Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Fibra dietética: alimento para a saúde

Unha dieta rica en fibra é fundamental para previr numerosas enfermidades crónicas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 04deFebreirode2014

A fibra dietética ha deixado de ser unha actriz secundaria para converterse nunha das estrelas da nutrición. O cambio de rol é notable. Aquelas tímidas recomendacións acerca dos seus beneficios, que ata hai un tempo só centrábanse no seu papel para previr o estreñimiento -e ían acompañadas de bastantes “peros”-, son agora afirmacións sólidas e rigorosas que destacan os seus beneficios. É por iso que ningunha entidade de referencia dubida en proclamar que unha dieta rica en fibra é fundamental para previr numerosas enfermidades crónicas. O presente texto detalla dous das máis recentes novidades científicas relacionadas con este nutriente.

Img arroz fibra
Imaxe: Luca Nebuloni

O papel da fibra para previr enfermidades cardiovasculares

As principais causas das enfermidades cardiovasculares son, segundo a OMS, o tabaco, a falta de actividade física e unha dieta pouco saudable. Así, dado o importante papel da alimentación, vale a pena investigar sobre posibles estratexias que diminúan a incidencia destas patoloxías. É o que acaba de facer un equipo de investigadores, coordinado pola doutora Diane Threapleton, en dous rigorosos estudos publicados en maio e decembro de 2013.

  • Fibra e Accidente Vascular Cerebral (AVC). Na primeira das dúas investigacións, recollida na revista Stroke, avaliouse o papel do consumo de fibra na prevención dun tipo de accidente cardiovascular, o accidente vascular cerebral (AVC), tamén denominado “apoplejía” ou “ictus”. É unha doenza responsable da morte de nada menos que 6,2 millóns de persoas por ano. A conclusión do estudo foi a esperada: un maior consumo de fibra dietética asóciase de forma significativa cun menor risco de padecer un AVC.

    Os seus achados apoian as recomendacións dietéticas que instan a incrementar a nosa inxesta de fibra dietética e son especialmente importantes para persoas fumadoras, con exceso de peso ou con hipertensión, xa que o seu risco de AVC é maior. No documento detállase que aumentar en 7 gramos a inxesta diaria de fibra asóciase cunha diminución dun 7% no risco de sufrir un AVC. É algo factible, xa que dita cantidade atopámola nunha ración de arroz integral acompañada dunha peza de froita.

  • Máis fibra, menos risco cardiovascular. No segundo estudo, publicado na revista Britsh Medical Journal, Threapleton e colaboradores revisaron de forma sistemática todas as investigacións publicadas desde 1990 que avaliasen o papel da fibra dietética para previr as enfermidades cardiovasculares no seu conxunto. Trátase dun grupo de patoloxías que xera case a metade (48%) de todas as mortes que se producen en Europa e a principal causa de morte en todo o mundo.

    As súas conclusións tamén eran predicibles: unha maior inxesta de alimentos ricos en fibra tales como cereais integrais, froitas ou hortalizas, relaciónase cun menor risco de enfermidades cardiovasculares. Pero hai algo máis, xa que nas conclusións do seu artigo aclárase que os datos “proporcionan probas relacionadas co consumo de alimentos sen modificar e, por tanto, non apoian o consumo de alimentos enriquecidos especificamente en fibra proveniente de cereais ou hortalizas”. Noutras palabras, os beneficios observados ao consumir alimentos de orixe vexetal non son extrapolables a alimentos enriquecidos en fibra ou a suplementos dietéticos, algo que xa sinalou en maio de 2010 unha revisión sobre fibra dietética publicada en Nutrición Hospitalaria. “Os efectos [de los suplementos de fibra] son modestos en comparación cun enfoque centrado en alimentos sen mofificar que fomente o consumo de alimentos ricos en fibra”.

Canta fibra debemos consumir?

As recomendacións dirixidas a adultos propoñen consumir entre 25 e 38 gramos de fibra ao día, a partir de alimentos. Cal é a inxesta real de fibra en España? Segundo datos da última Enquisa Nacional de Inxesta Dietética (ENIDE) tomamos entre 17 e 21 gramos diarios. Trátase, sen dúbida, dunha situación que debe mellorar, e que significa substituír o pan branco por pan integral (mellor se é sen sal), o arroz branco por arroz integral, a pasta branca por pasta integral e os zumes de froita por froita enteira. Se, ademais, increméntase o consumo de legumes e froitos secos e diminúese ao máximo o consumo de alimentos superfluos, mellor que mellor.

Aínda que o consumo de fibra en España é baixo, máis alarmante é a inxesta de fibra que se produce cando cae nas redes das desacreditadas “dietas milagre“. Un exemplo bastante coñecido é a chamada Dieta Dukan, cuxo achegue de fibra oscila de 3 a 10 gramos ao día, segundo datos da Axencia Francesa para a Seguridade Alimentaria, do Medio Ambiente e Ocupacional (ANSES). Non estraña que o experto en Nutrición Humana e Dietética Eduard Baladía declarase nunha entrevista con EROSKI CONSUMER que esta dieta “supón un risco para a saúde pública”. Se se ten aprecio pola saúde, o ideal é afastarse de falsos gurús e seguir unha dieta cardiosaludable.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións