Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Flocos de millo de millo, snack saudable ou pouco recomendable?

O tipo e a cantidade de graxa e de sal que conteñen os flocos de millo comerciais marca a diferenza entre un aperitivo saudable e outro non recomendable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 11 de Abril de 2012

A noticia sobre o valor antioxidante dos flocos de millo de millo, moi ricas en polifenoles, transmitida pola Sociedade Americana de Química, convida a pensar que son un aperitivo rico, crujiente e san. Con todo, o seu fundamento nutritivo e saudable cambia segundo o tipo de flocos de millo (de gran ao natural ou comerciais para microondas) e os condimentos de elaboración. Usar máis aceite da conta para saltearlas na tixola, utilizar manteiga no canto de aceite para lograr máis sabor, ser xenerosos co sal ou engadirlles azucre ou mel para darlles o contrapunto doce son xestos que condicionan e desvirtúan o saudable achegue nutricional deste aperitivo.

Imaxe: Dimitri N.

Flocos de millo: aperitivo saudable con matices

Os flocos de millo obtéñense a partir dunha variedade especial de millo que explota e convértese en flocos de millo cando se quenta a elevadas temperaturas. Como alimento, 100 gramos de flocos de millo achegan unha cantidade modesta de calorías (370 Kcal/100 g), polo que se considera como un aperitivo bo pero enerxético e, polo tanto, de consumo moderado.

En cuestión de nutrientes, e nesa cantidade, os flocos de millo conteñen hidratos de carbono (60 gramos) e proteínas (10 gramos), minerais (fósforo, magnesio, potasio e máis sodio canto máis sal engádaselles como condimento) e vitaminas (grupo B). Un aspecto que destacan as últimas investigacións ao redor deste aperitivo é o seu achegue de polifenoles que, xunto co seu contido neto en carotenoides, convérteno nun snack que proporciona unha boa dose de antioxidantes.

A cantidade de graxa dos flocos de millo varía moito, de apenas 4 g/100 g se se cociñan sen aceite (ou cun chisco), ata 8 veces máis (30,2 g/100 g) se se engade moita cantidade de graxa (aceite ou manteiga) na súa elaboración ou se se escollen os flocos de millo comerciais para cociñar ao microondas. Os flocos de millo ao natural non achegan nada de colesterol, salvo que se use manteiga para cociñalas.

Dado que o seu valor enerxético non é despreciable, débense consumir con moderación, en particular en caso de sobrepeso e obesidade. A dificultade para moitas persoas é que son unha tentación, o cal lles leva a comer máis cantidade do que podería ser unha ración saudable. Unha vantaxe engadida dos flocos de millo fronte a outros aperitivos e snacks é que non teñen glute, polo que o seu consumo é apto para quen teñen celiaquía ou intolerancia ao glute.

Na tixola ou no microondas?

Os flocos de millo de microondas que se venden envasadas e listas para cociñar no propio envase son máis salgadas e, segundo as marcas, conteñen graxas pouco saudables. Os ingredientes destes flocos de millo son: millo, graxa, sal e, na maioría dos casos, aditivos antioxidantes. O tipo de graxa que levan engadidas, aínda que sexa vexetal, non sempre é saudable.

O san e natural é comer os flocos de millo feitos en casa a partir de grans soltos, ao natural e na tixola

Algunhas conteñen aceite de palma, o que converte ao aperitivo nun produto rico en graxas saturadas e, por tanto, pouco san. Noutros casos, engaden unha graxa máis perniciosa aínda para a saúde, os aceites vexetais parcialmente hidrogenados (graxas trans).

O tipo e a cantidade de graxa e de sal destes flocos de millo comerciais marca a diferenza entre un aperitivo saudable e outro non recomendable. De feito, cen gramos de flocos de millo de millo salgadas para microondas achegan unhas 500 calorías (máis de 100 Kcal máis que se se fan na tixola) e o seu contido en graxa pasa do 4% que tiña o gran de millo a entre o 20% e o 32% cando se cociñan e consómense neste formato. O contido en sal do produto cociñado é elevado, entre o 1,3% e 2,6%, segundo marcas.

Para facer dos flocos de millo un snack saudable, o idóneo é que sexan caseiras: engadir os grans de millo a unha tixola ben quente e untada cunhas pingas de aceite de oliva. Convén mover de forma continua a tixola para que os grans non se queimen. No momento que comezan a explotar, báixase a temperatura e mantense o movemento da tixola ata que se complete a cocción. Só falta engadir un chisco de sal para que resulten máis saborosas.

FLOCOS DE MILLO E POLIFENOLES ANTIOXIDANTES

Unha recente investigación da Universidade estadounidense de Scranton propón aos flocos de millo de millo como un aperitivo fonte de polifenoles antioxidantes. Segundo Vinson, director do estudo e pioneiro na análise de compoñentes saudables de distintos alimentos como o cacao ou as noces, os polifenoles concéntranse máis nos flocos de millo de millo, ao ser un produto con pouca auga en comparación coa mesma cantidade de froitas, xa que os antioxidantes están disoltos na auga, un compoñente máis abundante dos vexetais.

O estudo atopou ata 300 miligramos de polifenoles por ración de flocos de millo, en comparación cos 114 miligramos nunha ración de millo doce e os 160 miligramos de media estimados nunha ración de froita.

No entanto, ao ser as froitas e os flocos de millo dous tipos de alimentos tan distintos en composición e propiedades, non son comparables nin sustituibles. Tal e como precisa Vinson, “os flocos de millo de millo non poden substituír ás froitas e verduras frescas nunha dieta saudable. As froitas e as verduras conteñen vitaminas e outros nutrientes que son esenciais para unha boa saúde, pero que faltan nos flocos de millo de millo”.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións