Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Formas de facer legumes (e non son potaxes)

Os legumes dan moito xogo na cociña. Ademais de degustalas nunha boa potaxe, goza neste confinamento a preparalas en ensaladas ou como hamburguesas ou croquetas

Están entre os alimentos que máis tempo duran na despensa. Por iso, os legumes foron un dos produtos estrela nos grandes ou pequenas provisións realizadas nestes días de confinamento nos supermercados. Non hai casa na que hoxe en día falten envases ou conservas de feixóns, garavanzos e lentellas e, en moitos casos, de guisantes, fabas ou soia. Para a súa correcta conservación, tal e como lembra o tecnólogo de alimentos Miguel Anxo Lurueña, teremos que colocalas nun lugar fresco e seco, afastadas da luz solar, de sustancias perigosas e de cheiros fortes e nunca en contacto directo co chan. Para gozalas, ademais de facelo nun bo guiso de culler, hai outras opcións, e razóns, para saborealas cada día. Neste artigo damos boa conta diso.

Aperitivos e entrantes con legumes

  • Paté de garavanzos ou humus. O paté vegano por excelencia resulta moi fácil de facer. Tan só debes escurrir os garavanzos da conserva (ou do mollo de cocción, se se fixeron en casa) e mesturalos na batidora con zume de limón, aceite de oliva, allo e sésamo ata conseguir unha crema fina e brillante. E se queres, podes engadir 50 gramos de olivas verdes sen óso en trocitos moi diminutos.
  • Tes guisantes e/ou brócoli? Pois atréveche cun ou dous dos hummus con verduras conxeladas que propomos aquí: de guisantes (si, é un legume) e de brócoli con garavanzos.
  • Unha tapa diferente. Aos amantes das croquetas caseiras, expómoslles un reto para estes días de confinamento: tenta sacar un rendemento moi distinto aos teus legumes con esta receita de croqueta de lentellas. E se prefires con garavanzos, mira como se fai un falafel, típico de Oriente Medio.
  • E un antollo? Proba o capuchino de lentellas, unha proposta innovadora para un menú especial co que sorprender nuns aniversarios, domingo ou festivo de corentena.

platos legumbres
Imaxe: jcvelis

Cremas con legumes

Ademais de cocidos de legumes, outra opción moi habitual é facer purés e cremas con elas. A crema de feixóns vermellos cos seus sacramentos resultará moi calórica e graxa.

Por iso, de entre todas as que poderías facer con legumes, destacamos a de guisantes, tanto en conserva como conxelados. Son un ingrediente que liga moi ben en crema sen perder as súas cualidades. E, ademais, nesta época de sedentarismo, axudaranche a facer fronte ao estreñimiento. Segue esta receita de crema de guisantes, que podes complicala con champiñóns, xamón…

Ensaladas con legumes

Agora que non fai tanto frío como hai un mes, cando empezamos o confinamento para non estender a propagación do coronavirus, podemos degustar menos pratos de culler con legumes, e gozar das súas proteínas vexetais en ensaladas frías ou tépedas. As ensaladas complétanse con hortalizas e achegan vitaminas, minerais e sustancias con acción antioxidante. Ademais, cunha simple vinagreta no aderezo, obterás un sabor intenso. E se non lle botas sal, será aínda máis beneficioso para as persoas hipertensas ou con problemas de retención de líquidos. Pero hai máis alternativas.

Neste artigo, terás seis ensaladas: dous de lentellas (con atún e con mazá, apio e leituga), outras tantas de garavanzos (con laranxa e con ovo cocido) e outras dúas de feixóns (unha con feixóns brancos e xudías verdes con salmón e a última con feixóns negros). E se non convéncenche, mira tres receitas de ensaladas con legumes en conserva.

Un legume menos habitual, pero moi interesante polo seu achegue de fibra, é a faba. Tanto tenras como secas, e xa sexan conxeladas ou en bote, serven para facer ensaladas. Elixe entre unha sinxela ensalada de fabas e leituga ou unha máis elaborada: ensalada de fabas e gambas con xamón e vinagreta de menta.

Sopas frías con legumes

E o confinamento dura máis do esperado, non te preocupes se tes legumes na despensa. Segundo se vaia achegando o verán, podes cociñar sopas frías con legumes. De guisantes con xamón é un clásico, pero hai moitas máis, como estas: de feixóns, pemento e atún; garavanzos e uvas pasas; ou de lentellas, ovo e cenoria.

Hamburguesas e albóndegas con legumes

Se non o probaches a facer esta delicia vexetariana, agora que contas con máis tempo, podes tentalo. Terás un segundo prato moi resultón e, se tes fillos, unha maneira saudable de integrar estes alimentos básicos no seu menú.

Dámosche varias opcións de hamburguesas ou albóndegas con legumes: de arroz e lentellas; de falafel (garavanzos); de arroz e garavanzos; de feixóns negros, tofu e soia; de feixóns brancos e lentellas; de garavanzos e azukis (frijol vermello); e de soia .

Legumes con cereais: a combinación perfecta

Segundo os expertos, os legumes constitúen un dos grupos de alimentos máis completos desde o punto de vista nutricional. Con todo, para que as proteínas que achegan sexan de calidade, é necesario que conten con todos os aminoácidos esenciais. E neste caso, son deficitarias en metionina. A solución pasa por incluír un alimento que o achegue. Cal? Os cereais. Así que sempre que poidas, mestúraos. Algunhas recomendacións: lentellas con arroz, garavanzos con cuscús ou pasta con guisantes.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións