Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Formas de facer legumes distintas ás potaxes

Os legumes dan moito xogo na cociña. Ademais de degustalas nunha boa potaxe, aprende a preparalas en ensaladas ou como hamburguesas ou croquetas
Por EROSKI Consumer 24 de Setembro de 2021
Formas de hacer legumbres
Imagen: Daniel_Nebreda

Están entre os alimentos que máis tempo duran na despensa. Ademais, é posible comer legumes no verán, outono, inverno e primavera. Así que é conveniente que en toda casa haxa sempre envases ou conservas de fabas, garavanzos e lentellas e, tamén, de guisantes, fabas ou soia. Paira a súa correcta conservación, tal e como lembra o tecnólogo de alimentos Miguel Anxo Lurueña, teremos que colocalas nun lugar fresco e seco, afastadas da luz solar, de sustancias perigosas e de cheiros fortes, e nunca en contacto directo co chan. E debes saber que podes comer legumes a diario, por que, ademais de facelo nun bo guiso de culler, hai outras opcións. Neste artigo damos boa conta diso.

Formas de preparar aperitivos con legumes

  • Paté de garavanzos ou humus. O paté vegano por excelencia resulta moi fácil de facer. Tan só debes escurrir os garavanzos de consérvaa (ou do mollo de cocción, si fixéronse en casa) e mesturalos na batidora con zume de limón, aceite de oliva, allo e sésamo até conseguir una crema fina e brillante. E si queres, podes engadir 50 gramos de olivas verdes sen óso en trocitos moi diminutos.
  • Tes guisantes e/ou brócoli? Pois atréveche cun ou dous dos hummus con verduras conxeladas que che propomos: de guisantes —si, é una legume— e de brócoli con garavanzos.
  • Una tapa diferente. Aos amantes das croquetas caseiras, expómoslles un reto: tenta sacar un rendemento moi distinto aos teus legumes con esta receita de croqueta de lentellas. E si prefires con garavanzos, mira como se fai un falafel, típico de Oriente Medio.
  • E un antollo? Proba o capuchino de lentellas, una proposta innovadora paira un menú especial co que sorprender nuns aniversarios, domingo ou festivo.

platos legumbresImaxe: jcvelis

Cremas con legumes

Ademais de cocidos, outra forma de preparar legumes moi habitual é facer purés e cremas con elas. A crema de fabas vermellas coas súas sacramentos resultará moi calórica e graxa.

Por iso, de entre todas as que poderías facer con legumes, destacamos a de guisantes, tanto en conserva como conxelados. Son un ingrediente que liga moi ben en crema sen perder as súas calidades. E, ademais, axudaranche a facer fronte ao estreñimiento. Segue a receita de crema de guisantes, que podes complicala con champiñones, xamón…

Ensaladas con legumes

Outra maneira de gozar das proteínas dos legumes é tomalas en ensaladas frías ou tépedas. As ensaladas complétanse con hortalizas e achegan vitaminas, minerais e sustancias con acción antioxidante. Ademais, cunha simple vinagreta no aderezo, obterás un sabor intenso. E si non lle botas sal, será aínda máis beneficioso paira as persoas hipertensas ou con problemas de retención de líquidos. Pero hai máis alternativas.

Neste artigo, terás seis ensaladas: dous de lentellas (con atún e con mazá, apio e leituga), outras tantas de garavanzos (con laranxa e con ovo cocido) e outras dúas de fabas (una con fabas brancas e xudías verdes con salmón e a última con fabas negras). E si non convéncenche, mira tres receitas de ensaladas con legumes en conserva.

Una legume menos habitual, pero moi interesante polo seu achegue de fibra, é a faba. Tanto tenras como secas, e xa sexan conxeladas ou en bote, serven paira facer ensaladas. Elixe entre una sinxela ensalada de fabas e leituga ou una máis elaborada: ensalada de fabas e gambas con xamón e vinagreta de menta.

Sopas frías con legumes

Tamén podes cociñar sopas frías con legumes. De guisantes con xamón é un clásico, pero hai moitas máis, como estas: de fabas, pemento e atún; garavanzos e uvas pasas; ou de lentellas, ovo e zanahoria.

Hamburguesas e albóndigas con legumes

Se non probaches a facer esta delicia vegetariana, podes tentalo. Terás un segundo prato moi resultón e, se tes fillos, una maneira saudable de integrar estes alimentos básicos no seu menú.

Dámosche varias opcións de hamburguesas ou albóndigas con legumes: de arroz e lentellas; de falafel (garavanzos); de arroz e garavanzos; de fabas negras, tofu e soia; de fabas brancas e lentellas; de garavanzos e azukis (frijol vermello); e de soia.

Legumes con cereais: a combinación perfecta

As propiedades dos legumes son múltiples. Segundo os expertos, constitúen un dos grupos de alimentos máis completos desde o punto de vista nutricional. Con todo, para que as proteínas que achegan sexan de calidade, é necesario que conten con todos os aminoácidos esenciais. E neste caso, son deficitarias en metionina. A solución pasa por incluír un alimento que o achegue. Cal? Os cereais. Así que sempre que poidas, mestúraos. Algunhas recomendacións: lentellas con arroz, garavanzos con cuscús ou pasta con guisantes.