo ou fructosa) que se engaden a alimentos procesados azucarados (pastelería, chucherías, refrescos, zumes…), pero tamén están presentes en alimentos que son doces por natureza, como as froitas.

    Consellos prácticos: prescindir de todo tipo de alimentos azucarados e receitas que conteñan azucre. O obxectivo é aprender a cociñar doce sen recorrer á adición de azucre. Como endulzante pódese empregar a estevia. Mesmo, será conveniente limitar de forma temporal o consumo de froita fresca pola súa achegue de fructosa á dieta.

  • Menos graxas malas: un exceso de graxas dificulta o metabolismo posprandial dos lípidos, co consecuente aumento da concentración plasmática de encimas hepáticas e de acedos grasos libres, o que favorece a acumulación de graxa en fígado (esteatosis) e a progresión do fígado graso non alcohólico. Así mesmo, o consumo en exceso de graxas saturadas e de graxas trans (peor aínda) aumenta o risco cardiovascular, un aspecto que se debe previr se se padece esta patoloxía hepática.

    Consellos prácticos: consumo xusto de aceite de oliva virxe extra (rico en acedos grasos monoinsaturados), como substitución dos alimentos ricos en graxas saturadas (leite enteiro, nata, queixos, manteiga, embutidos, touciño, carne graxa, pastelería e repostaría industrial que conteña aceite de coco ou de palma).

  • Nada de alcol: o alcol é un tóxico para o fígado, un órgano danado pola inflamación e o acúmulo graso.

    Consellos prácticos: eliminar o consumo de todo tipo de bebidas alcohólicas, incluídas as de baixa gradación, como a cervexa, o viño, a sidra, a champaña ou o cava.

Diagnosticar fígado graso, ou esteatosis hepática non alcohólica, é difícil porque non hai uns síntomas claros e definitorios. Aínda que é frecuente que as persoas afectadas manifesten claros signos dixestivos -hinchazón abdominal despois de comer, plenitude ou dixestións pesadas e longas-, estas molestias non se entenden como resultado dunha afección hepática, senón máis ben como molestias dixestivas que se soportan a pesar da súa incomodidade.

Con todo, o seu tratamento é clave para evitar complicacións crónicas graves como a cirrosis ou, mesmo, o cancro de fígado. Así o asegura a Sociedade Española para o Estudo da Obesidade (SEEDO), tras alertar de que o 90% das persoas con síndrome metabólico padecen fígado graso.

Omega-3, os protectores do fígado

Os baixos niveis circulantes de ácidos grasos omega-3 asócianse cunha maior lipogénesis de “novo”, é dicir, cun aumento da síntese hepática de graxas, un aumento da captación hepática de acedos grasos libres circulantes e unha diminución da oxidación de ácidos grasos. A suma deste tres factores empeora a esteatosis hepática.

A ciencia médica revela que un achegue adecuado de omega-3 (pode ser extra, en forma de complemento nutricional) é necesario para contrarrestar os efectos inflamatorios das graxas saturadas e trans, así como para reducir a esteatosis hepática. Ademais, a inxesta deste tipo de acedos grasos poliinsaturados ten efectos favorables nos lípidos plasmáticos, na función inmune e na insulina. Serve por tanto como complemento protector de afeccións cardiovasculares, xa que o fígado graso considérase un compoñente máis da síndrome metabólico, claro factor de risco vascular.

Consellos prácticos: probar a tolerancia individual aos peixes azuis, que ao conter máis graxa non sempre se toleran ben, pola dificultade inherente á enfermidade para metabolizar as graxas. O terapeuta, tras estudar a situación patolóxica do paciente, será quen valore a necesidade de tomar un complemento de ácidos grasos omega-3, así como a dose e a duración do tratamento complementario.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións